Veelgestelde vragen over inflatiecorrectie
-
Jaarlijks stijgen de prijzen van onze leveranciers. Die extra kosten hebben we de afgelopen jaren voornamelijk zelf opgevangen. Want bij Youfone willen we de prijs zo scherp mogelijk voor je houden. Straks ga je een klein beetje meer betalen, zodat we de kwaliteit kunnen blijven garanderen.
-
In onze Algemene Voorwaarden is vastgelegd dat Youfone de abonnementskosten jaarlijks mag indexeren. We houden de consumentenprijsindexcijfers van CBS in 2024 aan. Dit was 3,3%. Daarom wordt het maandbedrag per 1 februari verhoogd met 3,3% voor zowel Sim Only-abonnementen als voor Thuis-abonnementen.
Bij Youfone zijn we altijd bezig om de service en kwaliteit van onze diensten op topniveau te houden. Daar zijn investeringen voor nodig. Dit zorgt ervoor dat de diensten die je gebruikt snel, betrouwbaar en veilig blijven.
-
Nee, de prijzen van extra pakketten zoals ESPN compleet, het Dataplafond, extra MB's of andere diensten blijven gelijk. We passen alleen de abonnementskosten aan voor Sim Only, Internet, TV en Vast Bellen.
-
Met behulp van twee rekenvoorbeelden laten we je zien aan wat voor extra bedrag je kan denken:
Stel dat je een Alles-in-1 abonnement hebt, dus Internet, TV en Vast Bellen. En je hebt het aangevuld met een extra TV-ontvanger en Ziggo Sport Totaal. Het maandbedrag voor deze aanvullingen blijft ongewijzigd. Alleen voor Internet, TV en Vast Bellen stijgt de prijs. Stel dat de prijs hiervoor € 45,00 is en stijgt met 3,3%. In dit rekenvoorbeeld komt dat neer op € 1,49 extra per maand.
Stel dat je een Sim Only-abonnement hebt met 10 GB + 200 min/sms en een Dataplafond. De maandprijs voor de bundel is € 10,- p/mnd en het Dataplafond is € 0,50 p/mnd. De maandprijs voor de bundel stijgt met 3,3%. In dit rekenvoorbeeld komt dat neer op € 0,33 extra per maand. Je zal dus uiteindelijk € 10,83 per maand gaan betalen in plaats van € 10,50.
-
Op 1 februari 2025 gaan de nieuwe prijzen in. Vanaf dat moment schrijft Youfone voortaan het nieuwe maandbedrag af. Tot die tijd verandert er niks.
-
Deze inflatiecorrectie is in lijn met de contractuele afspraken die we met je hebben. We informeren je via de factuurmail in december, januari en februari. Je vindt de inflatiecorrectie terug op de factuur in februari.
-
Heb je geen verhoging op de factuur in februari? Dan geldt de inflatiecorrectie niet voor jou. De verhoging geldt niet voor:
- Verlengingen vanaf 1 oktober 2024
- Nieuwe abonnementen die in zijn gegaan vanaf 1 oktober 2024
-
Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene Voorwaarden van Youfone. Je bent hier dus aan gebonden.
Is je abonnement ingegaan voor 1 februari 2021 en niet verlengd? Dan heb jij nog oude Algemene Voorwaarden en mag jij je abonnement opzeggen met één maand opzegtermijn. Uiteraard kan je jouw abonnement ook verlengen tegen de huidige tarieven. Bekijk jouw mogelijkheden in MyYoufone.