Skip to main content

100% Installatiegarantie

Heb je een Thuis-pakket bij Youfone besteld? Door onze installatiegarantie weet je zeker dat alles in orde komt. Met onze interactieve handleidingen leggen we je stap voor stap uit hoe je zelf eenvoudig een TV-ontvanger of modem aansluit. En wil je toch hulp van een monteur? Dan staat onze klantenservice voor je klaar. Bij een Glasvezel abonnement sturen we altijd gratis een monteur langs die alles voor je installeert. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail met de uitnodiging om een afspraak te maken.

Om te kunnen internetten via een kabel of WiFi is het nodig om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting (ISRA-punt) in je huis. Voor DSL Internet heb je een werkend ISRA-punt nodig. Voor Glasvezel Internet is geen ISRA-punt nodig.

installatiegarantie

Toch hulp nodig?

Onze klantenservice staat voor je klaar. En als het nodig is, komt onze installatiemonteur graag bij je langs.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen over TV & Internet van Youfone. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ
  • Chatten
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQs? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze mensen. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • Bellen
    Bellen

    Heb je liever iemand aan de lijn? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons

Veelgestelde vragen

  • Wat zit er in het installatiepakket?

    Je ontvangt een modem, kabels om de modem op de aansluiting te verbinden, een HDMI-kabel en een stroomadapter. Ook krijg je een netwerkkabel en een handleiding met instructies en informatie over je aansluiting. Naast het modem ontvang je ook de TV-ontvanger (niet bij een Internet Only abonnement). Dit kastje sluit je aan op de televisie. Kom je er niet uit tijdens de installatie? Bekijk dan de gebruikershandleiding.

  • Kan ik hulp krijgen met het aansluiten van internet?

    Altijd. Geef in het bestelproces aan dat je bij de installatie hulp wilt van een monteur. Daar zijn natuurlijk wel extra kosten aan verbonden van €60,00. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. De kosten voor de installatie brengen we in rekening op de eerste maandfactuur. Bekijk de tarieven en voorwaarden.

    Tip: Wij adviseren om vooraf te kijken waar het ISRA-punt jouw woning binnenkomt. Meestal is dat de meterkast.

    Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.
     

  • Waar zit mijn ISRA-punt of hoofdaansluiting?

    Om te kunnen internetten via een kabel of WiFi is het nodig om het modem aan te sluiten op de hoofdaansluiting in je huis. Dat noemen we het ISRA-punt. Hier komt de telefoonlijn binnen. Meestal vind je het ISRA-punt in de meterkast. Maar dat kan ook in de woonkamer, meterkast, gang of kelder zijn. 

    Voor DSL Internet heb je een werkend ISRA-punt nodig. Voor Glasvezel Internet is geen ISRA-punt nodig.

  • Wat is inbegrepen bij de standaard installatie?

    Werkzaamheden Internet & TV (DSL & Glasvezel)

    • Inschatting van de situatie om eventueel meerwerk vooraf te bepalen;
    • Lijncheck;
    • Plaatsen van de NTU (in geval van Glasvezel);
    • Installatie ExperiaBox V10;
    • Installeren en testen TV-ontvanger;
    • Aansluiting op 1 apparaat (tablet/PC);
    • Testen verbindingen en aangesloten apparaten;
    • Indien nodig de netwerkkabel op of langs de plint vastmaken i.c.m. de TV-ontvanger;
    • Netwerkkabel naar TV-ontvanger maximaal 10 meter;
    • Na installatie een korte uitleg over de werking van de apparaten in het pakket;
    • Bekijk hier de overige mogelijkheden en bijbehorende kosten.
  • Wat zijn de kosten voor werkzaamheden buiten de standaard installatie?

    Wil je de monteur extra werkzaamheden laten uitvoeren? Geef dit dan duidelijk aan als je de afspraak maakt. Zodra de opleverdatum bekend is, ontvang je een e-mail van onze installatiepartner Guidion om een afspraak te maken. Via de e-mail geef je de eventuele extra werkzaamheden aan.

    Bekijk de extra mogelijkheden en de bijbehorende kosten.
     

  • Is er een installatiehandleiding beschikbaar?

    Jazeker. Bekijk online de handleiding om Internet Only, TV & Internet of Alles-in-1 zelf te installeren. Of bekijk het handige installatiefilmpje.

    Kies je voor Glasvezel Internet? Dan krijg je gratis een monteur die alles voor je aansluit.

  • Sim Only geldig in EU
    Sim Only geldig in EU
  • Gratis nummerbehoud
    Gratis nummerbehoud
  • Premium KPN-netwerk
    Premium KPN-netwerk
  • Gratis klantenservice
    Gratis klantenservice
  • 14 dagen bedenktijd
    14 dagen bedenktijd