Sim Only - Buitenland

  • Bellen & sms
  • Internet
Klantenservice
  • Bellen & sms
  • Internet
Internet
Ik kan niet internetten in het buitenland

In de video's op deze pagina leggen we stap voor stap uit wat je zelf kunt checken als niet kunt internetten in het buitenland. We hebben ook de stappen hieronder voor je uitgeschreven.

Als je niet kunt internetten in het buitenland, dan adviseren we je de volgende stappen te doorlopen. 

  1. Controleer of je helemaal niet kunt internetten of dat je één specifieke app niet kunt gebruiken
  2. Controleer je internettegoed
  3. Verbindt opnieuw met een mobiel netwerk
  4. Probeer te internetten via verschillende mobiele netwerken
  5. Controleer je toestelinstellingen
  6. Controleer de netwerkinstellingen
  7. Gebruik je duo-sim? Controleer dan of je de juiste simkaart gebruikt
  8. Neem contact met ons op voor extra hulp

Hieronder hebben we per stap uitgelegd wat je precies kan doen:

Stap 1 Generiek internet probleem of App-specifiek probleem?

Het beste is om met je telefoon naar www.youfone.nl te gaan en een bericht via WhatsApp te sturen. Als www.youfone.nl niet wilt laden en het WhatsApp-bericht wordt niet verstuurd, dan lijkt het erop dat het een algemeen mobiel internet probleem is.

Stap 2 Internet tegoed

Binnen de EU is je internetbundel geldig net zoals in Nederland, buiten de EU niet. Buiten de EU koop je eerst een Buitenlandbundel via MyYoufone of de MyYoufone-app om te kunnen internetten.

Stap 3 Maak opnieuw verbinding met een mobiel netwerk

Schakel hiervoor de toestelinstelling “Vliegtuigmodus” (ook wel “Vliegtuigstand” genoemd) in, wacht 10 seconden en schakel het vervolgens weer uit. Je toestel zoekt dan weer naar een mobiel netwerk. Vaak verhelpt dit het probleem.

Stap 4 Probeer verschillende mobiele netwerken

Als je nog niet tevreden bent, probeer dan te internetten via verschillende mobiele netwerken. Selecteer dan zelf verschillende mobiele netwerken. Dit doe je als volgt:

  1. Geef je toestel opdracht verschillende netwerken te zoeken
    • Voor Apple / IOS: Ga naar Instellingen, Netwerkselectie, Schakel “automatisch” uit
    • Voor Samsung / Android: Ga naar Instellingen, Mobiel netwerken, Netwerkoperators; Selecteer “Hnu andmatig selecteren”
  2. Je toestel zoekt en toont een lijst van beschikbare mobiele netwerken
  3. Selecteer het eerste mobiele netwerk, wacht tot er netwerkstreepjes rechts bovenin je scherm oplichten of maximaal 30 seconden.
  4. Werkt het niet? Probeer alle beschikbare netwerken!

Stap 5 Controleer je toestelinstellingen

Toestelinstellingen voor Apple / IOS

  • Zet “Dataroaming” aan
    • Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Mobiel data; Zet “Dataroaming” aan
  • Controleer de APN
    • Ga naar Instellingen, Mobieldatanetwerk; Voor “Mobiel data” moet de APN “Internet” zijn en gebruikersnaam en wachtwoord moet leeg zijn. Als je hier iets wijzigt, zet dan je toestel uit en weer aan
  • Zet “Mobiele data” aan
    • Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Zet “Mobiel data” aan
  • Gebruik een 4G netwerk
    • Ga naar Instellingen, Mobiel netwerk, Gesprekken en Data.
    • Schakel een optie in waarin in ieder geval ook 4G wordt vermeld
    • Deze optie is niet voor elk toestel beschikbaar, sla deze instelling dan over.

 

Toestelinstellingen voor Samsung / Andoid

  • Zet “Roaming” aan
    • Ga naar Instellingen, Mobiele netwerken; Zet “Roaming” aan
  • Controleer de APN
    • Ga naar Instellingen, Mobiele netwerken, Namen toegangspunten. Selecteer het “Toegangspunt” (KPN) internet.
    • Indien deze niet beschikbaar is, voeg dan zelf een nieuw toegangspunt toe met de volgende waarde:
      • “Naam” Youfone
      • “APN” internet”
      • “MCC” 204,
      • “MNC”  08
      • “Verificatietype”vink 'Geen' aan
      • “Type toegangspunt” default,supl  (let op: in kleine letters) en kies OK. Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan
      • Druk nu of de 3 puntjes rechts bovenin of de menu knop om de instellingen op te slaan.
      • Start je toestel ook opnieuw op
  • Zet “Mobiel gegevens” aan
    • Ga naar Instellingen, Gegevensverbruik; Zet “Mobiel gegevens” aan
  • Gebruik een 4G of 5G netwerk
    • Ga naar Instellingen, Mobiele netwerken; Selecteer “Netwerkmodus”
    • Schakel een optie in waarin 4G of 5G wordt vermeld
    • Deze optie is niet voor elk toestel beschikbaar, sla hem dan over.

Stap 6 Controleer de netwerkinstellingen

Nog steeds geen goede internetverbinding? Dan kan je Youfone netwerkinstellingen controleren

  1. Controleer of je een SMS- of Email-bericht van Youfone hebt gehad waaruit blijkt dat je verbinding geblokkeerd zou kunnen zijn
  2. Ga vervolgens naar de MyYoufone-app of MyYoufone.nl
    • Wees er zeker van dat de optie “Verkeer in het buitenland” is ingeschakeld.
      • Ga hiervoor naar Abonnement en instellingen; Netwerkinstellingen; Verkeer in het buitenland
    • Als laatste, controleer of je voldoende internettegoed hebt

Stap 7 Alleen voor klanten met een duo-sim: gebruik de juiste simkaart

Als je niet weet wat een duo-sim is, dan kun je deze stap overslaan. Klanten met een duo-sim begrijpen wat ze moeten controleren.

Stap 8 Klantenservice

Als je nog steeds niet tevreden bent of het lukt gewoon niet, bel ons dan, chat met ons of stuur een email. We helpen je dan graag!

Was dit antwoord nuttig?
  • Sim Only geldig in EU
  • Gratis nummerbehoud
  • Betrouwbaar KPN-netwerk
  • Ook met eSIM
  • Gratis 5G
  • 14 dagen bedenktijd