Pak de handleiding erbij

Altijd handig om de handleiding bij de hand te hebben. Daar staat in hoe je de kabels aansluit. Pak de handleiding erbij.

Check je modem

Heb je de handleiding gevolgd en zitten de kabels er goed in, maar werkt je internet nog steeds niet?

  1. Herstart je modem 

    Vaak doet je internet het weer als je jouw modem opnieuw opstart. Zo doe je dat:

    • Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
    • Wacht minimaal 10 seconden
    • Plaats de stekker terug in het stopcontact
    • Wacht tot het modem volledig is opgestart, dit kan een paar minuten duren
     
  2. Reset je modem 

    Knippert het internetlampje groen en brandt het wireless-lampje constant? Dan werkt je verbinding. Is dat niet het geval, reset dan je modem. Let op: heb je eerder instellingen aangepast, bijvoorbeeld voor een alarmsysteem of camera? Deze worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Zo reset je jouw modem:

    • Zoek het kleine resetgaatje naast de stroomkabel
    • Druk dit in met een pen of paperclip en houd enkele seconden ingedrukt
    • Laat los zodra het powerlampje rood gaat branden
    • Laat je modem minimaal 30 minuten aanstaan en onderbreek dit proces niet
    • Controleer of de lampjes Power, Services en Internet weer branden en test je verbinding
     
  3. Zet je modem op een goede plek 

    Waar jouw modem in huis staat, kan invloed hebben op je internetverbinding. Onze tips:

    • Plaats je modem vrij en bij voorkeur hoog
    • Vermijd storingsbronnen zoals draadloze telefoons, babyfoons of slimme schakelaars
    • Sluit je modem niet aan op een stekkerblok met apparaten zoals een magnetron of koelkast
    • Voorkom dat metalen objecten of afgesloten meubels het signaal verzwakken
    • In de meterkast: plaats je modem zo hoog mogelijk en niet naast andere apparaten
    • In de woonkamer: zet je modem vrij, niet achter of onder een kast en niet in een Tv-meubel
     
  4. Controleer je eigen apparaat  
    • Start het apparaat opnieuw op (bijvoorbeeld je pc of laptop).
    • Controleer of de netwerkinstellingen correct zijn ingesteld (IP-adres via DHCP automatisch verkrijgen).
     
  5. Controleer de bekabeling  
    • Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op zowel het modem als het apparaat.
    • Gebruik bij voorkeur een directe aansluiting op het modem, zonder switch of verlengkabel.
    • Probeer eventueel een andere netwerkkabel om een kabelbreuk uit te sluiten.
     
  6. Test een ander apparaat of poort 
    • Sluit een ander apparaat (bijvoorbeeld laptop in plaats van pc) bekabeld aan.
    • Probeer een andere LAN-poort van het modem.

Controleer op storing en onderhoud

Het kan voorkomen dat er een storing in jouw regio is of dat er onderhoud plaatsvindt. Controleer op storing en onderhoud

Storing
Nieuw bij ons

Nieuw bij ons? Controleer de installatiedatum

Nadat je Internet (& TV) bij ons besteld hebt, werkt je internet vanaf de installatiedatum. Het kan zijn dat je daar nog even op moet wachten. Bekijk de installatiedatum in MyYoufone

Meer hulp nodig?

Hulp bij wifi

Is je wifi-signaal zoek? De oplossing niet, die is hier. 

Hulp bij internet installeren

Je aansluitpunt vinden? Of je modem of TV-ontvanger installeren? 

Andere vragen over internet

Vraag het onze digitale assistent Youna of blader door de veelgestelde vragen.