Skip to main content

1. Controleer je netwerk

  1. Ga op je toestel naar 'Instellingen';
  2. Ga naar 'Netwerkinstellingen';
  3. Bij netwerk selectie of netwerkselecteren kies: 'Automatisch';
  4. Zorg dat de optie voor 'Mobiele data' aangevinkt staat.

Heb je hulp nodig met het instellen? Bekijk onze toestelhulp.

2. je simkaart is geblokkeerd

Je simkaart kan door verschillende mogelijkheden geblokkeerd worden:
 

  • Drie keer een verkeerde pincode ingevoerd;
    • Wanneer je drie keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt je simkaart geblokkeerd. Deze kun je ontgrendelen met je pukcode. Je kunt de pukcode terugvinden in MyYoufone onder 'Producten'.
    • De pin- en pukcode staan ook in de begeleidende brief die je bij de simkaart ontvangt. Bewaar deze brief dus goed! Nadat je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd, kun je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel.
       
  • Blokkade als gevolg van verlies of diefstal;
    • Is je simkaart geblokkeerd als gevolg van verlies of diefstal? Dan kun je eenvoudig via MyYoufone een nieuwe simkaart aanvragen. Heb je je toestel toch weer gevonden? Dan kun je hier ook je simkaart weer deblokkeren.
       
  • Ik ben geblokkeerd omdat ik niet betaald heb;
    • Als wij de betaling niet op tijd binnen hebben, wordt je simkaart geblokkeerd. Blokkades voor betaalachterstanden zullen nooit in het weekend plaatsvinden. Als je binnen 24 uur betaalt, zullen eventuele deblokkeerkosten komen te vervallen. Je kunt veilig en eenvoudig betalen via iDEAL in MyYoufone of via de betalingsherinnering. 

3. is je simkaart kapot?

  • Haal je simkaart eerst uit je toestel en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Doe daarna je simkaart weer in je toestel. Kijk je of je nog hetzelfde probleem houdt;
     
  • Plaats je simkaart in een ander toestel en andersom. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel. Werkt de simkaart ook niet in het andere toestel? Dan is je simkaart waarschijnlijk kapot en heb je een nieuwe simkaart nodig. Deze kun je aanvragen in MyYoufone.

Kom je er toch nog niet helemaal zelf uit?

Onze klantenservice staat voor je klaar om je verder te helpen.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ's
  • chatten
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • klantenservice
    Bellen

    Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons