Sim Only - Gebruiken & Instellen

  • Activatie
  • Bellen en sms'en
  • Internet en databundels
  • Simkaart
  • Extra functies
  • Tips
  • Voicemail
  • Fair Use Policy
  • eSIM
Klantenservice
  • Activatie
  • Bellen en sms'en
  • Internet en databundels
  • Simkaart
  • Extra functies
  • Tips
  • Voicemail
  • Fair Use Policy
  • eSIM
Internet en databundels

Het internetverbruik ligt gemiddeld op 5.000 MB per maand. Wanneer je veel gebruik maakt van socialmedia-applicaties, spelletjes speelt of filmpjes kijkt, dan ligt het dataverbruik al snel hoger dan 5.000 MB per maand. Je moet dan denken aan zo'n 10.000 MB per maand. Meer informatie over hoeveel GB je nodig hebt.

Om te weten wat je gemiddeld verbruikt, kun je het beste de laatste drie specificaties of facturen bekijken.

Was dit antwoord nuttig?

Alle internetbundels van Youfone zijn standaard met 5G en hebben een downloadsnelheid van 200 Mbit/s en een uploadsnelheid van 100 Mbit/s. 

Indien jouw toestel geen 5G ondersteunt kun je gebruik blijven maken van het 4G+-netwerk.

Lees meer over de internetsnelheid bij Youfone.

 

Was dit antwoord nuttig?

In MyYoufone of via sms koop je eenvoudig een extra databundel wanneer de volledige bundel uit je abonnement is verbruikt. Deze extra bundel is geldig tot het einde van de maand. Je kunt alleen data bijkopen als je een Dataplafond hebt.

Heb je nog geen Dataplafond? Dan kun je deze eenvoudig activeren via MyYoufone. Het Dataplafond is direct actief. Je kunt dan dus direct extra MB’s kopen en weer internetten.

Was dit antwoord nuttig?

Heb je een vraag over Thuis internet? Klik dan hier!

Als je geen mobiel internet of dataverbinding hebt, is het verstandig om de onderstaande stappen te controleren of uit te voeren:

1. Herstart je toestel of zet de vliegtuigmodus aan- en uit

2. Check of de APN-instellingen op: internet staan (ook in het buitenland). Waar je de APN-instellingen kunt wijzigen, verschilt uiteraard per toestel. Meestal kan je deze controleren via onderstaande instellingen:

iOS
- Instellingen
- Mobiel netwerk
- Mobiele datanetwerk
- APN: internet 

Android
- Instellingen
- Verbindingen
- Mobiel netwerk
- Namen toegangspunten
- APN: internet 

3. Bereikte je in de vorige maand je Dataplafond? Soms helpt het dan om op de eerste dag van de nieuwe maand je toestel een keer te herstarten

4. Loop de instellingen van het toestel na. Zorg dat 'mobiele data' aan staat

5. Test of het internet wel werkt in een ander (simlock vrij) toestel

Na het doorlopen van de bovenstaande stappen nog steeds geen internet? Neem dan contact op met de klantenservice.

Was dit antwoord nuttig?

Wij adviseren om het Dataplafond te activeren. Met het Dataplafond heb je de volledige controle over je verbruik! Je activeert het Dataplafond in MyYoufone voor slechts € 0,50 per maand.

Met een Dataplafond blokkeert je internetverbinding automatisch wanneer je de databundel volledig hebt verbruikt. Op de eerste dag van de volgende maand krijg je gewoon weer je databundel toegewezen. Wil je toch internetten de rest van de maand? Koop dan eenvoudig en voordelig extra MB’s via MyYoufone.

Goed om te weten: als je een Dataplafond instelt, dan is deze direct actief. Je kunt dan direct daarna extra MB’s kopen en weer internetten.

Check je verbruik in MyYoufone of de Youfone-app.

Lees meer over het Dataplafond

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer het Dataplafond actief is en je hebt de databundel volledig verbruikt, wordt je internetverbinding geblokkeerd voor de rest van de maand. In de volgende maand wordt de internetverbinding vervolgens direct hervat. Soms is het nodig om het toestel een keer uit en aan te zetten.

Wil je meer internetten?

Ga naar MyYoufone en koop eenvoudig extra MB’s voor de rest van de maand.

