Skip to main content

STAPPENPLAN NIEUWE TV-ONTVANGER

Als abonnee van Youfone krijg je binnenkort een upgrade naar een nieuwe TV-ontvanger. Op deze pagina lees je de belangrijkste stappen. En geven we antwoord op veelgestelde vragen.

Stap 1: stel je wachtwoord opnieuw in
Binnenkort ontvang je een e-mail van Youfone (tv@info.youfone.nl) met het verzoek om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Ga naar MyYoufone om je wachtwoord te wijzigen.

Stap 2: je ontvangt gratis de nieuwe TV-ontvanger
Vervolgens sturen we de nieuwe TV-ontvanger naar je op. Je krijgt van PostNL een e-mail met een track & trace-code.

Stap 3: installeer de TV-ontvanger en log in
In het pakket met de nieuwe TV-ontvanger zit ook een installatiehandleiding. Nadat je alles hebt aangesloten log je in met je nieuwe wachtwoord. Dat wachtwoord heb je zelf in stap 1 aangemaakt.
Kom je toch niet helemaal uit de installatie? Kijk dan voor meer tips op youfone.nl/thuis/installatie

Stap 4: maak een Google ID aan
Onze nieuwe TV-ontvanger is powered by Android TV. Om apps en ingebouwde features als Chromecast built-in™ te gebruiken heb je een Google ID nodig. Heb je al een account bij Google? Dan meld je je hier mee aan. Nog geen account bij Google? Maak dan eerst een nieuw Google ID aan. Kijk voor meer informatie op: youfone.nl/thuis/google.

TV van Youfone werkt overigens ook zonder Google ID, zo kun je gewoon live TV kijken en gebruik maken van de interactieve diensten.

VEELGESTELDE VRAGEN VOOR BESTAANDE ABONNEES

  • Wanneer kan ik de nieuwe TV-ontvanger verwachten?

    Je krijgt mails van PostNL met daarin een track & trace-code. Zo weet je precies wanneer de bezorger de nieuwe TV-ontvanger komt bezorgen.

  • Verandert mijn huidige abonnement nu opeens?

    Geen zorgen, want jouw abonnement blijft precies hetzelfde. Dit is een gratis upgrade.

  • Wat voegt deze upgrade toe?

    De nieuwe TV-ontvanger heeft veel meer mogelijkheden. Je kijkt live TV, krijgt toegang tot interactieve diensten als pauzeren en opnemen. Met je persoonlijke Google ID installeer je zelfs je favoriete apps op de TV-ontvanger.

  • Hoe maak ik een Google ID aan en waarom heb ik die nodig?

    Om de nieuwe TV-ontvanger te gebruiken voor apps en features als Chromecast built-in™ heb je een Google ID nodig. Hier vind je meer informatie over het aanmaken van een Google ID. 

  • Werkt TV van Youfone ook zonder Google ID?

    Ja. Zonder Google ID kan je gewoon live TV kijken en interactieve diensten gebruiken. Voor alle extra’s, zoals het gebruik van apps en Chromecast built-in™ heb je wel een Google ID nodig. Hier vind je meer informatie over het aanmaken van een Google ID.

  • Hoe installeer ik een app op mijn TV-ontvanger?

    Om een app te installeren ga je vanuit het menu naar Google Play. Download de app die je zoekt.

  • Kan ik mijn TV-abonnement ook wijzigen?

    Met de gratis upgrade van de TV-ontvanger krijg je ook een gratis upgrade van je TV-pakket. Als bestaande abonnee krijg je automatisch het Comfort pakket en blijf je gewoon gebruik maken van handige extra’s zoals onze interactieve diensten. Uiteraard is het mogelijk om je TV-pakket aan te passen. Wil je meer zenders? In MyYoufone stap je gemakkelijk over naar een Premium pakket. Neem contact op met de klantenservice om over te stappen naar het Standaard pakket

  • Wat gebeurt er met mijn oude TV-ontvanger?

    De oude TV-ontvanger wordt na twee weken van ontvangst van de nieuwe TV-ontvanger gedeactiveerd, waardoor deze niet meer bruikbaar is. Vanaf dat moment kan je alleen nog maar gebruikmaken van de nieuwe TV-ontvanger. Gooi de oude TV-ontvanger niet zomaar weg. Geef het apparaat, inclusief bijbehorende accessoires, gratis af bij een E-waste inleverpunt. Kijk online wat het meest dichtstbijzijnde inleverpunt voor jou is. Daarnaast kun je de oude TV-ontvanger ook kosteloos retour sturen via een pakketpunt van PostNL:

    Youfone Retouren
    Antwoordnummer 10119
    2400 VB Alphen aan den Rijn

Google, Android, YouTube, Android TV, Google Play en Chromecast built-in zijn handelsmerken van Google LLC.