Skip to main content

Mobiel gebruik buitenland

Bij Youfone Zakelijk kun je in heel Europa onbezorgd internetten, bellen en sms'en vanuit je bundel. Bij de dienstverlening voor MKB en Grootzakelijk is bellen van Nederland naar EU landen ook inbegrepen en zijn er voordelige bundels buiten Europa beschikbaar.

Wat zijn de zakelijke roaming tarieven?

  • Kleinzakelijk

    Maak je gebruik van Youfone Kleinzakelijk? Ontdek hier je tarieven. 

  • Middel- en kleinbedrijf

    Maak je gebruik van Youfone Midden- en kleinbedrijf? Neem hier contact op of vraag je businesspartner naar de tarieven.

  • Grootzakelijk

    Maak je gebruik van Youfone Grootzakelijk? Neem hier contact op over de afgesproken tarieven.

Bellen en sms'en buiten de EU

Zoneverdeling

Twijfel je of een land bij de EU hoort? Bekijk dan de zoneverdeling voor een overzicht van alle EU-landen. Goed om te weten, want buiten de EU valt bellen, sms'en en internetten altijd buiten je bundel. 

 

Controle over jouw dataverbruik

Controle op jouw dataverbruik te houden? Dat doe je heel gemakkelijk in MyYoufone Zakelijk

Veelgestelde vragen

  • Welke instellingen heb ik nodig voor het buitenland?

    Mocht je in het buitenland geen internetverbinding hebben, kun je de internetinstellingen nalopen. Het is belangrijk dat de APN instellingen correct zijn ingesteld. Onder APN dient portalmmm.nl te staan. Om de APN in te stellen, loop je onderstaande stappen door:

    Iphone
    Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data netwerk

    Samsung
    Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten

    Voor overige merken toestellen, kun je de APN meestal vinden onder 'Mobiel netwerk'. Daarnaast kan het nodig zijn om 4G uit te schakelen, ook al heb je 4G internet van Youfone.

  • Tips voor dataverbruik in het buitenland

    Wees bewust met mobiel internetten buiten de EU! De kosten voor internet buiten de EU kunnen hoog oplopen. Binnen de EU kun je gewoon gebruik maken van je internetbundel, net zoals in Nederland. Youfone heeft een aantal handige tips voor jou onder elkaar gezet, waar je op kunt letten om het datagebruik binnen beperken te houden.
     

    • Ga je naar het buitenland en wil je niet onverwacht hoge kosten krijgen over datagebruik? Schakel dan dataroaming uit als je in het buitenland bent. Via MyYoufone heb je ook de mogelijkheid om internet buiten de EU uit te schakelen of een limiet in te stellen. 
    • Gebruik zoveel mogelijk Wifi hotspots in het buitenland, zoals bij een hotel of een terras.
    • Als je zeker wilt weten dat je smartphone geen data gebruikt, schakel dan mobiele data uit.
    • Schakel automatisch synchronisatie op de achtergrond uit, bijv. Facebook/e-mail en stel in dat applicaties geen data op de achtergrond mogen downloaden.
    • Kies bij mobiel internetten voor de mobiele versie van websites als dat mogelijk is. Het adres begint vaak met m., mob. of mobiel.
    • Het gebruik van locatie gebaseerde diensten, zoals Google Maps, kan veel data verbruiken. Daarom is het beter locatiebepaling (GPS) uit te zetten en alleen in te schakelen wanneer nodig is.
    • Wees voorzichtig met het bekijken van video’s of het versturen hiervan, muziek stream/downloaden en/of foto’s versturen in hoge kwaliteit. Deze zaken maken intensief gebruik van mobiele data en kunnen de rekening flink verhogen.
    • In MyYoufone kan je de lopende kosten bijhouden en daarbij ook het verbruik van mobiele data. Hier kan wel enige vertraging inzitten. 
    • Mocht je specifiek willen weten hoeveel data je hebt verbruikt in de afgelopen maand, dan kan je dit in de specificaties in MyYoufone terugvinden.
  • Als ik in het buitenland een sms ontvang, moet ik dan betalen?

    Nee, voor het ontvangen van sms berichten in het buitenland hoef je niet te betalen. Voor het versturen van sms'jes, bellen en gebeld worden, betaal je andere tarieven dan in Nederland of de EU. Het verbruik in landen buiten de EU valt altijd buiten de bundel en wordt dus apart in rekening gebracht.

Heb je vragen?

Neem dan contact op. We helpen graag!
  • Mail ons
    Mail ons

    Stuur ons een mail via contact@youfonezakelijk.nl

    We streven ernaar om jouw bericht binnen 1 werkdag te beantwoorden.

  • Bel ons
    Bel ons

    Heb je liever een persoonlijk gesprek, bel ons dan even. 

    Wij zijn op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op nummer: 088-0316000.

  • Teruggebeld
    Teruggebeld worden

    Stuur een mail naar contact@youfonezakelijk.nl en geef aan op welk nummer wij je kunnen bereiken.

    Een van onze specialisten belt jou binnen 1 werkdag terug.