Je kunt ook een sms sturen naar 9999 (normaal tarief) met het aantal extra MB’s welke jij wilt kopen. Het kan enkele minuten duren voordat je extra MB’s zijn toegevoegd. Je kunt kiezen uit 1000, 3000, 5000 en 10000 extra MB’s. Stuur bijvoorbeeld 1000 naar 9999, dan koop je 1000 extra MB’s voor € 5,00. Nadat je de sms gestuurd hebt, kan het een paar minuten duren voordat je extra databundel is toegevoegd. 

De tarieven voor extra MB’s kun je hier vinden.

Was dit antwoord nuttig?

5G is de 5e generatie mobiel internet, de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt voor Sim Only-gebruikers een snellere dataoverdracht, meer capaciteit en een lagere latency, oftewel: minder vertraging van het netwerk en dus een verbeterde reactiesnelheid voor real-time toepassingen zoals gaming. 

Alle Youfone Sim Only-abonnementen zijn nu met 5G, zonder extra kosten!

Bekijk hier alle informatie over 5G!

Was dit antwoord nuttig?

Alle Youfone Sim Only-abonnementen zijn nu met 5G, zonder extra kosten!

Het 5G-netwerk is de opvolger van het huidige 4G-netwerk. Het 5G netwerk biedt voor Sim Only-gebruikers een snellere dataoverdracht, meer capaciteit en een lagere latency, oftewel: minder vertraging van het netwerk en dus een verbeterde reactiesnelheid voor real-time toepassingen zoals gaming.

Bekijk hier alle informatie over 5G.

Was dit antwoord nuttig?

Check hiervoor onze lijst met geschikte toestellen. Staat je toestel er niet tussen, controleer dan de toestelspecificaties van de fabrikant. Heb je geen geschikt toestel voor 5G, dan behoud je gewoon je 4G-verbinding. Jouw toestel zal automatisch verbinding maken met het 5G-netwerk. Deze lijst is voor het laatst bijgewerkt op 1 februari 2023.

Let op: Als de energiebesparingsmodus/spaarstand is ingeschakeld, dan maakt je toestel geen verbinding met het 5G-netwerk. Je maakt dan gebruik van het 4G-netwerk.

Apple

5G toestellen volgens Apple

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • Apple iPhone 12 en hoger
  • Apple iPhone SE (3e generatie)

Toestellen zonder 5G ondersteuning:

  • Apple iPhone 11 en lager
  • Apple iPhone X
  • Apple iPhone XR
  • Apple iPhone XS
  • Apple iPhone SE (2e generatie)

 

Samsung

5G toestellen volgens Samsung

  • Kijk of jouw toesteltype wordt genoemd onder de vraag "Welke Samsung devices ondersteunen 5G?"

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • Samsung Galaxy A13 5G (SM-A136B)
  • Samsung Galaxy A22 5G Dual-SIM (SM-A226B)
  • Samsung Galaxy A23 5G (SM-A236B)
  • Samsung Galaxy A33 5G (SM-A336B)
  • Samsung Galaxy A42 5G Dual-SIM (SM-A426B)
  • Samsung Galaxy A52 5G Dual-SIM (SM-A526B)
  • Samsung Galaxy A52s 5G Dual-SIM (SM-A528B)
  • Samsung Galaxy A53 5G (SM-A536B)
  • Samsung Galaxy Note 20 5G Dual-SIM + eSIM (SM-N981B)
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G Dual-SIM + eSIM (SM-N986B)
  • Samsung Galaxy S20 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G981B)
  • Samsung Galaxy S20 5G Fan Edition Dual-SIM (SM-G781B)
  • Samsung Galaxy S20 Ultra 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G988B)
  • Samsung Galaxy S20+ 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G986B)
  • Samsung Galaxy S21 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G991B)
  • Samsung Galaxy S21 5G Fan Edition (SM-G990B2)
  • Samsung Galaxy S21 5G Fan Edition Dual-SIM (SM-G990B)
  • Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G998B)
  • Samsung Galaxy S21+ 5G Dual-SIM + eSIM (SM-G996B)
  • Samsung Galaxy S22 5G eSIM 128GB (SM-S901B)
  • Samsung Galaxy S22 Ultra 5G eSIM (SM-S908B)
  • Samsung Galaxy S22+ 5G eSIM (SM-S906B)
  • Samsung Galaxy S23 5G eSIM (SM-S911B)
  • Samsung Galaxy S23 Ultra 5G eSIM (SM-S918B)
  • Samsung Galaxy S23+ 5G eSIM (SM-S916B)
  • Samsung Galaxy Tab S8 5G (SM-X706B)
  • Samsung Galaxy Xcover 6 Pro 5G Enterprise Edition (SM-G736B)
  • Samsung Galaxy Z Flip3 5G Single-SIM + eSIM (SM-F711B)
  • Samsung Galaxy Z Flip4 5G eSIM (SM-F721B)
  • Samsung Galaxy Z Fold2 5G Single-SIM + eSIM (SM-F916B)
  • Samsung Galaxy Z Fold3 5G Dual-SIM + eSIM (SM-F926B)
  • Samsung Galaxy Z Fold4 5G eSIM (SM-F936B)

