Skip to main content

Gratis nummerbehoud

Snel geregeld in de bestelpagina

Overstappen van je huidige provider naar Youfone gaat heel eenvoudig via de bestelpagina op onze website. Ook het behouden van je huidige mobiele nummer is mogelijk.

Geef tijdens het bestelproces aan dat je jouw huidige telefoonnummer te willen behouden. Dan zorgen wij ervoor dat de huidige aansluiting kosteloos wordt opgezegd en wordt overgezet naar Youfone. Je ontvangt een SMS van Youfone met een code. Stuur deze code terug in een reactie op het SMS bericht. Wanneer het niet mogelijk is om een sms te sturen, kan je ook de code hier invullen. Wij houden je per e-mail op de hoogte van de voortgang van de bestelling. Je ontvangt de simkaart zodra je huidige aanbieder de aanvraag voor nummerbehoud goedkeurt.

nummerbehoud

Nummerbehoud bij prepaid
Stap je over van prepaid naar Sim Only van nummerbehoud. Dan regelen wij nummerbehoud voor jou. Binnen 5 werkdagen ontvang je de Youfone-simkaart waar je eigen nummer aan gekoppeld is.

Nummerbehoud bij abonnement
Loopt je abonnement bij een andere provider binnen 6 maanden af? Of ben je al contractvrij? Dan regelen wij de overstap naar Sim Only van Youfone voor je. Wij zeggen de aansluiting kosteloos voor je op en vragen nummerbehoud voor je aan. Zodra je huidige aanbieder de aanvraag voor nummerbehoud goedkeurt, ontvangt je de Youfone-simkaart.

Wanneer kun je nummerbehoud aanvragen?
•    Als je van een andere provider komt
•    Als je abonnement of contract bij je provider binnen 6 maanden afloopt
•    Als je prepaid belt bij een andere provider

Veelgestelde vragen

Wij helpen je graag.
  • Kan ik nummerbehoud annuleren?

    Ja, dat is mogelijk. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice zodat wij je nummerbehoud aanvraag kunnen annuleren. Je ontvangt daarna een nieuw telefoonnummer.

  • Wat is de status van mijn nummerbehoud?

    Wij informeren je met e-mails en sms-berichten over de status van nummerbehoud. De datum dat wij jouw telefoonnummer overnemen, staat in de begeleidende brief die je bij de simkaart ontvangt. 

  • Hoe activeer ik mijn simkaart?

    Nieuw telefoonnummer
    Zodra je de simkaart van Youfone hebt ontvangen, kan je deze eenvoudig zelf activeren via MyYoufone. Wanneer je bent ingelogd in MyYoufone, klik je op de groene activeerknop. Vervolgens plaats je de simkaart in het toestel en voer je de viercijferige pincode in. De pincode staat in de begeleidende brief en op de simkaartpasje.
    Als je de simkaart niet zelf activeert binnen 30 dagen, wordt deze automatisch actief.

    Nummerbehoud
    Wanneer je een bestelling hebt geplaatst met nummerbehoud, wordt de Youfone simkaart automatisch actief. Op de dag dat je overstapt naar Youfone, wordt het telefoonnummer overgezet op de Youfone simkaart. Je ontvangt hier uiteraard sms berichten over. Plaats de Youfone simkaart in het toestel en voer de viercijferige pincode in.

    Nog niet direct verbinding? Het kan helpen om de simkaart een keer opnieuw in het toestel te plaatsen.