Skip to main content

Youfone is De Slimste Keuze voor iedereen

Op zoek naar het beste Sim Only-abonnement voor jouw verbruik? Dan ben je bij Youfone aan het juiste adres. We zijn namelijk door de Consumentenbond uitgeroepen tot de beste mobiele provider met een indrukwekkende waardering van een 8,3. Wacht dus niet langer en ga voor Sim Only van Youfone! 

awards van pricewise, consumentenbond en opiness

Wat is het beste Sim Only-abonnement voor mij? 

Weet je nog niet wat het beste Sim Only-abonnement voor jou is? Geen zorgen. We helpen je bij het maken van je keuze. Controleer eerst wat jouw gemiddelde dataverbruik per maand is. In MyYoufone check je gemakkelijk hoeveel MB’s je hebt verbruikt. Maar ook je smartphone houdt je verbruik bij. Check hieronder wat voor type dataverbruiker jij bent en kies het beste Sim Only-abonnement voor jou:

 

De beller
Gebruik je jouw telefoon zelden om te internetten en ben je meer een beller? Ga dan voor 0,5 GB internet en kies tussen 200 min/sms of onbeperkt bellen/sms.

 

De minimale verbruiker
Je zit zo nu en dan op WhatsApp en verstuurt weleens een mailtje. En je streamt vrijwel nooit filmpjes of muziek. Dan is een Sim Only-abonnement met 3 GB het beste voor jou.

 

De gemiddelde verbruiker
Gebruik je dagelijks vooral apps als Instagram, TikTok en WhatsApp? En stream je heel af en toe muziek of video’s? In dat geval is 7 GB helemaal perfect voor jou.

 

De intensieve verbruiker
Appen, scrollen op TikTok, maar ook in de trein naar huis een podcastje opzetten of je favoriete serie checken? Dan zit je met 10 tot 15 GB goed.

 

De datagigant
Jouw smartphone is zo goed als vastgelijmd aan je hand. Je kijkt graag filmpjes, luistert regelmatig naar podcasts en zit vaak op social media. Met 20 GB doe je dat allemaal zonder zorgen. 

dataplafond

Wat als ik mijn datalimiet overschrijd?

Niemand wil onverwachte kosten. Daar houden we bij Youfone rekening mee. Daarom hoef je er door het het Dataplafond nooit bang voor te zijn. Met het Dataplafond heb je namelijk altijd inzicht in het verbruik van je Sim Only-abonnement. Hierdoor sta je nooit voor vervelende verrassingen. 

Check dataverbruik via je smartphone Arrow Icon

Check je dataverbruik op je Android-toestel

Ga naar ‘Instellingen’. Klik op ‘Verbindingen’. Klik op ‘Gegevensgebruik’. Hier zie je jouw verbruik van deze maand. Ga naar ‘Gebruik mobiele gegevens’ om ook het verbruik van de afgelopen maanden in te zien.

Check je dataverbruik op je iPhone:

Ga naar ‘Instellingen’. Klik op ‘Mobiel netwerk’. Scrol naar beneden naar ‘Mobiele data’ en zie wat je in de huidige periode hebt verbruikt.

Let op: de verbruikte data die bij ‘Huidige periode’ staat, reset zich niet vanzelf. Dat moet je handmatig doen. Om de teller op nul te zetten, klik je op ‘Stel gegevens opnieuw in’. Dat kun je bijvoorbeeld doen aan het begin van de maand.

Hoe werkt het Dataplafond?

  • realtime meldingen
    Realtime meldingen

    Bij Youfone houden we je op de hoogte van je dataverbruik. Zodra je 80% van je databundel hebt verbruikt, ontvang je een sms-melding om je eraan te herinneren. Dit stelt je in staat om bewust te worden van je verbruik en indien nodig maatregelen te nemen om binnen je bundel te blijven.

    Meer over het Dataplafond
  • automatische blokkade
    Automatische blokkade bij 100% verbruik

    Om ervoor te zorgen dat je geen extra kosten buiten je bundel maakt, wordt je internetverbinding automatisch geblokkeerd zodra je 100% van je databundel hebt verbruikt. Dit is een beschermingsmechanisme dat voorkomt dat je onbedoeld extra kosten maakt. Het biedt gemoedsrust, wetende dat je dataverbruik altijd binnen de vooraf bepaalde grenzen blijft.