 

Huawei

5G toestellen volgens Huawei

  • Zoek het toestel
  • Ga naar "Specificaties" -> "Netwerk"
  • Hier kan je vinden of 5G wel/niet wordt ondersteund voor jouw toestel

 

LG

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • LG V60 ThinQ 5G Dual Screen (LM-V600EA)
  • LG Velvet 5G (LM-G900EM)
  • LG Wing 5G Dual-SIM (LM-F100EMW)

 

Motorola

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • Motorola edge 20 5G (Model XT2143-1)
  • Motorola edge 20 lite 5G (Model XT2139-1)
  • Motorola edge 20 Pro 5G (Model XT2153-1)
  • Motorola edge 30 5G (Model XT2203-1)
  • Motorola edge 30 Pro 5G (Model XT2201-1)
  • Motorola edge 30 Ultra 5G (Model XT2241-2)
  • Motorola moto g100 5G Dual-SIM (Model XT2125-4)

 

Nokia

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • Nokia 8.3 5G Dual-SIM (TA-1243)
  • Nokia G50 5G (TA-1361)
  • Nokia G60 5G eSIM (TA-1479)
  • Nokia X10 5G Dual-SIM (TA-1332)
  • Nokia X20 5G Dual-SIM (TA-1341)
  • Nokia X30 5G eSIM (TA-1450)

 

OPPO

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • OPPO A54 5G Dual-SIM (Type CPH2195)
  • OPPO A74 5G Dual-SIM (Type CPH2197)
  • OPPO A77 5G (Type CPH2339)
  • OPPO A94 5G Dual-SIM (Type CPH2211)
  • OPPO Find X2 5G (Type CPH2023)
  • OPPO Find X2 Lite 5G (CPH2005)
  • OPPO Find X3 Lite 5G Dual-SIM (Type CPH2145)
  • OPPO Find X3 Neo 5G Dual-SIM (Type CPH2207)
  • OPPO Find X5 5G eSIM (Type CPH2307)
  • OPPO Find X5 Lite 5G (Type CPH2371)
  • OPPO Find X5 Pro 5G eSIM (Type CPH2305)
  • OPPO Reno4 Pro 5G Dual-SIM (Type CPH2089)
  • OPPO Reno4 Z 5G Dual-SIM (Type CPH2065)
  • OPPO Reno6 5G Dual-SIM (Type CPH2251)
  • OPPO Reno6 Pro 5G Dual-SIM + eSIM (Type CPH2247)
  • OPPO Reno8 5G (Type CPH2359)
  • OPPO Reno8 Lite 5G (Type CPH2343)
  • OPPO Reno8 Pro 5G (Type CPH2357)

 

Sony

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • Sony Xperia 1 II 5G (XQ-AT51)
  • Sony Xperia 5 II 5G Dual-SIM (XQ-AS52)

 

Xiaomi

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • Xiaomi 11 Lite 5G NE Dual-SIM (Model 2109119DG)
  • Xiaomi 11T 5G Dual-SIM (Model 21081111RG)
  • Xiaomi 11T Pro 5G Dual-SIM (Model 2107113SG)
  • Xiaomi 12 5G (Model 2201123G)
  • Xiaomi 12T 5G (Model 22071212AG L12A)
  • Xiaomi 12T Pro 5G eSIM (Model 22081212UG - L12U)
  • Xiaomi Mi 11 5G Dual-SIM (Model M2011K2G)
  • Xiaomi Mi 11 Lite 5G Dual-SIM (Model M2101K9G)
  • Xiaomi Redmi Note 10 5G Dual-SIM (Model M2103K19G)
  • Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G (Model 2201116SG)

 

Overig

Toestellen met 5G ondersteuning:

  • FairPhone 4 5G Single-SIM + eSIM
  • OnePlus Nord 2T 5G (CPH2399)
Was dit antwoord nuttig?

