Sim Only - Gebruiken & Instellen
Wij zetten het telefoonnummer om naar Youfone op de datum van activatie. Dat doen we in de ochtend, voor 12.00 uur. Het enige wat jij hoeft te doen, is de Youfone-simkaart in een simlockvrij toestel plaatsen of ervoor te zorgen dat de Youfone eSIM is geïnstalleerd op jouw toestel.
Werkt het nummer na 12.00 uur nog niet? Zet je toestel uit en aan. Meestal helpt dat. Neem anders contact op met de klantenservice.
Heb je een abonnement bij ons met eSIM? Bekijk hoe je jouw abonnement activeert met eSIM.
Heb je een abonnement bij ons met een fysieke simkaart? Hoe je jouw abonnement activeert met een fysieke simkaart hangt af van wat voor aanvraag je hebt gedaan bij je nieuwe abonnement:
Nieuw telefoonnummer
Zodra je de simkaart van Youfone hebt ontvangen, activeer je deze eenvoudig in MyYoufone.
- Log in bij MyYoufone.
- Klik onder Sim Only op 'Activeren'
- Je simkaart is geactiveerd.
De inloggegevens kun je vinden in de mail die je ontvangt na je bestelling. Vervolgens plaats je de simkaart in het toestel en voer je de viercijferige pincode in. De pincode staat op het pasje van de simkaart.
Nummerbehoud
Bestel je een Sim Only-abonnement met nummerbehoud, dan wordt de Youfone-simkaart automatisch actief. Op de dag dat je overstapt naar Youfone, wordt het telefoonnummer overgezet op de nieuwe simkaart. Je ontvangt hier uiteraard bericht over. Plaats de simkaart in het toestel en voer de viercijferige pincode in.
Niet meteen verbinding? Het kan helpen om de simkaart een keer opnieuw in het toestel te plaatsen of het toestel uit en aan te zetten. Het telefoonnummer wordt voor 12.00 uur omgezet.
Bij een Sim Only-abonnement van Youfone zijn de belminuten, sms'jes en MB's een maand geldig. Op de eerste dag van de volgende maand krijg je nieuw tegoed en kun je gebruik maken van de volledige bundelgrootte.
Alle min/sms/MB's die je niet verbruikt, vervallen aan het einde van de maand.
De bundels van Youfone lopen van de eerste dag van een kalendermaand tot en met de laatste dag van een kalendermaand. Wanneer het abonnement in een lopende maand actief wordt, berekent Youfone het abonnementsbedrag en de inhoud van de bundels naar rato. Dat betekent bijvoorbeeld dat je halverwege de maand ook de helft van je bundel krijgt en ook de helft betaalt van je gebruikelijke abonnement. Op de eerste dag van de nieuwe maand staat de volledige bundel voor je klaar.
Ja, het is mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen en te koppelen aan jouw huidige simkaart of eSIM van Youfone. Stuur in MyYoufone een e-mail onder 'Service'. Voor het aanvragen van een nieuw telefoonnummer brengen wij € 15,- in rekening. Het nieuwe telefoonnummer wordt altijd geactiveerd op de eerste dag van de volgende maand.
-
Sim Only geldig in EU
-
Gratis nummerbehoud
-
Betrouwbaar KPN-netwerk
-
Ook met eSIM
-
Gratis 5G
-
14 dagen bedenktijd