  • extra mb's bijkopen in myyoufone
    Extra MB's bijkopen via MyYoufone

    Is je internetverbinding geblokkeerd, maar wil je toch blijven internetten tot het einde van de maand? Dan kun je eenvoudig extra MB's bijkopen via de MyYoufone-omgeving. Dit stelt je in staat om je internettoegang te herstellen en te blijven surfen. De aangeschafte bundel met extra MB's is geldig tot het einde van de maand. Hierdoor kun je de rest van de maand zorgeloos blijven genieten van internettoegang.

Sim Only in het buitenland

Sim Only binnen de EU

Internetten, bellen en sms’en gaan gewoon uit je normale bundel als je reist binnen de EU (exclusief servicenummers). Ook werkt het Dataplafond, dat je gemakkelijk activeert via MyYoufone. Doe dat vóórdat je op vakantie gaat, zodat je niet buiten je bundel gaat. Let op: het Belplafond werkt alleen in Nederland.

Sim Only buiten de EU

Buiten de EU zijn je data-, bel- en sms-bundels niet geldig. De tarieven zijn anders en hoger dan je bent gewend in Nederland. Daarnaast staan het Dataplafond en Belplafond niet aan. Mobiel internetten blokkeren we daarom uit voorzorg. Toch mobiel internetten buiten de EU? Koop dan een Buitenlandbundel via MyYoufone. 

vliegtuig

Veelgestelde vragen

  • Wat is een Sim Only-abonnement?

    Sim Only betekent letterlijk ‘alleen een simkaart’. Een Sim Only-abonnement is een mobiel abonnement om te bellen, internetten en sms’en, maar dan zonder toestel. Je ontvangt dus alleen een simkaart van ons. Bestel Sim Only hier.

  • Wat is het beste Sim Only-abonnement van Youfone?

    Een Sim Only-abonnement stel je helemaal zelf samen. Daardoor weet je precies welk abonnement het beste voor jou is. Je kunt kiezen uit verschillende data-, bel- en sms-bundels en verschillende looptijden zoals een 1-jarig, 2-jarig of maandelijks opzegbaar abonnement. 

  • Kan ik mijn Sim Only-abonnement maandelijks wijzigen?

    Een 1- of 2-jarig Sim Only-abonnement kan je tijdens de looptijd van het contract naar boven of beneden wijzigen. Heb je een maandabonnement? Die kan je maandelijks wijzigen of verlengen. De abonnementswijziging gaat in per de eerste van de volgende kalendermaand. Je regelt alles gemakkelijk via MyYoufone.   

  • Hoe kan ik overstappen naar een Sim Only-abonnement van Youfone?

    Wil je overstappen naar Youfone, maar heb je nu nog een Sim Only van een andere provider? Check dan eerst wanneer je jouw huidige abonnement kunt opzeggen. Kies daarna bij Youfone voor het Sim Only-abonnement dat het beste bij je past.  

    Heb je nog een abonnement bij een andere provider waarbij je maandelijks een toestel afbetaalt? Je kunt dan Sim Only van Youfone nemen zodra je telefoon is afbetaald en je abonnement bij je huidige aanbieder afloopt. Check bij je huidige aanbieder vanaf wanneer je jouw abonnement kan opzeggen. Bestel daarna een nieuw Sim Only-abonnement bij ons. Wij zorgen ervoor dat de overstap soepel verloopt. 

  • Kan ik mijn huidige nummer behouden als ik overstap naar Sim Only van Youfone?

    Heb je het voor jou beste Sim Only-abonnement gevonden en wil je overstappen naar Youfone? Mogelijk wil je dan je nummer behouden. Kies dan tijdens het bestellen van je Sim Only voor gratis nummerbehoud. Dit houdt in dat je telefoonnummer van je vorige provider naar Youfone wordt overgezet. Dat regelen wij helemaal gratis voor je. Wil je toch een nieuw nummer? Dat kan uiteraard ook. 

  • Kan ik ook een Data Only-abonnement nemen?

    Ga je bij ons voor een Sim Only-abonnement waarbij je alleen data belangrijk vindt? Dan krijg je er altijd wat belminuten en sms’jes bij. Je weet namelijk nooit wanneer je in een situatie terechtkomt waarin bellen of sms’en toch nodig is. Daarom hebben we bij Youfone geen Data Only-abonnement. 

Klantbeoordelingen

We hebben al duizenden tevreden klanten en veel Awards gewonnen! Lees hier alles over hoe we reviews verzamelen.
  • EU
    Sim Only geldig in EU
  • nummerbehoud
    Gratis nummerbehoud
  • kpn netwerk
    Betrouwbaar KPN-netwerk
  • klantenservice
    Gratis klantenservice
  • bedenktijd
    14 dagen bedenktijd