Youfone heeft 5G voor alle klanten kosteloos geactiveerd. Wil jij 5G uitzetten of juist aanzetten? Hieronder leggen we uit hoe je zelf 5G kunt uitzetten of aanzetten via je toestel.

Controleer eerst of je toestel wel gebruik kan maken van 5G. Als dat niet het geval is, dan kun je het natuurlijk ook niet uit- of aanzetten. Voor iPhone, Samsung en Huawei hebben we op een rijtje gezet hoe je 5G kunt uit- of zetten. Voor andere merken toestellen, controleer dan de toestelspecificaties op de website van je fabrikant.

iPhone 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' > ‘Gesprekken en data’ of ga naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data' > ‘Gesprekken en data’
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘5G aan’ voor het altijd aanzetten van 5G
    • ‘5G automatisch’ voor het aanzetten van 5G mits 5G een merkbaar betere ervaring heeft dan 4G
    • ‘LTE’ voor het altijd uitzetten van 5G

Samsung

  • Ga naar 'Apps' > 'Instellingen' > 'Verbindingen’ > ‘Mobiele netwerken’ > ‘Netwerkmodus’ 
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘5G/4G/3G/2G (automatisch verbinden)’ voor het aanzetten van 5G
    • ‘4G/3G/2G (automatisch verbinden)’ voor het uitzetten van 5G

Huawei 

  • Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Mobiel netwerk’ > ‘Mobiele data’ > ‘Voorkeursnetwerk’
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘Auto 5G/4G/3G/2G’ voor het aanzetten van 5G
    • ‘Auto 4G/3G/2G’voor het uitzetten van 5G
Was dit antwoord nuttig?
Staat 5G automatisch aan?

Youfone heeft 5G voor alle klanten kosteloos geactiveerd. Hieronder hebben we uitgelegd hoe je zelf 5G kunt aanzetten of uitzetten via je toestel. Controleer eerst of je toestel wel gebruik kan maken van 5G. Als dat niet het geval is, dan kun je het natuurlijk ook niet uitzetten of aanzetten. Voor iPhone, Samsung en Huawei hebben we op een rijtje gezet hoe je 5G kunt uitzetten of aanzetten. Voor andere merken toestellen, controleer dan de toestelspecificaties op de website van je fabrikant.

Let op: Als de energiebesparingsmodus/spaarstand is ingeschakeld, dan maakt je toestel geen verbinding met het 5G-netwerk. Je maakt dan gebruik van het 4G-netwerk.

iPhone 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' > ‘Gesprekken en data’ of ga naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data' > ‘Gesprekken en data’
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘5G aan’ voor het altijd aanzetten van 5G
    • ‘5G automatisch’ voor het aanzetten van 5G mits 5G een merkbaar betere ervaring heeft dan 4G
    • ‘LTE’ voor het altijd uitzetten van 5G

Samsung

  • Ga naar 'Apps' > 'Instellingen' > 'Verbindingen’ > ‘Mobiele netwerken’ > ‘Netwerkmodus’ 
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘5G/4G/3G/2G (automatisch verbinden)’ voor het aanzetten van 5G
    • ‘4G/3G/2G (automatisch verbinden)’ voor het uitzetten van 5G

Huawei 

  • Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Mobiel netwerk’ > ‘Mobiele data’ > ‘Voorkeursnetwerk’
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘Auto 5G/4G/3G/2G’ voor het aanzetten van 5G
    • ‘Auto 4G/3G/2G’voor het uitzetten van 5G
Was dit antwoord nuttig?
  • Sim Only geldig in EU
  • Gratis nummerbehoud
  • Betrouwbaar KPN-netwerk
  • Ook met eSIM
  • Gratis 5G
  • 14 dagen bedenktijd