Skip to main content

SNELHEID VAST KPN-INTERNET

Youfone Internetsnelheid

Bij Youfone krijg je razendsnel vast internet van KPN met een snelheid van minimaal 18 Mbps en maximaal 100 Mbps.

De daadwerkelijke snelheid van het internet is afhankelijk van het huisadres waarop het wordt geleverd. Wij doen altijd ons best om voor jou de snelst mogelijke internetverbinding te fixen.

Internet van KPN

Goed om te weten

Geadverteerde snelheid
Dit is de maximale 'tot'-snelheid zoals gecommuniceerd bij het gekozen pakket.

Maximale downloadsnelheid
De maximale internetsnelheid op basis van de technische mogelijkheden op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt door de snelheid opgenomen in het contract van de afgenomen dienst.

Gemiddelde downloadsnelheid
75% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.

Minimale downloadsnelheid
25% en hoger van de maximale download- en uploadsnelheid.

Hoe kun je de internetsnelheid meten?

 

De snelheid (uitgedrukt in Mbps) van de internetverbinding kun je meten via de speedtest hier. Dit is een onafhankelijke speedtest van Ookla.

 

Het meten van de internetsnelheid moet vanaf je eigen apparaat dat verbonden is via een kabel met de modem. Verouderde apparatuur of apparatuur waarop niet de meest recente updates zijn geïnstalleerd kunnen te lage resultaten geven en moeten niet worden gebruikt. Om de werkelijke snelheid te meten is het noodzakelijk om geen andere internetdiensten te gebruiken (bellen, downloaden, browsen etc.). Deze diensten zijn namelijk van invloed op de gemeten snelheid en dienen uitgeschakeld te blijven tijdens de meting.

 

Om een realistisch beeld van de internetsnelheid te krijgen is het noodzakelijk om minimaal 10 metingen te doen binnen een tijdspad van minimaal 3 tot maximaal 7 dagen met in ieder geval een uur tussen elke afzonderlijk meting. Zorg ervoor dat je verbonden bent via een kabel en niet via WiFi, dat de TV-ontvangers uitgeschakeld zijn en zorg er ook voor dat andere apparaten die data verbruiken zijn uitgeschakeld. Noteer het tijdstip, datum en de uitkomst van de meting. 

 

Als uit de speedtesten blijkt dat de internetsnelheid onvoldoende is, neem dan contact op met onze klantenservice. Een kopie van de speedtesten is van belang voor verder onderzoek. Deze kun je als bijlage meesturen in een e-mail naar support@youfone.nl 

 

De invloed van televisie en bellen op de internetsnelheid
In het netwerk deel je de aansluiting tussen je huis en de wijkcentrale niet met andere klanten. KPN zet de maximaal beschikbare bandbreedte in op je aansluiting om het verkeer van de diensten te transporteren. De maximale internetsnelheid wordt beperkt door je maximaal beschikbare bandbreedte op je aansluiting. Als je TV niet aan staat, maar de TV-ontvanger wel, dan wordt het TV-signaal verstuurd naar de TV-ontvanger en gaat dit ten koste van de internetsnelheid. Dit is afhankelijk van de beschikbare bandbreedte op de verbinding en de hoeveelheid TV-signalen die worden verstuurd.