Sim Only - Gebruiken & Instellen
Hoe je jouw Youfone-simkaart activeert hangt af van wat voor aanvraag je hebt gedaan bij je nieuwe abonnement:
Nieuw telefoonnummer
Zodra je de simkaart van Youfone hebt ontvangen, activeer je deze eenvoudig in MyYoufone.
- Log in bij MyYoufone.
- Klik onder Sim Only op 'Activeren'
- Je simkaart is geactiveerd.
De inloggegevens kun je vinden in de mail die je ontvangt na je bestelling. Vervolgens plaats je de simkaart in het toestel en voer je de viercijferige pincode in. De pincode staat op het pasje van de simkaart.
Nummerbehoud
Bestel je een Sim Only-abonnement met nummerbehoud, dan wordt de Youfone-simkaart automatisch actief. Op de dag dat je overstapt naar Youfone, wordt het telefoonnummer overgezet op de nieuwe simkaart. Je ontvangt hier uiteraard bericht over. Plaats de simkaart in het toestel en voer de viercijferige pincode in.
Niet meteen verbinding? Het kan helpen om de simkaart een keer opnieuw in het toestel te plaatsen of het toestel uit en aan te zetten. Het telefoonnummer wordt voor 12.00 uur omgezet.
De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Bewaar deze dus goed. Nadat je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd, kun je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel.
Ben je de originele pincode kwijt of ben je de nieuwe pincode vergeten? Youfone kan geen pincode voor je achterhalen. Toets je een aantal keer de verkeerde pincode in, dan vraagt het toestel om de pukcode. De pukcode is te vinden in MyYoufone:
MyYoufone in de browser
Ga naar Producten en selecteer Sim Only. Daar worden de gegevens van je simkaart getoond, onderaan de pagina. Je vindt daar ook de pukcode.
MyYoufone-app
Ga naar Producten, selecteer Sim Only en kies voor Abonnement Instellingen. Daar worden de gegevens van je simkaart getoond. Je vindt daar ook de pukcode.
De pukcode vind je in MyYoufone:
MyYoufone in de browser
Ga naar Producten en selecteer Sim Only. Daar worden de gegevens van je simkaart getoond, onderaan de pagina. Je vindt daar ook de pukcode.
MyYoufone-app
Ga naar Producten, selecteer Sim Only en kies voor Abonnement Instellingen. Daar worden de gegevens van je simkaart getoond. Je vindt daar ook de pukcode.
Wanneer je jouw pukcode nodig hebt
De pukcode vind je op het pasje waar je de simkaart uit hebt gehaald. Bewaar dit pasje dus goed. Nadat je de pukcode van de simkaart hebt ingevoerd, kan je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel.
Ben je de originele pincode kwijt of ben je de nieuwe pincode vergeten? Youfone kan geen pincode voor je achterhalen. Toets je een aantal keer de verkeerde pincode in, dan vraagt het toestel om de pukcode.
Bevat jouw pukcode 7 cijfers?
Voer dan het cijfer 0 als eerste cijfer in en daarna de pukcode in MyYoufone. Op die manier heb je 8 cijfers en kan het toestel weer ontgrendelen.
Als je simkaart het niet meer doet, hoeft dat niet direct te betekenen dat deze kapot is en vervangen moet worden. Doorloop eerst de onderstaande stappen.
- Herstart je toestel.
- Plaats de simkaart opnieuw in het toestel.
- Test of de simkaart wel werkt in een ander (simlockvrij) toestel.
Doet de simkaart het na het doorlopen van de bovenstaande stappen nog steeds niet? Dan kun je een nieuwe simkaart aanvragen in MyYoufone onder 'Zelf regelen'. Binnen 30 dagen na activatie kun je gratis een nieuwe simkaart aanvragen. Na deze 30 dagen vragen wij € 10,- voor een nieuwe simkaart.
Wil je jouw simkaart blokkeren i.v.m. verlies of diefstal? Dit kan je eenvoudig in MyYoufone doen. Hier kun je ook direct een nieuwe simkaart aanvragen. Toch je telefoon weer gevonden? Dan kun je de simkaart ook weer deblokkeren.
1. Log in bij MyYoufone.
2. Ga naar ‘Direct regelen’ en klik op 'Simkaart blokkeren'.
3. Je simkaart is geblokkeerd.
Let op: Je abonnement loopt maandelijks door als je de aansluiting hebt geblokkeerd. Het abonnement wordt dus niet automatisch stopgezet als je de simkaart kwijt bent.
Als jij een toestel met simlock hebt aangeschaft bij een provider is deze provider verplicht je telefoon na een jaar simlockvrij te maken. Dit kan door een unlockcode aan te vragen bij de provider. Hiervoor heb je het IMEI-nummer nodig, dus houdt deze bij de hand tijdens je aanvraag. Bij de meeste providers kun je deze code eenvoudig online aanvragen.
-
Sim Only geldig in EU
-
Gratis nummerbehoud
-
Betrouwbaar KPN-netwerk
-
Ook met eSIM
-
Gratis 5G
-
14 dagen bedenktijd