Sim Only - Facturen & Betalen
Je ontvangt maandelijks een factuur van Youfone. Halverwege de maand ontvang je een bericht per e-mail wanneer de factuur klaarstaat in MyYoufone. Youfone factureert je abonnement altijd vooruit en je verbruik (bijvoorbeeld verbruik buiten de bundel) achteraf.
Het factuurbedrag wordt automatisch geïncasseerd.
Let op: op de eerste factuur zijn alleen de resterende dagen van de eerste maand berekend. Dit geldt voor alle bel/sms-bundels en internetbundels. Pas voor de volgende maand is je abonnement geheel vooruit berekend.
Download de specificatie van de factuur in MyYoufone. Op de specificaties zie je de volgende informatie:
- Tijdstip van een gesprek, sms en sessie van mobiel internet
- Bedrag van een gesprek, sms en sessie van mobiel internet
- Tijdsduur van een gesprek
- De gekozen nummers bij een gesprek en sms
- Hoeveelheid gebruikte MB's
Staat er op de specificatie ****, dan gaat het om afgeschermde nummers. Let op! De inhoud van internetsessies zijn bij Youfone niet bekend. Wij kunnen niet zien wat je op het internet doet.
De facturen en specificaties zijn zes maanden beschikbaar. Om de factuur en specificatie te bekijken, heb je een programma nodig dat pdf-bestanden kan lezen. Dit kan tegenwoordig met de meeste internetbrowsers.
Benieuwd naar de eerste factuur? Bekijk hier een voorbeeldfactuur met uitleg.
Halverwege de maand ontvang je een e-mail dat de factuur klaar staat in MyYoufone. Je kunt de factuur en de specificatie bekijken in MyYoufone of de MyYoufone-app. Het factuurbedrag wordt rond de 20e van de maand afgeschreven. Bewindvoerders kunnen op verzoek een andere factuurmail ontvangen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Het is helaas niet mogelijk om de factuur per post te ontvangen.
Standaard staat de btw niet op de maandelijkse factuur. Je kunt een btw-factuur aanvragen via de Youfone-app onder 'Extra diensten'. Via MyYoufone kan dit via 'Account'.
De wijziging gaat per direct in en geldt ook voor alle reeds beschikbare facturen. Een btw-vermelding is kosteloos.
Als je de eerste factuur hebt ontvangen, kun je de pdf het beste in MyYoufone of de Youfone-app bekijken. Hier zie je precies hoe de factuur is opgebouwd. Daaronder vind je het volledige verbruiksoverzicht.
Benieuwd naar de eerste factuur? Bekijk hier een voorbeeld van de eerste factuur
Het nummer +31653131313 is het nummer van onze berichtencentrale. Dit is een soort computer die alle sms'jes verstuurt. Wanneer je een sms verstuurt, wordt dit altijd eerst naar de berichtencentrale verstuurd. Vanaf deze centrale wordt de aflevering van het sms'jegeregeld door de provider van de ontvanger.
In de volgende gevallen zie je bovenstaand nummer in je verbruik staan:
- Sms'jes die vanuit het buitenland verzonden worden naar Nederlandse mobiele nummers;
- Sms'jes die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden;
- Sms'jes die naar een niet-bestaand nummer worden verstuurd.
Zijn je factuurkosten hoger dan verwacht, controleer dan altijd eerst de pdf van de factuur. Op pagina twee staat het volledige verbruiksoverzicht. Hier staat aangegeven waar jouw verbruik vandaan komt. Blijft dit onduidelijk, pak dan de specificatie erbij. De specificatie kan je bekijken in MyYoufone.
De hoge factuur kan verschillende oorzaken hebben. Zo kan het zijn dat je buiten je bundel bent gaan bellen of internetten. Of misschien heb je wel gebeld naar een buitenlands telefoonnummer. Hoe dan ook: deze verrassingen zijn nooit leuk. Neem daarom even contact op met onze klantenservice via het nummer 1200 (gratis voor klanten met een Youfone nummer) en we helpen je graag verder. We kijken dan samen met jou waar die bedragen vandaan komen en hoe we de kosten in de toekomst kunnen voorkomen.
-
Sim Only geldig in EU
-
Gratis nummerbehoud
-
Betrouwbaar KPN-netwerk
-
Ook met eSIM
-
Gratis 5G
-
14 dagen bedenktijd