Hoe wil je opzeggen?

Telefonisch opzeggen

We vinden het jammer dat je overweegt op te zeggen bij Youfone. Maar we helpen je er natuurlijk wel mee. Om telefonisch op te zeggen bel je naar onze klantenservice. Dat kan op werkdagen van 10.00 - 18.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

Online opzeggen

Wil je online opzeggen? Vul dan ons opzegformulier in. Het formulier opsturen geldt als het opzegmoment. We kunnen je daarna bellen om alles door te nemen. Zeg je op voordat je contract is afgelopen? Dan betaal je een afkoopsom.

Wil je alleen je abonnement wijzigen?

Dat kan gemakkelijk via MyYoufone of in de MyYoufone-app.

 

youfone abonnement verlengen

Verleng nu en krijg korting

Verleng nu en krijg korting op je huidige abonnement. Je regelt dit makkelijk online.

youfone abonnement wijzigen

Extra dienst aanpassen

Een extra dienst zoals een Dataplafond, sportpakket of TV-pakket aanpassen? Pas je abonnement gemakkelijk aan in MyYoufone of de MyYoufone-app.

verhuisdoos van youfone

Verhuizen

Verhuis je Youfone mee naar je nieuwe huis? Geef je nieuwe adres dan aan ons door. Dat kan al 3 maanden van tevoren!

Hoe zeg je op?

Reden selecteren waarom je opzegt
1. Kies je reden van opzegging

Geef in het online opzegformulier of telefonisch aan waarom je wil opzeggen.

e-mail ontvangen
2. Je ontvangt bevestiging per e-mail

Als we de opzegging hebben verwerkt, krijg je een e-mail ter bevestiging. Controleer je spam als je de e-mail niet direct ziet.

Factuur stopt automatisch
3. Je abonnement stopt automatisch

Na het opzeggen van je abonnement wordt het automatisch beëindigd op de datum die wij aan jou hebben gecommuniceerd.

Heb je een andere vraag over opzeggen?

  • Wat is de opzegtermijn?

    De opzegtermijn is 1 maand nadat je abonnement is afgelopen. Dit geldt voor alle abonnementen. In MyYoufone vind je de begin- en de einddatum van je contract. Als je niks aanpast wordt je abonnement automatisch verlengd.

    Heb je een extra dienst zoals een Dataplafond of een sportpakket? Dan kan je deze elke maand aan- of uitzetten in MyYoufone.

  • Moet ik de apparatuur terugsturen?

    In de bevestiging van de opzegging lees je of je de apparatuur moet terugsturen. Het mag in de originele doos, of een doos die je zelf hebt. Zolang het maar past. Lever de doos in bij een PostNL punt bij jou in de buurt, wij regelen de rest. Het terugsturen van de apparatuur is gratis. Schrijf ons retouradres op de doos:

    Youfone Retouren
    Antwoordnummer 10119
    2400 VB Alphen a/d Rijn

  • Waar vind ik de einddatum van mijn contract?

    De einddatum van je abonnement vind je in MyYoufone.

  • Ik heb opgezegd, maar wil toch blijven. Hoe annuleer ik mijn opzegging?

    Wat fijn dat je toch klant bij ons wil blijven! Bel ons even, dan regelen we het: 088-222 9222.

  • Ik stap over naar een andere aanbieder, moet ik zelf opzeggen?

    Overstapservice

    Zeg je een internetabonnement op en gebruik je de overstapservice? Dan zegt je nieuwe aanbieder je abonnement bij ons op. Ook alle bijbehorende producten worden opgezegd.

    Nummerbehoud

    Heb je bij je nieuwe aanbieder gevraagd om je telefoonnummer mee te nemen? Dan hoef je zelf niets aan ons door te geven. Je nieuwe aanbieder geeft aan ons door wanneer je overstapt. We zetten het telefoonnummer op de afgesproken datum over naar de nieuwe aanbieder.

  • Wat zijn de voorwaarden om op te zeggen?

    Nadat de looptijd van je contract voorbij is wordt je abonnement automatisch verlengd. Wil je jouw abonnement daarna opzeggen? Dan is de opzegtermijn 1 maand.

    Wil je jouw abonnement opzeggen voordat je contract afloopt? Dan moet je een bedrag betalen om het abonnement eerder te stoppen. Dat wordt ook wel een afkoopsom genoemd. Je betaalt geen afkoopsom als de contracthouder is overleden.

  • Kan ik online of per brief opzeggen?

    Zeker, maar het duurt wel langer dan via de telefoon. Na 4 weken is je opzegging verwerkt. We bellen je altijd nog even om je opzegging te bevestigen. Dit doen we met een 088-telefoonnummer.

    Online: Vul het online opzegformulier in.

    Per brief: stuur een (aangetekende) brief naar het adres hieronder.

    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Zeg je schriftelijk op? Dan moet je opzegging minimaal de volgende gegevens bevatten:

    • Naam (van de abonnementhouder)
    • Adres en woonplaats
    • Telefoonnummer
    • Geboortedatum
    • Contractnummer van het op te zeggen abonnement
    • Rekeningnummer waar het abonnement wordt afgeschreven
    • Datum van opzegging (wensdatum, hou rekening met de opzegtermijn)
    • Welke producten je op wil zeggen
    • (Optioneel) Reden van opzegging
  • Wat is een afkoopsom en hoe wordt die berekend?

    Als je een abonnement bij ons bestelt, dan kies je ook een contracttermijn. Bijvoorbeeld 1 maand, 1 jaar of 2 jaar. Zeg je op voordat die periode is afgelopen? Dan moet je in de meeste gevallen een afkoopsom betalen. Dat hoeft niet als je opzegt bij overlijden of als je gaat emigreren.

    Met de afkoopsom betaal je de abonnementskosten van de dag waarop je opzegt tot de einddatum van je contract. Als je telefonisch opzegt, dan kan de medewerker je vertellen hoe hoog de afkoopsom voor jouw abonnement is. Heb je een afkoopsom gekregen? Dan vind je die op je volgende factuur terug.