Skip to main content

Makkelijk overstappen? Yes You Can!

Overstapservice

Je wil overstappen naar TV, Internet en Vast Bellen van Youfone. Het kan natuurlijk dat je opziet tegen het regelwerk. Daarom maken we het je graag heel gemakkelijk met onze Overstapservice. In het bestelproces zorgen we ervoor dat jouw aansluiting vlekkeloos verloopt. Wij zeggen je huidige abonnement op. Op de dag dat jouw nieuwe abonnement bij Youfone actief wordt stopt jouw huidige abonnement. Je zit dus geen dag zonder internet en/of TV. Bovendien heb je ook geen dubbele kosten.
Kun of wil je geen gebruikmaken van onze Overstapservice? Dan kun je uiteraard zelf opzeggen bij jouw huidige provider.

Overstapservice

Zo werkt het...

Volg de onderstaande stappen en sluit een nieuw abonnement af bij Youfone. Zelfs met behoud van je vaste nummer als je dat graag wil. Handig en het scheelt jou een hoop werk!

Stap 1: Kies en bestel een Thuis-pakket van Youfone 
Ga naar onze bestelpagina en kies je Thuis abonnement. Bij Youfone kun je kiezen uit een Internet Only abonnement of een combinatie met TV en Bellen.

Stap 2: Overstapservice
Selecteer tijdens het bestelproces dat je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Geef hierbij je huidige provider op en voltooi daarna je bestelling.

Stap 3: Wij regelen de rest!
Vanaf dat moment krijg je van ons een welkomstmail en zetten wij de overstap in gang. Je krijgt automatisch een e-mail van je huidige provider (uiterlijk 1 week voor je overstap) ter bevestiging van je overstap. De rest regelen wij! In de week voor de activatie wordt het installatiepakket bij je thuisbezorgd. Je ontvangt een e-mail met een Track & Trace code om het pakket te volgen. 

Handig om te weten

  • Check de opzegtermijn van je huidige contract voor TV, Internet en/of Vast Bellen. Zit je nog vast aan een bepaalde contracttermijn? Dan kan je huidige provider een boete in rekening brengen. Vraag het voor de zekerheid dus even na
  • Hou er rekening mee dat de opzegtermijn bij de meeste providers minimaal een maand is
  • Youfone heeft een minimale levertijd 14 dagen. Je kunt het beste het abonnement opzeggen, wanneer de installatie-afspraak bekend is. Zo voorkom je dat je offline raakt
  • Met de handleiding is de installatie normaal gesproken heel eenvoudig. Om je een handje te helpen hebben we een instructiefilmpje voor je gemaakt. Glasvezelinternet wordt altijd gratis geïnstalleerd door een monteur

100% Installatiegarantie

Heb je een Thuis-pakket bij Youfone besteld? Door onze installatiegarantie weet je zeker dat alles in orde komt. Met onze interactieve handleidingen leggen we je stap voor stap uit hoe je zelf eenvoudig een TV-ontvanger of modem aansluit. En wil je toch hulp van een monteur? Dan staat onze klantenservice voor je klaar. Bij een Glasvezel abonnement sturen we altijd gratis een monteur langs die alles voor je installeert. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail met de uitnodiging om een afspraak te maken. Om te kunnen internetten via een kabel of WiFi is het nodig om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting (ISRA-punt) in je huis. Voor DSL Internet heb je een werkend ISRA-punt nodig. Voor Glasvezel Internet is geen ISRA-punt nodig.

installatiegarantie

Toch hulp nodig?

Onze klantenservice staat voor je klaar. En als het nodig is, komt onze installatiemonteur graag bij je langs.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen over TV & Internet van Youfone. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ
  • Chatten
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQs? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze mensen. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • Bellen
    Bellen

    Heb je liever iemand aan de lijn? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons

Veelgestelde vragen

  • Hoe maak ik gebruik van de Overstapservice?

    Bij Youfone bepaal je zelf de datum van je overstap. Je kunt ervoor kiezen om gebruik te maken van de overstapservice. Wij zeggen je abonnement op bij je huidige provider. De einddatum bij je provider is de startdatum van je abonnement bij Youfone. Soms komt het voor dat we meer informatie nodig hebben om de internetlijn over te kunnen nemen. In dit geval ontvang je van ons een e-mail.


    Goed om te weten: wij kunnen je vaste telefoonnummer overnemen als je kiest voor Alles-in-1 (TV, Internet en Bellen). Deze optie kom je vanzelf tegen in het bestelproces.

  • Wat zit er in het installatiepakket?

    Je ontvangt een modem, kabels om de modem op de aansluiting te verbinden, een HDMI-kabel en een stroomadapter. Ook krijg je een netwerkkabel en een handleiding met instructies en informatie over je aansluiting. Naast het modem ontvang je ook de TV-ontvanger (niet bij een Internet Only abonnement). Dit kastje sluit je aan op de televisie. Kom je er niet uit tijdens de installatie? Bekijk dan de gebruikershandleiding.

  • Kan ik hulp krijgen met het aansluiten van internet?

    Altijd. Geef in het bestelproces aan dat je bij de installatie hulp wilt van een monteur. Daar zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden van €60,00. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. De kosten voor de installatie brengen we in rekening op de eerste maandfactuur. Bekijk de tarieven en voorwaarden.

    Tip: Wij adviseren om vooraf te kijken waar het ISRA-punt jouw woning binnenkomt. Meestal is dat de meterkast.

    Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.
     

  • Waar zit mijn ISRA-punt of hoofdaansluiting?

    Om te kunnen internetten via een kabel of WiFi is het nodig om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting in je huis. Dat noemen we het ISRA-punt. Hier komt de telefoonlijn binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast. Maar dat kan ook in de woonkamer, meterkast, gang of kelder zijn. 

    Voor DSL Internet heb je een werkend ISRA-punt nodig. Voor Glasvezel Internet is geen ISRA-punt nodig.

  • Wat is inbegrepen bij de standaard installatie?

    Werkzaamheden Internet & TV (DSL & Glasvezel)

    • Inschatting van de situatie om eventueel meerwerk vooraf te bepalen;
    • Lijncheck;
    • Plaatsen van de NTU (in geval van Glasvezel);
    • Installatie ExperiaBox V10;
    • Installeren en testen TV-ontvanger;
    • Aansluiting op 1 apparaat (tablet/PC);
    • Testen verbindingen en aangesloten apparaten;
    • Indien nodig de netwerkkabel op of langs de plint vastmaken i.c.m. de TV-ontvanger;
    • Netwerkkabel naar TV-ontvanger maximaal 10 meter;
    • Na installatie een korte uitleg over de werking van de apparaten in het pakket;
    • Bekijk hier de overige mogelijkheden en bijbehorende kosten.
  • Wat zijn de kosten voor werkzaamheden buiten de standaard installatie?

    Wil je de monteur extra werkzaamheden laten uitvoeren? Geef dit dan duidelijk aan als je de afspraak maakt. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. Via de e-mail geef je de eventuele extra werkzaamheden aan.

    Bekijk de extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten.
     

  • Is er een installatiehandleiding beschikbaar?

    Jazeker. Bekijk online de handleiding om Internet Only, TV & Internet of Alles-in-1 zelf te installeren. Of bekijk het handige installatiefilmpje.

    Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.