Kom je er toch nog niet helemaal zelf uit?
-
FAQ
Bekijk de veelgestelde vragen. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.
-
Chatten
Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!
-
Bellen
Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.
Veelgestelde vragen
-
Bij Youfone bepaal je zelf de datum van je overstap. Je kunt ervoor kiezen om gebruik te maken van de overstapservice. Wij zeggen je abonnement op bij je huidige provider. De einddatum bij je provider is de startdatum van je abonnement bij Youfone. Soms komt het voor dat we meer informatie nodig hebben om de internetlijn over te kunnen nemen. In dit geval ontvang je van ons een e-mail.
Goed om te weten: wij kunnen je vaste telefoonnummer overnemen als je kiest voor Alles-in-1 (TV, Internet en Bellen). Deze optie kom je vanzelf tegen in het bestelproces. -
Je ontvangt een modem, kabels om de modem op de aansluiting te verbinden, een HDMI-kabel en een stroomadapter. Ook krijg je een netwerkkabel en een handleiding met instructies en informatie over je aansluiting. Naast het modem ontvang je ook de TV-ontvanger (niet bij een Internet Only abonnement). Dit kastje sluit je aan op de televisie. Kom je er niet uit tijdens de installatie? Bekijk dan de gebruikershandleiding.
-
Altijd. Geef in het bestelproces aan dat je bij de installatie hulp wilt van een monteur. Daar zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden van €60,00. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. De kosten voor de installatie brengen we in rekening op de eerste maandfactuur. Bekijk de tarieven en voorwaarden.
Tip: Wij adviseren om vooraf te kijken waar het ISRA-punt jouw woning binnenkomt. Meestal is dat de meterkast.
Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit. -
Om te kunnen internetten via een kabel of WiFi is het nodig om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting in je huis. Dat noemen we het ISRA-punt. Hier komt de telefoonlijn binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast. Maar dat kan ook in de woonkamer, meterkast, gang of kelder zijn.
Voor DSL Internet heb je een werkend ISRA-punt nodig. Voor Glasvezel Internet is geen ISRA-punt nodig. -
Werkzaamheden Internet & TV (DSL & Glasvezel)
- Inschatting van de situatie om eventueel meerwerk vooraf te bepalen;
- Lijncheck;
- Plaatsen van de NTU (in geval van Glasvezel);
- Installatie ExperiaBox V10;
- Installeren en testen TV-ontvanger;
- Aansluiting op 1 apparaat (tablet/PC);
- Testen verbindingen en aangesloten apparaten;
- Indien nodig de netwerkkabel op of langs de plint vastmaken i.c.m. de TV-ontvanger;
- Netwerkkabel naar TV-ontvanger maximaal 10 meter;
- Na installatie een korte uitleg over de werking van de apparaten in het pakket;
- Bekijk hier de overige mogelijkheden en bijbehorende kosten.
-
Wil je de monteur extra werkzaamheden laten uitvoeren? Geef dit dan duidelijk aan als je de afspraak maakt. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. Via de e-mail geef je de eventuele extra werkzaamheden aan.
Bekijk de extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten. -
Jazeker. Bekijk online de handleiding om Internet Only, TV & Internet of Alles-in-1 zelf te installeren. Of bekijk het handige installatiefilmpje.
Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.