dinsdag 5 april 2016
De Nederlandse telecom aanbieder Youfone beschermt, in samenwerking met beveiligingssoftware ontwikkelaar ESET, haar klanten tegen oplichting door cybercriminelen. Smartphones spelen een grote rol in het dagelijkse leven van miljoenen Nederlanders en bevatten steeds meer persoonlijke data. Daardoor nemen ook de gevolgen van cybercriminaliteit toe. Toch blijft met name de beveiliging van mobiele apparaten vaak achter. Gebruikers zijn volgens een onderzoek van Telecompaper wel op de hoogte van de gevaren, maar 43 procent heeft nog geen maatregelen getroffen. Vanaf vandaag biedt Youfone al haar abonnees de mogelijkheid aan om gratis gebruik te maken van haar beveiligingssoftware Yousecure. Deze software beschermt smartphones, desktops en tablets onder andere tegen phishing, malware, spam en diefstal. Valentijn Rensing, CEO van Youfone, is trots op de nieuwe service van zijn bedrijf. ‘’Wij zijn de eerste Sim Only aanbieder van Nederland die een eenvoudige veiligheidsoplossing voor haar klanten lanceert. In tegenstelling tot overige Sim Only aanbieders geloven wij sterk dat een prijsvechter ook uitmuntend kan zijn in additionele diensten.’’

Volgens Dave Maasland, Managing Director van ESET Nederland, is de samenwerking een logische zet. “Voorlichting is voor ons een belangrijk speerpunt. Daarom zijn wij altijd op zoek naar partners die ons daarbij helpen. Youfone is veel meer dan alleen een extra afzetkanaal. Zij helpen ons niet alleen met de verspreiding van onze oplossingen, maar ook met een grotere bewustwording.”