Dinsdag 12 mei 2020
Red Bee Media gaat de dienstverlening voor kanaaldistributie verzorgen voor de onafhankelijke Nederlandse telecomprovider Youfone. Via de ‘Channel Store’ van Red Bee kan Youfone hoogwaardige televisiebundels creëren met nationaal en internationaal nieuws, sport en entertainment voor hun TVabonnementsdienst. Red Bee verwelkomt Youfone in zijn groeiende groep van internationale klanten die profiteren van de Channel Store. Deze biedt toegang tot een global platform voor signaalaggregatie en een catalogus van 10.000 kanalen.

‘Wij hebben voor Red Bee gekozen vanwege hun brede aanbod van kanalen en soepele dienstverlening’, aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone. ‘Wij willen onze abonnees een geweldige mix bieden van live en on-demand content, en met Red Bee is dat precies wat we krijgen, compleet met een snelle en makkelijke structuur.’

‘Red Bee biedt enkele van de meest uitgebreide diensten voor kanaalaggregatie ter wereld, en wij zijn blij dat de keus van Youfone op ons is gevallen om zenderpakketten samen te stellen voor hun abonnees,’ zegt Josbert van Rooijen, Head of Market Area Benelux & CEE bij Red Bee Media. ‘De Channel Store maakt live content van over de hele wereld op een eenvoudige manier toegankelijk. Onze klanten hoeven alleen nog maar de juiste kanalen te kiezen die bij hun brand passen en waarmee ze hun kijkers tevredenstellen.’

De Channel Store is een wereldwijd platform voor signaalaggregatie en -distributie, waar op simpele wijze live content wordt samengevoegd die afkomstig is uit diverse bronnen in het mondiale netwerk van Red Bee. Dit netwerk omvat interne en externe playout-bronnen, glasvezelverbindingen via de vaste lijn, webstreams, veilige internetdoorgifte en satelliet-downlink via de eigen teleport-faciliteiten van Red Bee.

Momenteel zijn er ruim 1000 kanalen actief en een catalogus van ruim 10.000 kanalen die op ieder gewenst moment snel kunnen worden opgestart. De Channel Store krijgt signalen van meer dan 100 leveranciers en distribueert kanalen naar nu al ruim 30 partners.

Bron: Red Bee Media