Sim Only - Bestelinformatie
Heel makkelijk. Je kiest de optie nummerbehoud tijdens het bestelproces. Wij regelen dan de overstap naar Youfone. Hoe dat precies gaat, hangt af van jouw huidige situatie.
Hieronder staan de 3 meest voorkomende scenario’s:
1. Je bent contractvrij
De meeste providers hanteren een opzegtermijn van 1 maand. Stel: je bestelt op 15 maart een Sim Only-abonnement met nummerbehoud bij Youfone. Dan nemen wij 1 maand later (15 april dus) je telefoonnummer over en start je abonnement bij Youfone.
2. Je abonnement loopt binnen 6 maanden af
Stel het is nu 15 maart en je contract eindigt pas op 8 mei. Dan bestel je nu een Sim Only-abonnement met nummerbehoud vanaf 8 mei. Wij zetten het nummerbehoud op 8 mei over.
3. Je belt nu prepaid
Bij prepaid nemen wij jouw telefoonnummer gemiddeld al binnen 5 werkdagen over. Bedenk wel dat je huidige beltegoed vervalt zodra het abonnement bij Youfone start.
Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd, ontvang je een sms om je nummerbehoud te bevestigen. Wanneer het niet lukt om deze sms te beantwoorden, ga je naar youfone.porteren.nl. Hier kan je de code die je per sms hebt ontvangen invoeren, zodat wij alsnog jouw nummer kunnen bevestigen. Hier kan je ook meer informatie vinden over dit proces.
Simkaart
Zodra we de datum weten waarop je nummerbehoud ingaat, sturen wij de Youfone-simkaart op. In de begeleidende brief staat precies aangegeven op welke dag je telefoonnummer wordt omgezet. De simkaart activeert automatisch op deze datum.
Als je overstapt naar Youfone versturen wij de simkaart zodra je huidige provider het nummerbehoud heeft goedgekeurd. De simkaart activeert automatisch op de datum die in de begeleidende brief staat. Wil je toch eerder overstappen naar Youfone? Dat kan in sommige gevallen, bijvoorbeeld als je overstapt vanaf prepaid.
Prepaid
Als je overstapt vanaf prepaid dan kun je de simkaart handmatig activeren via MyYoufone. De simkaart is dan direct bruikbaar!
Aflopend contract
Wij vragen altijd de vroegst mogelijk overstapdatum aan bij je huidige aanbieder. Ben je inmiddels contractvrij? Hou dan rekening met een maand opzegtermijn.
Ja, vraag gratis nummerbehoud aan in het bestelproces. Als je een abonnement hebt bij een andere provider, dan zeggen wij dat voor je op. Tenminste wanneer je binnen nu en 6 maanden contractvrij bent.
Ook als je nu prepaid belt of contractvrij bent, regelen wij nummerbehoud voor jou. Wij houden je op de hoogte van de status van nummerbehoud en op welke dag je overstapt naar Youfone.
Bekijk hier alle informatie over nummerbehoud.
Youfone doet er alles aan om je mobiele nummer zo snel mogelijk om te zetten. Soms wijst je huidige provider de aanvraag van nummerbehoud toch af. Meestal is dat omdat je huidige overeenkomst langer dan 6 maanden doorloopt. Bij een afwijzing krijg je van ons een e-mail met de reden.
Als nummerbehoud niet mogelijk is, ontvang je van ons automatisch een nieuw telefoonnummer. Wil je dat niet? Dan kun je de bestelling binnen 14 dagen vanaf de besteldatum annuleren.
Als wij een afwijzing ontvangen van jouw huidige aanbieder, dan kunnen wij die overeenkomst ook niet beëindigen.
Ja, dat is mogelijk. Dit kan alleen binnen 14 dagen vanaf de besteldatum. Als het nummer is overgenomen, kunnen wij het nummerbehoud niet meer annuleren.
Wil je de hele bestelling annuleren, geef dit aan bij onze klantenservice. Mocht je alleen het nummerbehoud willen annuleren, sturen wij je namelijk een simkaart op met een nieuw nummer.
Het hangt van jouw situatie af hoe nummerbehoud voor jou werkt en wat de ingangsdatum van je abonnement wordt (de ingangsdatum kies je dus niet zelf). Hieronder staan de 3 meest voorkomende scenario’s:
1. Je bent contractvrij
De meeste providers hanteren een opzegtermijn van één maand. Stel: je bestelt op 15 maart een Sim Only-abonnement met nummerbehoud bij Youfone. Dan nemen we één maand later (15 april) je telefoonnummer over en start je abonnement bij Youfone.
2. Je abonnement loopt pas af in de toekomst
Stel: je bestelt bij ons op 15 maart en het contract bij je huidige provider eindigt op 8 mei. Dan bestel je nu een Sim Only-abonnement met nummerbehoud en zetten we het nummer over op 8 mei.
3. Je belt nu prepaid
Bij prepaid nemen we je telefoonnummer gemiddeld al binnen vijf werkdagen over. Bedenk wel dat je huidige beltegoed vervalt zodra het abonnement bij Youfone start.
Volgende stappen
Zodra we de datum weten waarop je nummerbehoud ingaat, sturen we de Youfone-simkaart op. In de begeleidende brief staat precies aangegeven op welke dag je telefoonnummer wordt omgezet. De simkaart activeert automatisch op deze datum.
Wil jij van provider overstappen en je telefoonnummer behouden? Dan kan dat natuurlijk!
In het bestelproces kun je gratis nummerbehoud aanvragen. Kies hierin voor de optie 'nummerbehoud', dan zeggen wij je huidige abonnement op.
Bekijk hier alle informatie over nummerbehoud.
-
Sim Only geldig in EU
-
Gratis nummerbehoud
-
Betrouwbaar KPN-netwerk
-
Ook met eSIM
-
Gratis 5G
-
14 dagen bedenktijd