donderdag 17 mei 2018
Youfone ziet geen reden om in de nabije toekomst de tarieven voor internet, tv en vast bellen te verhogen. Dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere providers die wel forse prijsverhogingen hebben aangekondigd.

Net als vorig jaar gaan ook dit jaar de tarieven omhoog bij de meeste aanbieders. Eerder gaven onder meer Ziggo, KPN, Telfort en XS4ALL aan een prijsverhoging door te voeren per 1 juli 2018. Bij Ziggo gaat het om een gemiddelde stijging van € 1,65 per maand. KPN wijzigt de tarieven met € 2,50 tot € 3,50 bovenop de huidige prijs voor de verschillende tv- en internetpakketten. Doordat de prijzen harder stijgen dan de inflatie, mogen klanten hun contract kosteloos opzeggen en wisselen van provider.Als reden dat Youfone geen prijswijzigingen doorvoert geeft Youfone directeur Valentijn Rensing aan dat: “Youfone heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in een eigen TV-platform in samenwerking met Huawei, waardoor wij als een van de weinige partijen binnen de markt een eigen aanbod hebben. Wij verwachten dan ook een sterke toename van nieuwe klanten die hun huidige contract kosteloos kunnen opzeggen.”

Youfone biedt sinds eind vorig jaar ook televisiediensten inclusief gratis interactieve diensten, zoals begin gemist, terugkijken, opnemen en pauzeren. Bij andere aanbieders moet daar meestal extra voor worden betaald.