vrijdag 22 december 2017
Video (terug)kijken on demand, op ieder apparaat, altijd en overal. Dat kan met de nieuwe dienst: YoufoneTV. Onlangs lanceerde de Rotterdamse sim-only provider in samenwerking met Huawei een gloednieuw Over-The-Top tv-platform (OTT). YoufoneTV voorziet hiermee in kwalitatieve en snelle online (video)content buiten het gesloten netwerk van een kabelaar of telecomaanbieder als KPN of Ziggo en gaat daarmee direct de concurrentie aan met de bestaande grote spelers.“We dagen de grote jongens uit en willen ons onderscheiden in prijs, technologie en aanbod” (Valentijn Rensing, CEO)

Youfone biedt sinds september dit jaar naast sim-only, internet en vast bellen ook tv aan. Met een uitgebreid aanbod van (zelf samen te stellen) zenderpakketten, scherpe introductieprijzen en het snelst mogelijke internet via KPN, weet YoufoneTV zich als sterke, nieuwe speler op de tv-markt te presenteren. Een alles-in-1 abonnement kost de eerste zes maanden 19,95 euro per maand, waarvoor vanaf komend weekend flink campagne wordt gevoerd. De gemiddelde introductieprijs bedraagt 29,95 euro per jaar. YoufoneTV gaat daarmee direct de concurrentie aan met bestaande spelers op de tv-markt.
“We verwachten met deze prijsdruk snel marktaandeel op te bouwen onder vooral twintigers en dertigers. Maar investeren onder het motto ‘Wat YOU wil’ tegelijkertijd in hoge service, goede kwaliteit en veel flexibiliteit. We werken continue aan het verbeteren en integreren van nieuw aanbod en sluiten daarmee nauw aan op de wensen van de klant, aldus Rensing.

Keuzevrijheid
De nieuwe uitdager op de tv-markt biedt abonnees een tot nu toe ongekende keuzevrijheid. Op dit moment is er een beschikbaar aanbod van meer dan 100 zenders. YoufoneTV levert in de basis 26 zenders in HD-kwaliteit. Hierin wordt onder andere het veelgevraagde hoofdkanaal FOX Sports 1 van betaalzender FOX Sports Eredivisie gratis aangeboden. Extra zenders kunnen maandelijks geheel naar wens worden toegevoegd, of opgezegd.

Uitgebreid zenderpakket
Steeds worden nieuwe zenders toegevoegd en de video on demand-catalogus verder uitgebreid. Sinds deze week is het basispakket op veler verzoek verder uitgebreid met de Belgische zenders Eén en Canvas en zijn de extra pakketten aangevuld met de zenders Fine Living en Family7. Vanaf volgend jaar wordt daar de zender Ketnet aan toegevoegd en wordt het sportaanbod aanzienlijk verder uitgebreid. Ook komen er dan diverse Scandinavische krimi’s beschikbaar van Lumière.

De markt vooruit
YoufoneTV is één van de voorlopers in het aanbod van interactieve TV via het internet, waarmee je als consument kunt kijken wat je wilt, waar en wanneer je dat wilt. Met een maximale internetsnelheid van 100Mbps, via het vaste netwerk, maar ook online via een tablet of smartphone. Interactieve diensten waar meestal voor moet worden betaald, zoals begin gemist, opnemen en pauzeren, zijn bij YoufoneTV gratis. Daarnaast levert Youfone ook films en series on demand aan klanten.