Veelgestelde vragen over inflatiecorrectie
-
Jaarlijks stijgen de prijzen van onze leveranciers. Die extra kosten hebben we de afgelopen jaren voornamelijk zelf opgevangen. Want bij Youfone willen we de prijs zo scherp mogelijk houden! Straks ga je een klein beetje meer betalen. Zo kunnen we de kwaliteit garanderen.
-
In onze Algemene Voorwaarden is vastgelegd dat Youfone de abonnementskosten jaarlijks mag indexeren. We houden de consumentenprijsindexcijfers van CBS in 2023 aan. Dit was 4,44%. We hebben besloten om dit percentage niet volledig door te berekenen aan jou als klant. Daarom wordt het maandbedrag voor Sim Only-abonnementen met 4% verhoogd en Thuis-abonnementen met 4% per 1 februari 2024.
Bij Youfone zijn we altijd bezig om de service en kwaliteit van onze diensten op topniveau te houden, dit gaat gepaard met investeringen. Dit zorgt ervoor dat jouw diensten; snel, betrouwbaar en veilig blijven.
-
Nee, de prijzen van extra pakketten, zoals ESPN compleet, Dataplafond, extra MB's of andere diensten blijven gelijk. We passen alleen de abonnementskosten voor Sim Only, TV, vast internet en vast bellen aan.
-
Een rekenvoorbeeld: stel je hebt een Alles-in-1 abonnement, dus TV, vast internet en vast bellen. Aangevuld met een extra TV-ontvanger en Ziggo Sport Totaal. Het maandbedrag voor deze aanvullingen blijft ongewijzigd. Alleen voor TV (standaard), vast internet (DSL 50 Mbit/s) en vast bellen stijgt de prijs. De prijs hiervoor is €45,00 en zal stijgen met 4%. In dit rekenvoorbeeld komt dat neer op €1,80 extra per maand.
Stel je hebt een Sim Only-abonnement met 10GB + 200 min/sms en een dataplafond. De maandprijs voor de bundel is € 10,- p/mnd en het Dataplafond is € 0,50 p/mnd. De maandprijs voor de bundel zal stijgen met 4%. In dit rekenvoorbeeld komt dat neer op € 0,40 extra per maand. Je zult dus uiteindelijk € 10,90 per maand gaan betalen in plaats van € 10,50.
-
Op 1 februari 2024 gaan de nieuwe prijzen in. Vanaf dat moment schrijft Youfone voortaan het nieuwe maandbedrag af. Tot die tijd verandert er niks.
-
Deze inflatiecorrectie is in lijn met de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren klanten via de factuurmail in december, januari en februari. Je vindt de inflatiecorrectie terug op de factuur in februari.
-
Heb je geen verhoging op de factuur in februari? Dan geldt de inflatiecorrectie niet voor jou.
De verhoging geldt niet voor:
- Verlengingen vanaf 1 oktober 2023
- Nieuwe abonnementen die in zijn gegaan vanaf 1 oktober 2023
-
Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie –voor het einde van de contracttermijn– op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene Voorwaarden van Youfone. Je bent dus hieraan gebonden.
Is je abonnement in gegaan voor 1 februari 2021 en niet verlengd? Dan heb jij nog oude Algemene Voorwaarden en mag jij je abonnement opzeggen met één maand opzegtermijn. Uiteraard kan je ook je abonnement verlengen tegen de huidige tarieven. Ga naar MyYoufone om jouw mogelijkheden te bekijken.
-
VodafoneZiggo / Hollandsnieuwe per 1 oktober 10% Odido / Simpel / Ben per 1 januari 5,7% KPN / Simyo per 1 oktober 8,9%