Skip to main content

Is je TV geblokkeerd of heb je problemen met inloggen?

Hier vind je meer informatie over het aansluiten, installeren en activeren van je nieuwe TV-ontvanger.

Veelgestelde vragen

  • Ik heb nog geen nieuwe TV-ontvanger ontvangen, wat moet ik doen?

    Laat je gegevens hier achter en wij proberen jouw aanvraag binnen één werkdag te verwerken. Hierna krijg je binnen 3 werkdagen de TV-ontvanger thuisgestuurd.

  • Er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en pincode. Maar ik heb deze gegevens niet, wat moet ik doen?

    Als er om een gebruikersnaam en pincode wordt gevraagd, zijn er wellicht problemen met de internetverbinding en kan er geen verbinding met het netwerk worden gemaakt. Probeer daarom verbinding via WiFi te maken door de netwerkkabel los te koppelen. Zodra je verbonden bent met WiFi moet je de stroom van de TV-ontvanger afhalen en na 1 minuut weer aansluiten. De TV-ontvanger start nu op en zal een update op de achtergrond downloaden. De update kan 5 minuten duren en zodra deze is geslaagd krijg je een inlogscherm te zien. Hier kun je vervolgens inloggen met je e-mailadres.

  • Wat moet ik doen als mijn afstandsbediening niet goed met mijn TV-ontvanger koppelt?

    Het kan soms voorkomen dat de afstandsbediening niet goed koppelt aan de TV-ontvanger. In dat geval is er een reset nodig.

    • Houd de cijfers 1 en 6 ingedrukt tot de knop TV/AUX 2x wit knippert en daarna blijft branden.
    • Toets achtereenvolgend de code 981 in - Hierna knippert de STB knop 2x blauw.
    • Druk tegelijkertijd op de 'Apps' knop en de 'OK' knop (Let op: het is hierbij belangrijk dat de afstandsbediening recht op de TV-ontvanger is gericht)

    Nadat de stappen goed zijn uitgevoerd, zie je op het TV scherm het koppelingsbeeld. De afstandsbediening is nu opnieuw gekoppeld met de TV-ontvanger. Mocht dit toch niet lukken. Voer dan de volgende stappen uit:

    • Houd de cijfers 1 en 6 ingedrukt tot de knop TV/AUX 2x wit knippert en daarna blijft branden.
    • Toets achtereenvolgend de code 981 in - Hierna knippert de STB knop 2x blauw.
    • Druk tegelijkertijd op de 'Apps' knop en '1'. Houdt deze twee knoppen tegelijkertijd vast voor 5 seconden. De STB knop knippert 2x blauw.
    • Druk op de Terug toets. Je kan nu de TV-ontvanger bedienen.
  • Wat moet ik doen als mijn afstandsbediening niet met mijn TV koppelt?

    Om de TV te bedienen kunnen STANDBY TV/AUX en de knoppen TV-INGANG, VOL+, VOL- en DEMPEN van de afstandsbediening worden geprogrammeerd. Hiervoor moet de ‘toestelcode’ van jouw TV ingevoerd worden op de afstandsbediening. De afstandsbediening is standaard geprogrammeerd met de meest gebruikte toestelcode, 1150 (Samsung). Klik hier voor de volledige lijst met toestelcodes.

    1. Houd de knoppen APPS en 3 minimaal drie seconden ingedrukt om de infraroodmodus (IR-modus) van de afstandsbediening in te schakelen. Zodra de IR-modus is ingeschakeld zal de STB-knop twee keer knipperen. Als dit niet de bedoeling is, druk dan op STANDBY STB om de IR-modus uit te schakelen. De afstandsbediening zal teruggaan naar de normale bedieningsmodus en er wordt geen nieuwe toestelcode opgeslagen.
    2. Zoek de viercijferige toestelcode voor jouw TV op: www.youfone.nl/installatie
    3. Zorg ervoor dat de TV is ingeschakeld. De TV-ontvanger hoeft niet ingeschakeld te zijn om naar een toestel te zoeken.
    4. Houd de knoppen 1 en 3 minimaal drie seconden ingedrukt totdat STANDBY TV/AUX tweemaal knippert en blijft branden.
    5. Voer de toestelcode van jouw TV in. Na het invoeren van elk cijfer knippert STANDBY TV/AUX.
    6. Zodra het invoeren van de code is geslaagd, knippert STANDBY STB éénmalig en blijft deze vervolgens branden. Als het invoeren is mislukt, knippert STANDBY TV/AUX éénmaal langzaam en keert de afstandsbediening terug naar de normale bedieningsmodus. Er is geen toestelcode opgeslagen.
    7. Om te controleren of de TV kan worden bediend, houd STANDBY TV/AUX of de knop DEMPEN ingedrukt. Als de TV wordt uitgeschakeld of het geluid wordt gedempt, laat dan de STANDBY TV/AUX of de knop DEMPEN los.
    8. Druk op TERUG om het proces af te sluiten. Wanneer het merk van jouw TV veranderd moet de afstandsbediening opnieuw worden geprogrammeerd. Herhaal dan de procedure voor het zoeken met de toestelcode van jouw nieuwe TV.
  • Wat zit er wel en niet op de TV-ontvanger?

    De nieuwe TV-ontvanger heeft meer mogelijkheden. Naast live TV en interactieve diensten download je direct apps en games via Google play. Installeer populaire apps zoals Videoland, Spotify, NPO Start en Disney+.

    Helaas is het niet mogelijk om Netflix te kijken via de TV-ontvanger. Ook is het niet mogelijk om Netflix te streamen door middel van de ingebouwde Chromecast functie van onze TV-ontvanger. Dit komt doordat Netflix deze functies blokkeert en deze mogelijkheden niet toestaat. 

    Verder kunnen bestaande opnames niet worden overgezet. Wel blijven opgenomen programma’s met de nieuwe TV-ontvanger langer beschikbaar, tot wel 3 maanden. 

    Ook kijk je met de nieuwe TV-ontvanger naar meer zenders, waaronder Discovery, Eurosport 1 en TLC.
     

  • Installatie niet gelukt?

    Staat je vraag hier niet tussen en heb je hulp nodig bij de installatie? Bekijk dan onze installatiepagina.

  • Sim Only geldig in EU
    Sim Only geldig in EU
  • Gratis nummerbehoud
    Gratis nummerbehoud
  • Premium KPN-netwerk
    Premium KPN-netwerk
  • Gratis klantenservice
    Gratis klantenservice
  • 14 dagen bedenktijd
    14 dagen bedenktijd