woensdag 6 juli 2016
Steeds meer Nederlandse consumenten doen hun aankopen online. In het eerste kwartaal van 2016 werd er maar liefst 4,89 miljard euro, verdeeld over 40,8 miljoen transacties, besteed in webwinkels. Dat is een toename van 13 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Ruim 71 procent van Nederland shopt inmiddels via het internet. Omdat online winkelen zich snel uitbreidt en de concurrentie toeneemt moeten organisaties op een slimme wijze hun klantbinding bevorderen. Youfone introduceert als eerste telecomprovider van Nederland een cashback spaarprogramma.Door via de klantomgeving van de sim only aanbieder te winkelen bij bekende webwinkels zoals Coolblue, Hema en Hello Fresh ontvangt de klant automatisch virtuele valuta op een persoonlijke spaarrekening. Deze methode wordt cashback genoemd. Het gespaarde saldo kan de klant eenvoudig inwisselen voor korting op de maandfactuur of om een extra internetbundel mee aan te schaffen.

De organisatie heeft zich laten inspireren door een Belgische virtuele Telecom provider en verwacht dat het concept in Nederland goed zal aanslaan. ‘’Ons businessmodel is van oorsprong sterk gefocust op online en daarmee hebben wij een streepje voor ten opzichte van traditionele retailers die naar online verschuiven. Door slimme samenwerkingen met netwerkpartners hebben onze klanten direct voordeel. Daarbij lopen wij met Youcoins voorop en spelen op een relevante manier in op het veranderende consumentengedrag. Zegeltjes sparen, wordt bundels verdienen,’’ aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone.

Alle klanten van Youfone kunnen vanaf vandaag sparen. De organisatie wil zowel het webshopaanbod als de bestedingsmogelijkheden de aankomende tijd flink uitbreiden. Naast het cashback spaarprogramma biedt de sim only aanbieder haar klanten een ruim aanbod overige additionele diensten aan.