Skip to main content

Betalen

Je leest hier alles over het betalen van je rekening. Ook leggen we je graag uit wat er kan gebeuren als je te laat bent met betalen.

Tip: Betaald maar toch een herinnering gekregen?

Betaald maar toch een herinnering gekregen? Het verwerken van een handmatige betaling kan wat tijd in beslag nemen. Controleer de status van je betaling in MyYoufone. Na 3 werkdagen nog geen verandering? Neem dan contact op met de klantenservice.

Betalingen

Je betaalt de factuur altijd met een automatische incasso. Wij proberen de factuur altijd te incasseren vanaf de 20e van de maand. Is de automatische incasso niet gelukt? Dan vragen we je per e-mail om de betaling zo snel mogelijk te voldoen. Er zijn twee manieren om het bedrag zelf over te maken:

  1. iDeal, Paypal of Creditcard: klik in MyYoufone op “Direct betalen". Er opent dan een overzicht met alle openstaande facturen. Deze betaling werkt het snelst, namelijk zo’n 15 minuten.
  2. Overboeking: je kan het openstaande bedrag ook zelf overmaken naar NL94 RABO 0303 3000 00 t.n.v. Youfone. Belangrijk: doe dit altijd onder vermelding van je klant- en factuurnummer. Dit staat rechtsboven op je factuur.

Tip: betaal je de rekening handmatig en wil je gebruik maken van de automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice om dit voor je in orde te maken.

Werkwijze incasso & betalingsachterstand

Is de betaling niet gelukt? Voorkom extra kosten of een blokkade. Zorg dat er voldoende geld op je rekening staat op moment van afschrijving. Klopt je rekeningnummer niet? Deze pas je aan in MyYoufone.

Dag 1: De incasso vindt elke maand plaats vanaf de 20e van de maand. Wees hier dus op voorbereid. Een week eerder ontvang je de factuur en informatie over de incassodatum. Youfone doet één poging om je factuur te incasseren. Lukt dit niet? Dan sturen we je een bericht per e-mail om alsnog je factuur via iDEAL te betalen. In MyYoufone kun je zien of je nog openstaande facturen hebt.

Dag 2: Als de incasso niet is gelukt, ontvang je de volgende dag de eerste herinnering per e-mail. Hierin staat een iDEAL link om de betaling te voldoen. Wacht er niet te lang mee, want dan kunnen er administratiekosten in rekening worden gebracht.

Betalingsregeling en uitstel van betaling

We begrijpen dat je soms niet de ruimte hebt om je factuur te betalen. Wil je een betalingsregeling treffen of een factuur wat later betalen? We helpen je graag verder.

Uitstel
Je kunt bij ons uitstel aanvragen voor maximaal 14 kalenderdagen. Neem contact op met onze klantenservice om dit te bespreken.

Betalingsregeling
Voor de aanvraag van een betalingsregeling gelden een paar voorwaarden:

  • Je hebt een openstaande factuur van minimaal € 100,-
  • Je hebt al meer dan 3 facturen betaald
  • Je hebt in de afgelopen 3 maanden niet al eerder uitstel gekregen

Klik hier om jouw persoonlijke situatie te bespreken.