Skip to main content

Wat gebeurt er als ik te laat ben met betalen?

Bij Youfone betaal je maandelijks je factuur via een automatische incasso. Tijdens je bestelling heb je een doorlopende machtiging afgegeven voor deze incasso door middel van het betalen van de aansluitkosten per iDEAL. 


Incassoproces
De incasso vindt elke maand plaats rond de 20ste van de maand. Youfone doet één poging om je factuur te incasseren. Kunnen we je factuur niet incasseren? Dan sturen we je een bericht per e-mail om je factuur alsnog via iDEAL te betalen. Ook kun je in MYoufone zien of je nog openstaande facturen hebt. 


Betalingsherinnering
Het kan zijn dat de betaling om verschillende redenen is mislukt. Dan sturen we je een herinnering per e-mail om je factuur via iDEAL te voldoen. Betaal je factuur zo snel mogelijk om te voorkomen dat er administratiekosten in rekening worden gebracht en je aansluiting wordt geblokkeerd.


Geblokkeerd
Als wij de betaling niet op tijd binnen hebben wordt je aansluiting gedeeltelijk geblokkeerd. Blokkades voor betaalachterstanden zullen nooit in het weekend plaats vinden. Als je binnen 24 uur betaald, zullen eventuele deblokkeer kosten komen te vervallen. Je kan veilig en eenvoudig betalen via iDEAL in MyYoufone of via de betalingsherinnering. 


Incassobureau
Als de factuur ook na onze herinneringen onbetaald blijft, dan wordt je aansluiting opgeheven en je factuur doorgestuurd naar het incassobureau.


  • Sim Only geldig in EU
    Sim Only geldig in EU
  • Gratis nummerbehoud
    Gratis nummerbehoud
  • Premium KPN-netwerk
    Premium KPN-netwerk
  • Gratis klantenservice
    Gratis klantenservice
  • 14 dagen bedenktijd
    14 dagen bedenktijd