Skip to main content

Om jou het beste netwerk te bieden, zal Youfone de komende jaren klanten met een DSL-aansluiting, ook wel koperaansluiting genoemd, actief gaan overzetten naar glasvezel. Glasvezel is namelijk de meest toekomstbestendige keuze. Het is nog sneller, stabieler en betrouwbaarder dan DSL. En goed nieuws: je betaalt dezelfde prijs als je DSL-abonnement. Je betaalt dus niet extra voor je Glasvezel-abonnement. 

We zetten klanten gefaseerd over naar Glasvezel. De DSL-aansluiting wordt op jouw adres uitgezet op de datum die je van ons hebt ontvangen. In de mail die je hebt ontvangen van Youfone staat hoe je er samen met ons voor kunt zorgen dat het overzetten naar glasvezel soepel verloopt. 

youfone glasvezel

Veelgestelde vragen

  • Hoe zorgen we er samen voor dat het overzetten naar Glasvezel soepel verloopt?
    1. Je ontvangt op korte termijn een installatiepakket. Bewaar deze voor de monteur.
    2. Via e-mail en sms ontvang je een uitnodiging om een afspraak in te plannen met de gratis monteur.
    3. Kies online een datum en plan je afspraak in.
    4. De monteur komt op de afgesproken tijd langs om de DSL-aansluiting over te zetten naar Glasvezel.

    Voor enkele klanten moet eerst de glasvezelaansluiting afgemonteerd worden door een KPN monteur. Als dat het geval is, zal KPN eerst contact met je opnemen.

  • Blijft mijn internetverbinding werken bij het overzetten naar een glasvezelaansluiting?

    Ja, wij verwachten dat het overzetten soepel zal verlopen en dat alle diensten gewoon blijven werken. Ook je wifi-instellingen blijven hetzelfde via Glasvezel.

  • Wat is Glasvezel?

    Bij DSL wordt de telefoonlijn gebruikt. Bij Glasvezel worden signalen zeer snel en betrouwbaar over grote afstanden via een glasvezelkabel verstuurd.

  • Ga ik meer betalen na het overzetten op Glasvezel?

    Nee. Het goede nieuws is dat je een stabielere en toekomstbestendigere internetverbinding krijgt voor dezelfde prijs als je DSL-abonnement. Je betaalt dus niet extra voor je Glasvezel-abonnement.

  • Kan ik blijven internetten via mijn DSL-aansluiting na de afsluitdatum die ik van Youfone heb ontvangen?

    Nee, de DSL-aansluiting op jouw adres wordt uitgezet op de datum die aan jou persoonlijk is gecommuniceerd in de brief en e-mail. Na deze datum is de DSL-aansluiting niet meer te gebruiken. Om internet via Youfone te blijven gebruiken, moeten we je dus overzetten naar Glasvezel.

  • Ik weet niet zeker of ik wel een glasvezelaansluiting heb. Wat moet ik doen?

    In onze gegevens wordt bijgehouden op welk adres een glasvezelaansluiting aanwezig is. Als er geen glasvezelaansluiting is, dan sturen wij eerst een KPN monteur om de glasvezelaansluiting te monteren.

  • Moet er in mijn straat nog gegraven worden om Glasvezel te kunnen gebruiken?

    Volgens onze gegevens hoeft er niet meer gegraven te worden. De glasvezelaansluiting is al gemonteerd of we sturen een KPN monteur om de aansluiting te monteren.

  • Ik wil graag meteen een hogere internetsnelheid bij de glasvezelaansluiting. Kan dat?

    Niet meteen. Eerst zetten we je over op je huidige snelheid via DSL. Na het overzetten naar Glasvezel is het mogelijk je abonnement te veranderen naar een hogere snelheid.

  • Waarom krijg ik een installatiepakket?

    Het installatiepakket dat je van ons ontvangt, bevat een glasvezelkastje, ook wel NT of ONT genoemd. Dit kastje moet op het glasvezelaansluitpunt aangesloten worden. Vervolgens wordt jouw huidige Youfone-modem op dit glasvezelkastje aangesloten. Dit kastje zorgt er dus voor dat je gebruik kan maken van glasvezelinternet.

  • Waarom kan ik het installatiepakket niet zelf aansluiten?

    Het installeren van het glasvezelkastje is niet heel moeilijk, maar we willen er zeker van zijn dat de overstap van DSL-internet naar glasvezelinternet soepel verloopt. De monteur van Guidion sluit het glasvezelkastje aan en controleert of het goed werkt. Vervolgens wordt ook het Youfone-modem aangesloten.

  • Waarom pas een afspraak maken als ik het installatiepakket heb?

    Zonder het installatiepakket kan de monteur van Guidion je niet overzetten. Heb je toch een afspraak gemaakt zonder dat je een pakket hebt? Annuleer de afspraak en maak een nieuwe afspraak door contact op te nemen met support@youfone.nl.

  • Waarom ben ik nog niet benaderd voor een afspraak met de monteur?

    We zetten klanten gefaseerd over naar glasvezel en nemen in groepen contact op met klanten. Binnen enkele dagen nadat je het installatiepakket hebt ontvangen, neemt Guidion contact met je op.