Skip to main content

Kostenbesparing, gemak en flexibiliteit. Er zijn verschillende redenen waarom mensen overstappen van prepaid naar een Sim Only-abonnement. Met een prepaid-telefoonabonnement koop je vooraf beltegoed dat je op je mobiel opwaardeert. Dit tegoed kun je gebruiken om te bellen, sms'en en internetten. Een Sim Only-abonnement is een mobiel abonnement zonder een nieuwe telefoon. Je kiest uit welke bundel bij je past, ontvangt een simkaart waarmee je kunt bellen, sms'en en internetten en betaalt iedere maand een vast bedrag.

Lees meer over prepaid en Sim Only of bestel meteen een Sim Only-abonnement bij Youfone.

youfone simkaart

Prepaid-telefonie: een overzicht

Prepaid geeft je controle over je telefoonkosten, omdat je vooraf betaalt en alleen gebruikt wat je hebt opgewaardeerd. Daarnaast is het een handige optie als je geen behoefte hebt aan een vast abonnement en maandelijkse facturen.

 

Hoewel prepaid voordelen biedt, zijn er ook enkele beperkingen en nadelen. Prepaid is vaak duurder. Daarbij komt dat de service, zoals gratis voicemail of nummerbehoud, beperkt is. Er is geen maandelijkse facturering waardoor je minder goed je kosten kunt controleren. Als laatste ben je minder flexibel, omdat je regelmatig je tegoed moet opwaarderen.

Wat is Sim Only

De letterlijke vertaling van Sim Only is ‘alleen een simkaart’. Een Sim Only-abonnement is een abonnement zonder toestel. Met een Sim Only-abonnement bij Youfone kun je zelf je bundel samenstellen met belminuten, sms'jes en mobiele data voor een vast bedrag per maand.

 

Sim Only-abonnementen bieden verschillende voordelen . Ze zijn vaak voordeliger dan abonnementen met een nieuwe telefoon, omdat je alleen betaalt voor de diensten en niet voor de telefoon zelf. Dit maakt het ideaal voor als je al een telefoon hebben of liever hun telefoon apart aanschaffen. Bovendien bieden Sim Only-abonnementen flexibiliteit, omdat je kunt kiezen uit verschillende bundels met belminuten, sms'jes en mobiele data die aansluiten bij je specifieke behoeften.

simkaart wisselen

Waarom overstappen van prepaid naar abonnement?

Overstappen van prepaid naar abonnement biedt over het algemeen meer waarde, kostenbesparingen en gemak. Vooral als je regelmatig je mobiele telefoon gebruikt. Zo houd je de controle over je uitgaven. Je profiteert ook van extra voordelen zoals het uitgebreide aanbod van belminuten, sms'jes en mobiele data. Bovendien kan je met een geschikt toestel gratis gebruik maken van het 5G-netwerk. En anders maak je automatisch gebruik van ons snelle en stabiele 4G+.

Veelvoorkomende misvattingen over de overstap naar Sim Only

Er zijn veel misvattingen over de overstap naar Sim Only die wij graag willen ontkrachten.

 

Misvatting 1: Sim Only is alleen geschikt voor mensen met een laag gebruik.

Werkelijkheid: Sim Only-abonnementen zijn beschikbaar met verschillende bundels, waaronder ook grotere bundels met meer belminuten, sms'jes en mobiele data. Ze zijn geschikt voor zowel lichtgebruikers als zware gebruikers, omdat je de bundel kunt kiezen die past bij je individuele behoeften en gebruikspatronen.

Misvatting 2: het behouden van je nummer is ingewikkeld

Werkelijkheid: het behouden van je nummer bij de overstap naar Sim Only is een gestandaardiseerd proces dat de meeste providers aanbieden. Het vereist meestal het invullen van een formulier en het verstrekken van enkele gegevens. De nieuwe provider zal het nummerbehoud-proces coördineren en je op de hoogte houden van de voortgang.

Misvatting 3: Sim Only betekent beperkte telefoonkeuze

Werkelijkheid: met Sim Only-abonnementen ben je vrij om je eigen telefoon te kiezen, omdat je geen nieuwe telefoon bij het abonnement hoeft aan te schaffen. Je kunt elke ontgrendelde (SIM-lockvrije) telefoon gebruiken die geschikt is voor het netwerk van de provider. Dit geeft je een breed scala aan keuzemogelijkheden.

Stapsgewijze overgang van prepaid naar Sim Only

Ga je voor een Sim Only-abonnement van Youfone? Dat is een slimme keuze. Selecteer de abonnementsvorm die bij je past via onze Sim Only-pagina. Je vult stapsgewijs in wat we je vragen en hebt binnen no-time een bundel besteld! Youfone streeft ernaar alles zo duidelijk en makkelijk mogelijk voor je te maken.

Veelgestelde vragen over van Prepaid naar Sim Only-abonnement

  • Hoe lang duurt het om over te stappen naar Sim Only?

    Overstappen naar Sim Only is bij Youfone snel geregeld. Lees hierover meer op onze Overstappen-pagina.

  • Kan ik mijn prepaid-saldo meenemen naar Sim Only?

    Het is helaas niet mogelijk om je prepaid-saldo mee te nemen naar een Youfone Sim Only-abonnement. Prepaid-saldo's worden meestal beschouwd als niet-restitueerbare bedragen die alleen kunnen worden gebruikt binnen het prepaid-systeem.

  • Kan ik mijn prepaid-telefoon gebruiken met Sim Only?

    Ja, in de meeste gevallen kun je je bestaande prepaid-telefoon gebruiken met een Sim Only-abonnement. Sim Only-abonnementen zijn bedoeld om te worden gebruikt met ontgrendelde (SIM-lockvrije) telefoons, wat betekent dat de telefoon niet gebonden is aan een specifieke provider.

  • Wat gebeurt er met mijn prepaid-nummer bij de overstap?

    Bij de overstap van prepaid naar een Youfone Sim Only-abonnement kun je ervoor kiezen om je prepaid-nummer te behouden. Lees hierover meer op onze Nummerbehoud-pagina.

  • Kan ik op elk moment upgraden of downgraden naar een andere Sim Only-bundel?

    Ja, via MyYoufone kun je op elk moment je Sim Only-abonnement wijzigen naar een andere bundel die beter past bij je behoeften.