Skip to main content

1. Kijk eerst of je geen blokkades hebt

  • Indien je in de EU bent, kun je je normale internetbundel gebruiken, maar moet je 'roaming' aan hebben staan in je toestelinstellingen;
     
  • Indien je in een land buiten de EU bent, moet je een Wereldbundel kopen. Anders is het niet mogelijk om te internetten in dat land. Ga naar mobiel gebruik in het buitenland voor meer informatie;
     
  • Indien je je op een Maritiem of Satelliet netwerk bevindt, is het bij Youfone niet mogelijk om te internetten, omdat dit uitgeschakeld wordt. 

2. Controleer je toestelinstellingen

Android: controleer de volgende toestelinstellingen om er zeker van te zijn dat je kunt mobiel internetten

  1. Gebruik een 4G netwerk
    • Ga naar Instellingen, Mobiele netwerken; Selecteer 'Netwerkmodus';
    • Schakel een optie in waarin in ieder geval ook 4G wordt vermeld;
    • Een optie zonder 4G maar met 2G, 3G (lage internetsnelheid) of 5G (dekking) zal niet goed werken.
       
  2. Zet wifi uit
    • Ga naar Instellingen, Verbindingen; Schakel wifi uit;
    • Schakel deze weer in als je lukt om te internetten.
       
  3. Zet 'Vliegtuigstand' uit
    • Ga naar Instellingen, Vliegtuigstand; Schakel 'Vliegtuigmodus' uit.
       
  4. Zet 'Mobiel gegevens' aan
    • Ga naar Instellingen, Gegevensverbruik; Zet 'Mobiel gegevens' aan.
       
  5. Zet 'Roaming' aan
    • Ga naar Instellingen, Mobiele netwerken; Zet 'Roaming' aan.
       
  6. Stel 'Internet' als toegangspunt in
    • Ga naar Instellingen, Mobiele netwerken, Namen toegangspunten. Selecteer het “Toegangspunt” (KPN) internet en controleer de volgende waarden:
      • “APN” internet”
      • “MCC” 204
      • “MNC”  08
      • “Verificatietype”vink 'Geen' aan
      • “Type toegangspunt” default,supl  (let op: in kleine letters) en kies OK.
      • Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan
      • Druk nu of de drie puntjes rechts bovenin of de menu knop om de instellingen op te slaan.
    • Als je iets hebt aangepast, start je toestel ook opnieuw op;
    • Als de APN niet beschikbaar is, voeg dan zelf een nieuw toegangspunt toe met de bovengenoemde waarden.
       
  7. Als je ook een andere (e)simkaart gebruikt met je toestel, wees er dan zeker van dat alleen de Youfone simkaart wordt gebruikt

 

iOS: Controleer de volgende toestelinstellingen om er zeker van te zijn dat je kunt mobiel internetten

  1. Gebruik een 4G-netwerk
    • Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Gesprekken en Data;
    • Schakel een optie in waarin in ieder geval ook 4G wordt vermeld.
      • Een optie zonder 4G maar met 2G, 3G (lage internetsnelheid) of 5G (dekking) zal niet goed werken.
         
  2. Zet wifi uit
    • Ga naar Instellingen, wifi; Schakel 'wifi' uit;
    • Schakel deze weer in als je lukt om te internetten.
       
  3. Zet 'Vliegtuigmodus' uit
    • Ga naar Instellingen, Vliegtuigmodus; Schakel 'Vliegtuigmodus' uit.
       
  4. Zet 'Mobiel data' aan
    • Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Zet 'Mobiel data' aan.
       
  5. Zet 'Data roaming' aan
    • Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Mobiel data; Zet 'Dataroaming' aan.
       
  6. Stel 'Internet' als APN in
    • Ga naar Instellingen, Mobieldatanetwerk; Voor 'Mobiel data' moet de APN 'Internet' zijn en gebruikersnaam en wachtwoord moet leeg zijn.
    • Als je iets hebt aangepast, start je toestel ook opnieuw op.
       
  7. Duo-simkaart wordt niet gebruikt
    • Als je ook een andere (e)simkaart gebruikt met je toestel, wees er dan zeker van dat alleen de Youfone simkaart wordt gebruikt.

3. Probeer verschillende netwerken

  1. Schakel het 'automatisch' selecteren uit
    • IOS / Apple: Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Netwerkselectie; Schakel 'Automatisch' uit;
    • Android (o.a. Samsung): Ga naar Instellingen, Mobiel netwerken, Netwerkoperators; Selecteer 'Handmatig selecteren'.
       
  2. Je toestel zoekt en toont een lijst met beschikbare mobiele netwerken.
     
  3. Selecteer het eerste mobiele netwerk
    • Als er streepjes oplichten van je 'Mobiel signaal' symbool binnen 30 seconden, dan ben je verbonden met een mobiel netwerk; probeer dan te internetten.
       
  4. Selecteer anders het volgende netwerk in de lijst en herhaal dit proces voor alle getoonde netwerken totdat het je lukt om (goed) te internetten.
     
  5. Als het niet lukt om verbinding te maken met één van de mobiele netwerken, probeer dan elk netwerk vijf keer (!).
    • Eerst het netwerk bovenaan de lijst vijf keer proberen, vervolgens de volgende van de lijst vijf keer, etc.

4. Probeer verschillende locaties

In Nederland maak je bij Youfone gebruik van het beste netwerk. Hierdoor heb je bijna overal bereik. In het buitenland kan dit anders zijn. Youfone heeft (helaas) geen invloed op de kwaliteit van het mobiel internetten in het buitenland.

Kom je er toch nog niet helemaal zelf uit?

Onze klantenservice staat voor je klaar om je verder te helpen.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ's
  • chat
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • service
    Bellen

    Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons