Problemen oplossen op Youfone TV

Problemen met de afstandsbediening? Bekijk alle hulp voor je afstandsbediening.

1. Controleer je internetverbinding

Controleer of je internetverbinding het goed doet. De lampjes op je modem geven aan of je een stabiele internetverbinding hebt. Als je geen stabiele internetverbinding hebt, heeft dit invloed op de TV-kwaliteit. Bekijk alle hulp bij internetproblemen.

2. Controleer alle aansluitingen en kabels

Controleer of de HDMI-kabel, stroomkabel en eventueel de netwerkkabel goed is aangesloten. Let op: de stroomkabel moet in de 5V=2A-poort zitten. Deze lijkt op de AV-poort.

3. Haal de TV-ontvanger van de stroom af

TV-ontvangers gaan nooit helemaal uit. Het kan dus helpen om de TV-ontvanger van de stroom af te halen. Volg deze stappen:

  1. Haal je stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht minimaal 1 minuut
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact
  4. Controleer of de TV-ontvanger weer goed werkt
4. Haal je modem van de stroom af

Ook je modem staat vaak aan voor een lange tijd. Het kan dus helpen deze uit en aan te zetten. Volg deze stappen:

  • Haal de stekker van je modem uit het stopcontact
  • Wacht minimaal 1 minuut
  • Doe de stekker terug in het stopcontact
  • Wacht tot je modem weer volledig is opgestart, dit kan 10 minuten duren
  • Werkt je internetverbinding weer? Controleer dan of je TV-ontvanger weer goed werkt
5. Controleer de bron of het kanaal

Pak de afstandsbediening van je TV (niet de afstandsbediening van de TV-ontvanger) en druk op de input-knop. Deze knop heet soms ook 'Source', 'Bron' of 'AV'. Kies op het TV-scherm de HDMI- of SCART-aansluiting die je hebt aangesloten aan de TV, bijvoorbeeld HDMI 1.

Tip: heeft je afstandsbediening geen input-knop? Kijk dan in de handleiding van de TV.

Heb je een Philips TV?
Philips TV's hebben soms moeite met het HDMI-signaal van de TV-ontvanger. Vaak werkt een update van de TV-software. Bekijk meer informatie.

6. Bekabeld verbonden? Probeer het draadloos

Heb je jouw TV-ontvanger met een netwerkkabel verbonden? Probeer het ook eens draadloos. Het zou kunnen dat je netwerkkabel problemen oplevert. Volg deze stappen:

  1. Haal je netwerkkabel uit de TV-ontvanger
  2. Ga naar 'Instellingen' op je TV-ontvanger
  3. Selecteer 'Netwerk & Internet'
  4. Selecteer jouw wifi-netwerk en voer je wachtwoord in
  5. De TV-ontvanger start opnieuw op, controleer of alles weer goed werkt
7. Is er een algemene storing?

Het kan voorkomen dat er een storing is of dat we onderhoud doen. We doen er alles aan om dit zo min mogelijk te laten gebeuren. Bekijk of er een storing of onderhoud bezig is.

Kom je er niet uit?

We helpen je graag verder. Bekijk onze contactpagina.