Hulp nodig bij het aansluiten van bekabeld internet? Volg onze stappen, dan raken jij en de kabels niet verstrikt.
Video
Pak de handleiding erbij
Altijd handig om de handleiding bij de hand te hebben. Daar staat in hoe je de kabels aansluit. Pak de handleiding erbij.
Check je modem
Heb je de handleiding gevolgd en zitten de kabels er goed in, maar werkt je internet nog steeds niet?
Herstart je modem
Vaak doet je internet het weer als je jouw modem opnieuw opstart. Zo doe je dat:
Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht minimaal 10 seconden
Plaats de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot het modem volledig is opgestart, dit kan een paar minuten duren
Reset je modem
Knippert het internetlampje groen en brandt het wireless-lampje constant? Dan werkt je verbinding. Is dat niet het geval, reset dan je modem. Let op: heb je eerder instellingen aangepast, bijvoorbeeld voor een alarmsysteem of camera? Deze worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Zo reset je jouw modem:
Zoek het kleine resetgaatje naast de stroomkabel
Druk dit in met een pen of paperclip en houd enkele seconden ingedrukt
Laat los zodra het powerlampje rood gaat branden
Laat je modem minimaal 30 minuten aanstaan en onderbreek dit proces niet
Controleer of de lampjes Power, Services en Internet weer branden en test je verbinding
Zet je modem op een goede plek
Waar jouw modem in huis staat, kan invloed hebben op je internetverbinding. Onze tips:
Plaats je modem vrij en bij voorkeur hoog
Vermijd storingsbronnen zoals draadloze telefoons, babyfoons of slimme schakelaars
Sluit je modem niet aan op een stekkerblok met apparaten zoals een magnetron of koelkast
Voorkom dat metalen objecten of afgesloten meubels het signaal verzwakken
In de meterkast: plaats je modem zo hoog mogelijk en niet naast andere apparaten
In de woonkamer: zet je modem vrij, niet achter of onder een kast en niet in een Tv-meubel
Controleer je eigen apparaat
Start het apparaat opnieuw op (bijvoorbeeld je pc of laptop).
Controleer of de netwerkinstellingen correct zijn ingesteld (IP-adres via DHCP automatisch verkrijgen).
Controleer de bekabeling
Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op zowel het modem als het apparaat.
Gebruik bij voorkeur een directe aansluiting op het modem, zonder switch of verlengkabel.
Probeer eventueel een andere netwerkkabel om een kabelbreuk uit te sluiten.
Test een ander apparaat of poort
Sluit een ander apparaat (bijvoorbeeld laptop in plaats van pc) bekabeld aan.
Nadat je Internet (& TV) bij ons besteld hebt, werkt je internet vanaf de installatiedatum. Het kan zijn dat je daar nog even op moet wachten. Bekijk de installatiedatum in MyYoufone.
Meer hulp nodig?
Hulp bij wifi
Is je wifi-signaal zoek? De oplossing niet, die is hier.