Skip to main content

Tips voor optimaal ontvangst van het mobiele signaal

Optimaal ontvangst van het mobiele signaal is belangrijk voor de bereikbaarheid en gesprekskwaliteit. Het mobiele netwerk van KPN biedt landelijke dekking. Er zijn echter ook locaties en situaties waar je toestel het signaal van buitenaf niet goed kan ontvangen. Bijvoorbeeld in hoge gebouwen, liften, parkeergarages en tunnels, of gebouwen met speciale coatings op de ramen. Je toestel ontvangt een beter signaal als je dichter bij het raam gaat staan of gebruik maakt van een wifi netwerk. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van het ontvangst verschilt per toesteltype.
 
Wat kun je doen wanneer je hinder ondervindt van verminderde dekking?
 
Het toestel opnieuw opstarten: Door het toestel volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De simkaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk.
 
Toestelinstellingen: Het opvragen van de juiste en meest recente instellingen gaat heel makkelijk via een sms met de tekst ‘ja’ naar 1300. Mocht je toestel niet ondersteund worden door deze dienst ga dan naar Toestelhulp.
  • Sim Only geldig in EU
    Sim Only geldig in EU
  • Gratis nummerbehoud
    Gratis nummerbehoud
  • Premium KPN-netwerk
    Premium KPN-netwerk
  • Gratis klantenservice
    Gratis klantenservice
  • 14 dagen bedenktijd
    14 dagen bedenktijd