maandag 14 november 2016
Slechts 4% van de Nederlanders is bereid om de nieuwste iPhone 7 aan te schaffen. Deze kost tussen de € 769,- en € 1.000,-. Het is opmerkelijk dat 32% van de bevolking wél in een refurbished iPhone is geïnteresseerd. Aldus onderzoeksbureau Markteffect. Sim Only aanbieder Youfone en refurbished aanbieder Forza spelen hier handig op in door doelgroep en product te verenigen.Een refurbished iPhone is een gereviseerde telefoon die is gecontroleerd, vernieuwd en schoongemaakt. Daardoor kan het toestel tot 60% goedkoper worden aangeboden. De apparaten zijn volledig gekeurd en gecertificeerd. Forza Refurbished biedt zelfs 1 jaar langer garantie dan Apple zelf. Hiermee wordt er een nieuwe en kansrijke markt aangeboord.

Youfone biedt Sim Only abonnementen aan via het premium KPN-netwerk en voorziet haar klanten daarmee van hoge kwaliteit voor een schappelijk tarief. ‘’Het aanbieden van refurbished iPhones past perfect in ons straatje. Zo maken wij topkwaliteit wederom toegankelijk. Forza refurbished is de enige partij van Nederland die de smartphones zo goed als nieuw op grote schaal kan leveren.’’ Aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone. De toestellen worden voorlopig aangeboden als extra dienst in de persoonlijke klantomgeving van de abonnees.

Een ander kenmerk van hergebruik is dat het duurzaam, dus goed voor het milieu is. Jan-Willem van Dijk, CEO Forza Refurbished: "Wij hebben een businessmodel ontwikkeld waar zowel mens als milieu op vooruitgaan. Daarmee hopen wij andere ondernemers te inspireren.’’ De organisatie is in 2015 opgericht en verwacht de aankomende jaren exponentieel te groeien. De samenwerking tussen de twee partijen is vanaf vandaag officieel gestart.