Heb je eindelijk besloten om die betaalde sportapp toch te nemen… loop je tegen een betaalmuur op. Normaal moet je zoeken naar je creditcard of PayPal-account, maar jij tikt op “Betalen via Youfone Pay” en je bent klaar om te sporten. Wat je betaalde voor die sportapp? Check je Youfone-factuur.

Gemak en overzicht

Met Youfone Pay kies je voor gemak én overzicht. Je betaalt gewoon via je Youfone-factuur en al je app-aankopen vind je daar overzichtelijk op één plek. Geen excuus meer om het nieuwe sportschema in die betaalde sportapp uit te stellen.

munten
apple en android logo

In deze apps betaal je met Youfone Pay

Alle betaalde apps en in-app aankopen in de App Store en Google Play Store betaal je gemakkelijk met Youfone Pay. Luister je via Apple Music of wil je YouTube Premium? Ook daarvoor gebruik je gewoon Youfone Pay. Dus zet die sportbeats maar aan!

Youfone Pay instellen

Zodra je Youfone Pay eenmalig hebt ingesteld is elke betaling een fluitje van een cent.
apple store qr code
iPhone
  1. Activeer Youfone Pay in MyYoufone.
  2. Scan de QR-code of open de Instellingen-app je iPhone en tik op je naam.
  3. Voeg een betaalmethode toe bij 'Betaling en Verzending'. Kies daar voor 'Mobiele telefoon'.
  4. Kies voor 'Gebruik dit mobiele nummer' als je Youfone-simkaart of eSIM actief is. Of voer je mobiele nummer van Youfone in.
  5. Bevestig je nummer en schakel het in. Het kan zijn dat je een sms krijgt met een code. Als je de code krijgt, gebeurt dat maar één keer. Dit hoef je niet elke keer te doen als je betaalt met Youfone Pay. Het is alleen om te controleren dat het jouw nummer is. Vul de code in en je hebt Youfone Pay aangezet.

Je standaard betaalmethode staat bovenaan. Tik op 'Bewerk' als je de volgorde wil wijzigen.

play store qr code
Android
  1. Activeer Youfone Pay in MyYoufone.
  2. Scan de QR-code of open de Google Play Store op je telefoon en tik op je profielicoon rechtsboven.
  3. Ga naar 'Betalingen en abonnementen' en kies voor 'Betaalmethoden'.
  4. Voeg een betaalmethode toe via 'Factureren via Youfone’. Goed om te weten: soms heet het 'Youfone/Mobiel'. Zolang er Youfone in staat, is het goed.
  5. Schakel Youfone Pay in door op 'Inschakelen' te tikken. Nu wordt je mobiele nummer aangemeld en gecheckt. Als het is goedgekeurd wordt de betaalmethode toegevoegd. Daarna hoef je niks meer te doen en staat het aan.

Veelgestelde vragen over Youfone Pay

  • Hoeveel kan ik per keer en per maand kopen?

    1 aankoop kan maximaal € 50,- kosten. En per factuurmaand kan je maximaal € 300,- betalen via Youfone Pay.

  • Is Youfone Pay veilig?

    Ja, Youfone Pay is veilig. Je aankopen worden gecontroleerd en verwerkt via Youfone zelf. En je ziet precies wat je hebt gekocht op je maandfactuur. Zo houd je grip op je uitgaven én weet je zeker dat alles betrouwbaar verloopt. Kortom: je betaalt snel, simpel en veilig met Youfone Pay.

  • Hoe kan ik zien welke aankopen ik heb gekocht?

    Aankopen van een van de (app)stores verschijnen automatisch op je volgende factuur van Youfone.

    Wil je zien welke aankopen je hebt gedaan?

    Zo werkt dat voor iOS (Apple)

    1. Ga naar de App Store op je iPhone.
    2. Tik op je profielicoon en tik op 'Aankoopgeschiedenis.

    Hier staat een lijst met je aankopen. Aankopen gedaan via Youfone Pay worden weergegeven als KPN/Telfort met de laatste 4 cijfers van je mobiele nummer.

    Is er een probleem met de aankoop die je hebt gedaan? Dan kan je het bij Apple melden. Hier vind je meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204088.

    Zo doe je dat bij Android:

    1. Open de Google Play Store op je telefoon.
    2. Tik rechts bovenin op je profielicoon.
    3. Tik op 'Betalingen en abonnementen' en dan op 'Budget en geschiedenis'.

    Hier staat een lijst met je aankopen. Aankopen gedaan via Youfone Pay worden weergegeven als KPN/Telfort met de laatste 4 cijfers van je mobiele nummer.

  • Hoe kan ik het totaalbedrag van mijn aankopen inzien?

    Het totaalbedrag van de aankopen via Youfone Pay in de huidige kalendermaand vind je in MyYoufone onder Extra’s. Het totaalbedrag wordt 1 keer per dag bijgewerkt. Het totaalbedrag van de hele kalendermaand wordt in rekening gebracht op je maandelijkse factuur.

  • Hoe zet ik Youfone Pay aan of uit in MyYoufone?

    Om Youfone Pay aan of uit te zetten in MyYoufone tik je in MyYoufone op 'Direct regelen' en dan op 'Youfone Pay instellen'.

  • Hoe zet ik Youfone Pay uit in mijn telefoon-instellingen?

    Zo zet je Youfone Pay uit:

    In de App Store (iOS):

    1. Open je instellingen
    2. Klik op je naam met Apple ID
    3. Klik vervolgens op ‘Betaling en verzending’
    4. Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’
    5. Druk daarna op ‘verwijder’

    In de Google Play Store (Android):

    1. Open de Play Store app
    2. Klik op het menu linksboven
    3. Kies ‘Betalingen en abonnementen’ en ga naar 'Betaalmethoden'. Daar zie je 'Meer betalingsinstellingen’ staan.
    4. Log in als daarom wordt gevraagd
    5. Tik onder de betaalmethode die je wil verwijderen en daarna nog een keer op 'Verwijderen'.
  • Kan ik Youfone Pay gebruiken met een Kleinzakelijk abonnement?

    Ja, je kan Youfone Pay ook gebruiken als je bij ons een Kleinzakelijk abonnement hebt.