Hoe kunnen we je helpen?

Stel je vraag 24 uur per dag aan onze digitale collega Youna. Of bekijk eronder het overzicht met alle onderwerpen.

Youna
Er is iets fout gegaan. Probeer het later opnieuw.
Gaat je vraag over...

Waar gaat je vraag over?

Vind zelf je antwoord

Is er een storing in de buurt?

Staat 5G automatisch aan?

Voor alle klanten hebben we 5G kosteloos geactiveerd.

Wil je 5G uitzetten of aanzetten? Controleer eerst of je toestel gebruik kan maken van 5G. Als je toestel geen 5G ondersteunt kan je het natuurlijk ook niet uit- of aanzetten.

Voor iPhone, Samsung en Huawei hebben we op een rijtje gezet hoe je 5G uit- en aanzet. Heb je een ander merk? Bekijk dan de toestelspecificaties op de website van de fabrikant.

iPhone 

  • Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' > ‘Gesprekken en data’. Of ga naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data' > ‘Gesprekken en data’.
  • Selecteer één van de opties:
    • ‘5G aan’ voor het altijd aanzetten van 5G
    • ‘5G automatisch’ voor het aanzetten van 5G als 5G een merkbaar betere ervaring heeft dan 4G
    • ‘LTE’ voor het altijd uitzetten van 5G

Samsung

  • Ga naar 'Apps' > 'Instellingen' > 'Verbindingen’ > ‘Mobiele netwerken’ > ‘Netwerkmodus’ 
  • Selecteer één van de opties:
    • ‘5G/4G/3G/2G (automatisch verbinden)’ voor het aanzetten van 5G
    • ‘4G/3G/2G (automatisch verbinden)’ voor het uitzetten van 5G

Huawei 

  • Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Mobiel netwerk’ > ‘Mobiele data’ > ‘Voorkeursnetwerk’
  • Selecteer 1 van de opties:
    • ‘Auto 5G/4G/3G/2G’ voor het aanzetten van 5G
    • ‘Auto 4G/3G/2G’ voor het uitzetten van 5G
  • geldig in de eu
    Sim Only geldig in EU
  • nummerbehoud
    Gratis nummerbehoud
  • kpn logo
    Betrouwbaar KPN-netwerk
  • esim
    Ook met eSIM
  • 5g
    Gratis 5G
  • 14 dagen bedenktijd
    14 dagen bedenktijd