Sim Only - Bestelinformatie
Het is mogelijk om een nieuwe simkaart aan te vragen via MyYoufone en de MyYoufone-app. Ga in de app naar Abonnement instellingen.
1. Log in bij MyYoufone.
2. Ga onder ‘Direct regelen' naar 'Zelf regelen .
3. Kies voor de optie 'nieuwe simkaart aanvragen'.
Voor het bestellen van een nieuwe simkaart betaal je € 10,-. Dit zie je terug op je eerstvolgende factuur. De simkaart ontvang je binnen drie werkdagen.
Een simkaart van Youfone werkt in alle smartphones en mobiele telefoons. Wij bieden geen garanties voor het gebruik van een Youfone-simkaart in tablets. Dit geldt ook voor een alarmsysteem.
Nieuw telefoonnummer
Met een nieuw nummer activeer je zelf jouw simkaart. Dat regel je in MyYoufone. Zodra je bestelling en betaling binnen zijn, ontvang je van ons de inloggegevens voor MyYoufone.
1. Log in bij MyYoufone.
2. Ga naar ‘Zelf regelen'
3. Selecteer 'Simkaart activeren'
Nummerbehoud
Stap je over naar Youfone en neem je jouw huidige telefoonnummer mee? Dan verloopt de activatie van je simkaart automatisch. Je vindt de ingangsdatum op de simkaartbrief. De activatie gebeurt voor 12.00 uur in de middag.
Aan de slag
Plaats de geactiveerde simkaart in je toestel en zet ‘m aan. Voer de pincode van je simkaart in. De code staat op het simkaartpasje en in de begeleidende simkaartbrief. Je bent nu direct bereikbaar. Heel soms duurt het nog even voordat je kunt bellen. Schakel je toestel dan nog een keertje uit en zet ‘m weer aan. Werkt dat ook niet? Neem dan contact op met de klantenservice.
Wil je bij verlies of diefstal je simkaart blokkeren? Dit kun je eenvoudig in MyYoufone doen. Hier kun je ook direct een nieuwe simkaart aanvragen. Toch je telefoon weer gevonden? Dan kun je de simkaart ook weer deblokkeren.
- Log in bij MyYoufone.
- Ga naar ‘Direct regelen’ en klik op 'simkaart blokkeren'.
- Je simkaart is geblokkeerd.
Let op: Je abonnement loopt maandelijks door als je de aansluiting hebt geblokkeerd. Het abonnement wordt dus niet automatisch stopgezet als je de simkaart kwijt bent.
Het is ook mogelijk om contact op te nemen met de klantenservice. Kijk voor de contactmogelijkheden op deze pagina.
De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Bewaar deze dus goed. Nadat je de pincode van de simkaart hebt ingevoerd, kun je de pincode wijzigen. Dat regel je bij de instellingen in het toestel.
Ben je de originele pincode kwijt of ben je de nieuwe pincode vergeten? Youfone kan geen pincode voor je achterhalen. Toets je een aantal keer de verkeerde pincode in, dan vraagt het toestel om de pukcode. De pukcode is te vinden in MyYoufone:
MyYoufone in de browser
Ga naar Producten en selecteer Sim Only. Daar worden de gegevens van je simkaart getoond, onderaan de pagina. Je vindt daar ook de pukcode.
MyYoufone-app
Ga naar Producten, selecteer Sim Only en kies voor Abonnement Instellingen. Daar worden de gegevens van je simkaart getoond. Je vindt daar ook de pukcode.
Als je drie keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt er automatisch een blokkade op de simkaart geplaatst. Deze kan worden opgeheven door het invoeren van de pukcode. De pukcode is bij je simkaart meegeleverd. Bewaar deze goed!
Mocht je onverhoopt de pukcode kwijt zijn geraakt dan kan je deze terug vinden in MyYoufone onder 'Producten'. Hier kun je jouw pukcode inzien.
Heb je vaak een verkeerde pukcode ingevoerd, dan wordt vanuit veiligheidsoverwegingen de simkaart definitief geblokkeerd. Je hebt dan een nieuwe simkaart nodig. Voor een nieuwe simkaart brengen wij € 15,- in rekening.
Ja, Youfone ondersteunt de eSIM. Ontdek alles over eSIM bij Youfone.
-
Sim Only geldig in EU
-
Gratis nummerbehoud
-
Betrouwbaar KPN-netwerk
-
Ook met eSIM
-
Gratis 5G
-
14 dagen bedenktijd