Skip to main content

Overstappen naar Sim Only is snel geregeld

Met onze Overstapservice stap je via de bestelpagina snel en gemakkelijk over van je huidige provider naar Youfone. En nummerbehoud is gratis! Wij zeggen je huidige abonnement op en je nieuwe Sim Only wordt naar ons overgezet. Dat scheelt je een hoop werk. Kun of wil je geen gebruikmaken van onze Overstapservice? Dan zeg je uiteraard zelf op bij je provider.

Overstappen

Overstappen naar Youfone

Check je huidige opzegtermijn
Loopt je huidige Sim Only-contract binnen 150 dagen af? Dan kun je al een bestelling plaatsen.

Kies en bestel je Sim Only
Kies een van de Sim Only-bundels of stel zelf een abonnement samen. Plaats je bestelling en geef aan of je voor gratis nummerbehoud gaat. In dat geval regelen wij de overstap voor je.

Gratis nummerbehoud
Je krijgt van ons een bevestigingsmail van je bestelling. Je ontvangt een bericht zodra je aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd. Dat is ook meteen de einddatum bij je huidige provider. De simkaart sturen wij binnen 2 werkdagen naar je huisadres.

Vragen? Wij staan voor je klaar

  • veelgestelde vragen
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen over Youfone Sim Only. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ's
  • chatten
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • bellen
    Bellen

    Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons

Veelgestelde vragen

Wij helpen graag.
  • Wat is de levertijd bij Youfone?

    Wij verzenden de simkaart binnen 2 werkdagen na betaling. Het moment waarop je abonnement ingaat, hangt af van jouw situatie. Start je met een nieuw nummer dan ben je in een week aangesloten. Kom je bij een andere provider vandaan dan moet je rekening houden met je opzegtermijn bij de huidige aanbieder. Meestal is je opzegtermijn een maand.

  • Hoe werkt gratis nummerbehoud?

    Heel makkelijk. Je kiest de optie nummerbehoud tijdens het bestelproces. Wij regelen dan de overstap naar Youfone. Hoe dat precies gaat, hangt af van jouw huidige situatie. Hieronder staan de 3 meest voorkomende situaties: 

    Situatie 1: je bent contractvrij
    De meeste providers hanteren een opzegtermijn van 1 maand. Stel: je bestelt op 15 maart een Sim Only abonnement met nummerbehoud bij Youfone. Dan nemen wij 1 maand later (15 april dus) je telefoonnummer over en start je abonnement bij Youfone.

    Situatie 2: je abonnement loopt binnen 6 maanden af
    Stel het is nu 15 maart en je contract eindigt pas op 8 mei. Dan bestel je nu een Sim Only abonnement met nummerbehoud vanaf 8 mei. Wij zetten het nummerbehoud op 8 mei over.

    Situatie 3: je belt nu prepaid
    Bij prepaid nemen wij jouw telefoonnummer gemiddeld al binnen 5 werkdagen over. Bedenk wel dat je huidige beltegoed vervalt zodra het abonnement bij Youfone start.

  • Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart?

    Hoe je de simkaart activeert hangt ervan af of je een nieuw nummer krijgt of kiest voor nummerbehoud. Bij nummerbehoud wordt de simkaart automatisch voor je geactiveerd op de dag dat je overstapt. Krijg je een nieuw nummer dan activeer je de simkaart in de persoonlijke omgeving MyYoufone.

  • Welk Sim Only-abonnement past bij mij?

    Als je een Sim Only-abonnement bestelt, stel je zelf een bundel samen. Daardoor weet je precies welk abonnement bij je past. Je kunt kiezen uit verschillende data-, bel- en sms-bundels en verschillende looptijden zoals een 1-jarig, 2-jarig of maandelijks opzegbaar abonnement.

  • Wat zijn de Sim Only-tarieven?

    Wij hebben een overzicht van al onze Sim Only-tarieven voor je samengesteld voor zowel binnen als buiten de EU. Twijfel je of een land bij de EU hoort? Bekijk dan de zoneverdeling voor een overzicht van alle EU-landen.