op mobiel?
Video
Vast nummer op mobiel, VaMo, vast via mobiel. Waarschijnlijk heb je deze termen al eens voorbij zien komen als het gaat om telefoondiensten, maar wat is het precies? En beter nog: Wat heb jij als ondernemer of zzp’er aan vast op mobiel?
Iedereen kent wel de ‘ouderwetse’ telefooncentrale die honkvast in vele kantoren te vinden is. Klantgesprekken komen er als eerste binnen en worden vervolgens doorverbonden met het gewenste toestel van de betreffende medewerker. Of je staat minutenlang in de telefonische wachtrij, wie kent het niet. Vast op mobiel biedt hiervoor de oplossing.
Vast nummer via je mobiel
Met vast op mobiel, ook wel VaMo genoemd, ben je op je mobiele telefoon bereikbaar via een vast telefoonnummer. Als ondernemer ben je dus altijd en overal bereikbaar op je zakelijke vaste nummer op je mobiele toestel. Zo heb je je eigen telefooncentrale letterlijk altijd bij de hand, waar je ook bent. Met een vast nummer op mobiel straal je niet alleen professionaliteit uit, je tilt ook de bereikbaarheid van je onderneming naar een hoger niveau en daarmee je klantenservice. Win-win.
VaMo
De VaMo dienst van Youfone regel je makkelijk en snel online binnen ongeveer 10 minuten. Maar hoe werkt de Vast op mobiel integratie van Youfone?
1) Kies je nieuwe vaste telefoonnummer of behoud je bestaande nummer
2) Maak de gewenste gebruiker(s) aan
3) Je ontvangt als hoofdgebruiker inkomende gesprekken op het nieuwe vaste nummer direct op je mobiele toestel.
Je ideale belplan
Met de Vast op mobiel integratie van Youfone kun je ook kun je je eigen belplan instellen. Een belplan is simpel gezegd een stappenplan waarin je aangeeft wat er moet gebeuren als je vaste nummer gebeld wordt. Om onderdeel te zijn van het belplan download je de Xelion telefonie app op je mobiele telefoon. Nadat je de app uit de appstore gedownload hebt, en na sms-verificatie, komen de mobiele gesprekken op de app binnen. Ook collega’s kun je nu toevoegen aan het belplan waardoor de telefoon ook bij hen overgaat. Superhandig als je in een meeting zit of een vrije dag hebt.
Je kunt het belplan verder finetunen met bijvoorbeeld openingstijden per geactiveerd telefoonnummer. De klant krijgt dan een voicemail te horen als er buiten openingsuren gebeld wordt. Ook is het mogelijk een welkomstboodschap in te spreken voor inkomende gesprekken. Deze komen binnen bij iedereen die is toegevoegd aan de eerste belgroep.
Optimale bereikbaarheid
Service is king, dus als een telefoontje niet binnen 20 seconden wordt opgenomen, dan wordt het telefoongesprek automatisch doorgezet naar de tweede belgroep. Als ook daar niet wordt opgenomen, dan krijgt de klant pas een - standaard of ingesproken - voicemail te horen. Met een vast nummer op mobiel zorg je er dus voor dat je als onderneming optimaal bereikbaar bent en loop je geen klant meer mis.
Meer lezen over de voordelen van vast op mobiel? Lees hier verder.