Skip to main content

1. Check of er een storing is 

Als er een storing bekend is, zie je dat op onze pagina over storing en onderhoud. Check dit eerst voordat je andere oplossingen probeert. 

youfone modem xperiabox v10

2. Zet je modem op de juiste plek

Waar je modem staat heeft invloed op de sterkte van de wifi-verbinding. Als de afstand te groot is of de verbinding door meerdere muren heen moet, zwakt het signaal af. Haal je modem of router dus weg bij storingsbronnen en dempende objecten. En zorg ervoor dat je modem of router zo vrij en hoog mogelijk staat. 

  • Storingsbronnen zijn bijvoorbeeld TL-lampen, een draadloze huistelefoon, draadloze lichtschakelaar of babyfoon. Draadloze apparatuur kan het wifi-signaal verstoren.
  • Dempende objecten zijn bijvoorbeeld grote metalen objecten, gesloten ruimtes, water of vochtige muren. Deze objecten kunnen de wifi-verbinding vertragen. 

 

3. Herstart je modem

Het opnieuw opstarten van je modem kan bepaalde problemen met de wifi-verbinding oplossen. Hierdoor kan jouw trage verbinding verbeteren. Zet je modem uit en aan in deze volgorde:

  1. Haal de stekker uit het stopcontact
  2. Wacht minimaal 10 seconden
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact
  4. Wacht tot je modem weer is opgestart

 

4. Wijzig je wifi-kanaal

Het kan zijn dat er storing zit op het huidige wifi-kanaal. Probeer daarom eens een ander kanaal te kiezen dat mogelijk een groter internetbereik biedt. 

Wifi-kanaal wijzigen 

 

5. Plaats een wifi-versterker

Zijn er plekken in huis waar de internetverbinding nog steeds zwak is? Schaf dan een wifi-versterker aan. Bestel die bij Coolblue in MyYoufone en ontvang Youcoins waarmee je korting krijgt op je volgende factuur. Of kies voor gratis MB’s! 

Bestel en ontvang Youcoins

 

Razendsnel en stabiel internet met Glasvezel of DSL 

Heb je nog geen internet van Youfone? Profiteer van razendsnel en stabiel internet voor een lage prijs! Stel eenvoudig zelf je internetpakket samen met Glasvezel Internet of DSL Internet. Overstappen? Slimme keuze. Dat is zo geregeld met onze Overstapservice

Veelgestelde vragen

Wij helpen je graag.
  • De wifi-verbinding werkt niet, wat kan ik doen?

    Controleer op je modem of het wifi-lampje groen brand. Zo niet, druk dan op de wifi-knop aan de zijkant. 

  • Hoe stel ik mijn wifi in?

    Als je modem werkt kun je via je smartphone, laptop of computer de beschikbare netwerken bekijken. Achterop het modem vind je het wachtwoord. Kom je er niet uit? Bekijk de handleiding om de wifi in te stellen