Skip to main content

17 juni 2023

 

Op reis voor je werk of gewoon lekker even op vakantie: wat de reden van je trip ook is, je wilt ook in het buitenland gebruik maken van internet op je smartphone. Maar op extra kosten zit je natuurlijk niet te wachten. Hoe je die kunt voorkomen lees je hier.

Wat is dataroaming?

Dataroaming betekent eigenlijk niets meer dan gebruik maken van een ander netwerk, dan het thuisnetwerk. In het buitenland (EU) schakelt je telefoon dus over naar een buitenlands netwerk maar blijf je qua kosten gewoon gebruik maken van jouw Nederlandse abonnement en tarieven. Maar hoe zit dat als jij of een van je medewerkers buiten de EU moet reizen?

Roamen buiten de EU

Helaas kan je in landen buiten de EU geen gebruik maken van je normale databundel. Gelukkig hebben we daar bij Youfone Zakelijk een oplossing voor. Zet simpelweg de databundel 'Voordeellanden' of de databundel 'Rest van de Wereld' aan en maak gebruik van voordelige databundels, zodat je ook op reis altijd bereikbaar bent voor je klanten of medewerkers. Zodra jij op jouw bestemming buiten de EU bent gearriveerd, ontvang je van ons een sms-bericht waarmee jij een databundel van 100MB of 2000MB kan activeren. Deze bundel is dan 30 dagen geldig. Is het op en heb je nog meer nodig? Dan kan je gewoon een nieuwe bundel activeren.

Onbeperkt data en bellen

Hebben jij en je medewerkers een Youfone Zakelijk Unlimited spraak en data abonnement? Dan heeft iedereen binnen de EU 30GB aan data te besteden. Zit je op 80% of 100% verbruik van je data dan ontvang je een sms. Toch meer data nodig? Geen probleem. Na het bereiken van de limiet kan je voor € 1,55 een extra databundel van 1GB activeren. Is het op en heb je nog meer nodig? Dan kan je weer een nieuwe bundel activeren.

Data problemen

Soms komt het voor dat je telefoon in het buitenland geen verbinding wil maken met het internet. Check dan altijd bij je instellingen of je dataroaming aanstaat en controleer of de netwerkmodus op automatisch staat. Nog steeds problemen? Probeer dan handmatig een ander netwerk te selecteren, dit kan soms het probleem meteen oplossen.

Meer weten?

Bekijk onze pagina over mobiel gebruik in het buitenland