Skip to main content

Visual Voicemail

Voicemailberichten gemakkelijker en sneller afluisteren

Met Visual voicemail beheer je alle voicemailberichten heel efficiënt. Door een lijst van ingesproken berichten te tonen, zie je direct wie de afzender is en wat de lengte is van het bericht. Je bepaalt vervolgens zelf welke voicemail je eerst beluistert door het bericht simpelweg aan te tikken. Je hoeft dus niet eerst een waslijst aan berichten af te luisteren. Berichten bewaren, delen of doorsturen kan ook.

Visual voicemail

In het buitenland

Ga je op zakenreis, dan is deze dienst ook handig. Je bespaart namelijk tijd en dus data omdat je niet alle berichten hoeft af te luisteren. Om in het buitenland de dienst te kunnen gebruiken, heb je een persoonlijke toegangscode nodig. Je belt met 1233 om deze in te stellen. Heb je op reis je data uitgeschakeld staan, dan kun je via 1233 natuurlijk nog steeds je voicemail beluisteren.

 

 

Visual voicemail installeren

Afhankelijk van welk toestel je hebt, is deze dienst al ingebouwd (iPhone) of kun je een app installeren (Android).

Voor iOS:

Bij de nieuwere iPhone zijn de functies van de dienst al geïntegreerd in de telefoon-app.

  1. Tik rechtsonder op de knop voicemail
  2. Je krijgt een melding om “voicemail op te halen”. Is dit niet het geval, dan kun je een gratis sms sturen met de tekst (hoofdletters) “STATE” naar 121
  3. Er staat nu onder de knop voicemail de melding “geen voicemail”. Dat betekent dat visual voicemail actief is, maar dat er nog geen berichten zijn. Zie je deze melding niet, klik dan op “configureer nu” en stel een wachtwoord en begroeting in.

De dienst is ook te gebruiken met je Apple watch.

 

Voor Android:

Download de Youfone Voicemail app voor Android en ga aan de slag.

Uitschakelen

Voor iOS:

Wil je de dienst uitschakelen, dan bel je 1233 en kies je optie 4 in het hoofdmenu. Als je de dienst later weer wilt inschakelen, stuur je een gratis sms met de tekst “STATE” naar 121

 

Voor Android:

Wil je geen gebruikmaken van de dienst, dan kun je de log-out knop in de app gebruiken. Of bel 1233 en kies optie 4 in het hoofdmenu. Wil je de dienst later weer inschakelen, dan start je simpelweg de app en klik je op “aan de slag”.