De voordelen van de update

 

Experiabox v10 met 2.4ghz en 5ghz

Nieuwe mogelijkheden

Maak een extra wifinetwerk aan dat alleen 2,4 GHz of 5 GHz gebruikt. Handig voor slimme apparaten of zonnepanelen, want die hebben vaak zo'n apart netwerk nodig.

v10 update

Wat houdt de update in?

  • We zetten dezelfde software op al onze modems. Hierdoor werken alle modems hetzelfde. En kunnen we jou beter helpen.
  • De Mijn Modem-omgeving van je modem is helemaal vernieuwd. Hier kan je zelf allerlei instellingen wijzigen.

Na de update van de Experia Box V10

Hieronder lees je wat je kan doen nadat je Experia Box V10 de update heeft gehad.

 

Ik kan niet bellen of gebeld worden

Mijn wifi-instellingen zijn verdwenen

Mijn wifi doet het niet meer

Inloggen op je modem

In de Mijn Modem-omgeving lees je over je internetverbinding, thuisnetwerk en wifi. Ook kan je er allerlei instellingen aanpassen.

  • Je vindt alle informatie op één overzichtspagina
  • Makkelijk te gebruiken
  • Volledig nieuw ontwerp in een vertrouwde stijl

Ga naar http://mijnmodem.kpn. Vul je wachtwoord in. Nog nooit ingelogd? Gebruik dan het wachtwoord inloggen@v10.

inloggen modem

Problemen met bellen of gebeld worden

Kijk op de achterkant van je modem. Check hoeveel kabels er in de telefoonpoorten zitten.

 

Ik heb 1 kabel in mijn telefoonpoort

Kijk in welke telefoonpoort je telefoonkabel zit.

  • Zit de telefoonkabel in telefoonpoort 1? Haal het er voorzichtig uit en stop hem in telefoonpoort 2.
  • Zit de telefoonkabel in telefoonpoort 2? Haal het er voorzichtig uit en stop hem in telefoonpoort 1.

 

Daarna kan je weer bellen.

Ik heb 2 kabels in de telefoonpoorten

Bijvoorbeeld: 1 kabel voor je telefoon en 1 voor je (zorg)alarmlijn. Log dan in op het modem om ervoor te zorgen dat allebei de telefoonpoorten werken. Zo doe je dat:

  • Ga naar http://mijnmodem.kpn. Werkt dat niet? Probeer dan http://192.168.2.254 of instellen.local
  • Log in met je wachtwoord van het modem
    • Log je voor het eerst in? Dan vul je het standaard wachtwoord in: inloggen@v10
    • Na de eerste keer inloggen stel je een zelfgekozen wachtwoord in
  • Kies op het overzichtscherm voor Telefonie
  • Klik dan op Instellingen telefoonnummers
    • Controleer of je telefoonnummer(s) in het overzicht staan
    • Vink per telefoonnummer aan op welke telefoonpoort gesprekken moeten binnenkomen
  • Kies nu welk nummer op welke poort uitgaand moet kunnen bellen
    • Er kan maar 1 nummer gekoppeld worden per telefoonpoort, druk op het pijltje naar beneden om deze te selecteren

Veelgestelde vragen

  • Wat verandert er?
  • Wat merk ik van de update?
  • Wat gebeurt er met mijn eigen modem-instellingen?
  • Hoe reset ik het modem?
  • Hoe pas ik mijn wifi-instellingen aan?
  • Ik kan niet bellen of gebeld worden, wat moet ik doen?
  • Hoe maak ik een gastnetwerk aan?
  • Hoe maak ik een extra wifinetwerk aan?
  • Moet ik mijn smart home-apparaten opnieuw installeren?
  • Ik kan niet meer verbinden met mijn FTP-server. Hoe kan dat en wat kan ik doen?
  • Mijn modem staat 's nachts uit. Wanneer krijg ik de update?