Rekening hoger of lager dan verwacht?
Is je rekening hoger of lager dan verwacht? Dit kan bijvoorbeeld komen omdat het je eerste rekening is of omdat er extra kosten zijn gefactureerd. Hieronder lees je meer hierover.
- Eerste rekening
Op de eerste factuur kunnen de abonnementskosten hoger zijn dan normaal. Youfone brengt de abonnementskosten voor de eerste maand in rekening plus de abonnementskosten voor de lopende maand. Dat komt omdat Youfone de abonnementskosten altijd een maand vooruit factureert. Voor de maand waarin je abonnement ingaat, betaal je natuurlijk alleen voor de dagen dat je abonnement geactiveerd is. Voor de daaropvolgende maand brengt Youfone wel de volledige abonnementskosten in rekening.
Als je de eerste factuur hebt ontvangen, open dan de PDF via MyYoufone of de Youfone app. Zo zie je precies hoe de factuur is opgebouwd. Eventuele kortingen staan ook in de PDF, evenals het uiteindelijke factuurbedrag.
Goed om te weten: je betaalt na het activeren van je abonnement aansluitkosten en, indien aangevraagd, installatiekosten. Deze kosten worden berekend op je eerste rekening.
- Abonnement gewijzigd
Heb je je abonnement afgelopen maand gewijzigd? Zoals bijvoorbeeld extra zenders toegevoegd of je internetsnelheid verhoogd? Dan wordt de eerstvolgende factuur een verrekening van je oude en je nieuwe abonnement. De ingangsdatum van je nieuwe abonnement wordt op de factuur vermeldt. Ook de einddatum van je oude abonnement wordt op de factuur vermeldt
- Verbruikskosten
Als je meer hebt verbruikt, bijvoorbeeld door meer te bellen via Vast Bellen. Dan worden de kosten hiervoor de volgende maand verrekend.
- Actiekorting
De actiekorting bij Thuis pakketten worden verrekend per factuur. Ontvang je 6 maanden korting? Dan krijg je deze korting op de eerste 6 facturen. Je eerste factuur is daarmee hoger dan je eerste maandbedrag. Onderaan deze pagina zie je in een voorbeeldfactuur hoe wij de eerste factuur bij een TV & Internet abonnement berekenen.
- Voorbeeldfactuur
Eerste factuur van thuis klant