Wifi-instellingen op je telefoon en andere apparaten

  1. Controleer of wifi aanstaat 

    Check in de instellingen van je telefoon, tablet, laptop of ander apparaat of wifi daarop aanstaat. Zet de wifi eventueel uit en weer aan om te proberen opnieuw te verbinden.

     
  2. Controleer of je het juiste netwerk gebruikt 

    Zorg dat je apparaat verbinding maakt met je eigen wifi-netwerk. De naam van jouw wifi-netwerk vind je achterop je modem.

     
  3. Maak opnieuw verbinding door het netwerk te vergeten 
    • Ga in de instellingen van je apparaat naar het wifi-netwerk
    • Kies Vergeet netwerk of Netwerk verwijderen
    • Verbind opnieuw met jouw wifi-netwerk door het wachtwoord in te voeren

Werkt je wifi nog steeds niet?

  1. Herstart je modem 

    Vaak doet je wifi het weer als je jouw modem opnieuw opstart. Zo doe je dat:

    • Haal de stekker van je modem uit het stopcontact  
    • Wacht minimaal 10 seconden  
    • Plaats de stekker terug in het stopcontact  
    • Wacht tot je modem volledig is opgestart, dit kan een paar minuten duren  
     
  2. Reset je modem 

    Knippert het internetlampje groen en brandt het wireless-lampje constant? Dan werkt je verbinding. Is dat niet het geval, reset dan je modem.

     

    Let op: heb je eerder instellingen aangepast, bijvoorbeeld voor een alarmsysteem of camera? Deze worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.  

     

    Zo reset je jouw modem:

    • Zoek het kleine resetgaatje naast de stroomkabel  
    • Druk dit in met een pen of paperclip en houd het een paar seconden ingedrukt  
    • Laat los zodra het powerlampje rood gaat branden  
    • Laat je modem minimaal 30 minuten aanstaan en onderbreek dit proces niet  
    • Controleer of de lampjes Power, Services en Internet weer branden en test je verbinding  
     
  3. Zet je modem op een goede plek 

    Waar jouw modem in huis staat, kan invloed hebben op je wifi-verbinding. Onze tips:

    • Plaats je modem vrij en bij voorkeur hoog
    • Vermijd storingsbronnen zoals draadloze telefoons, babyfoons of slimme schakelaars
    • Sluit je modem niet aan op een stekkerblok met apparaten zoals een magnetron of koelkast
    • Voorkom dat metalen objecten of afgesloten meubels het signaal verzwakken
    • In de meterkast: plaats het modem zo hoog mogelijk en niet naast andere apparaten
    • In de woonkamer: zet het modem vrij, niet achter of onder een kast en niet in een Tv-meubel
         
  4. Wijzig het wifi-kanaal  

    Als bovenstaande stappen niet werken, kan het nog helpen om het wifi-kanaal te wijzigen. Dat doe je zo:

    • Ga naar 192.168.2.254
    • Log in met gebruikersnaam 'Admin' en het wachtwoord laat je leeg als je dit niet eerder hebt ingesteld  
    • Klik op Wifi en ga naar Wifi Global Configuration  
    • Wijzig bij 2.4 GHz het kanaal naar 1, 6 of 11  
    • Laat het kanaal bij 5 GHz op Auto staan  
    • Klik op Apply om de instellingen op te slaan  
Storing

Controleer op storing en onderhoud

Het kan voorkomen dat er een storing in jouw regio is of dat er onderhoud plaatsvindt. Controleer op storing en onderhoud. 

Nieuw bij ons? Controleer de installatiedatum

Nadat je Internet (& TV) bij ons besteld hebt, werkt je internet vanaf de installatiedatum. Het kan zijn dat je daar nog even op moet wachten. Bekijk de installatiedatum in MyYoufone. 

Meer hulp nodig?

Hulp bij bekabeld internet

Heb je hulp nodig bij het aansluiten van bekabeld internet?

Hulp bij internet installeren

Je aansluitpunt vinden? Of je modem of TV-ontvanger installeren? 

Andere vragen over internet

Vraag het onze digitale assistent Youna of blader door de veelgestelde vragen.