Skip to main content

Voordelen van Sim Only voor alleen bellen

Als je kiest voor een Sim Only-abonnement waarbij je bellen het belangrijkste vindt, dan zit je bij ons supervoordelig met onbeperkt bellen. Al onze Sim Only-abonnementen hebben de optie om elke maand onbeperkt te kunnen bellen.

Een ander voordeel van alleen willen bellen, is dat je kosten bespaart op data. Omdat je er bij ons wel altijd wat data bij krijgt, kies je gewoon de minste hoeveelheid data. Zo kun je altijd ook via internet bellen als dat nodig is.

En als je dan toch dat beetje data hebt blijf je meteen ook gemakkelijk verbonden met (klein)kinderen, andere familie en vrienden via WhatsApp. En heb je onderweg reisinformatie nodig? Dan gebruik je de app van NS, 9292 en Google Maps waar je ook bent. 

telefoon bellen
internet

Toch meer internet nodig?

Als je een keer toch meer internet nodig hebt, dan kun je onderweg gebruikmaken van wifi-hotspots. En sommige apps bieden de mogelijkheid om de app offline te gebruiken. Handig als je informatie wil zien zonder data te verbruiken.

Als dat niet genoeg is, kun je altijd nog de hoeveelheid data van je abonnement tussendoor wijzigen. Wijzigingen gaan altijd in op de eerste van de volgende maand. Je past je abonnement gemakkelijk aan in MyYoufone

Wanneer past een Sim Only-abonnement zonder internet bij jou?

Een Sim Only-abonnement waarbij je geen of weinig internet hebt kan om verschillende redenen bij je passen:

  • Je gebruikt jouw telefoon bijna alleen maar om te bellen en te sms’en
  • Internet en apps gebruik je bijna nooit als je niet thuis bent (als je thuis geen wifi hebt kun je thuis ook weinig internetten en apps gebruiken)
  • Je wil zo min mogelijk geld uitgeven aan een Sim Only-abonnement

Natuurlijk zijn er nog meer redenen waarom je voor Sim Only zonder data kan gaan. Benieuwd wat welke Sim Only-abonnementen je bij ons kan krijgen? Bekijk onze Sim Only-abonnementen

Ben je ondernemer?

Bel je als ondernemer veel? Voor ondernemers hebben we Youfone Zakelijk. Je beheert jouw zakelijke abonnementen bij ons met gemak. Juist ook als je meerdere telefoons nodig hebt voor al het personeel. 

zakelijk

Veelgestelde vragen

  • Wat is het verschil tussen Sim Only-abonnementen met alleen bellen en traditionele abonnementen?

    Bij ons is er geen verschil tussen een Sim Only-abonnement waarmee je alleen wil bellen en andere Sim Only-abonnementen. Is bellen voor jou het belangrijkste? Ga dan voor een Sim Only-abonnement bij ons met weinig data, zodat je voordelig belt én je er altijd wat data bij krijgt om ook via internet te kunnen bellen.

  • Kan ik later alsnog data toevoegen aan mijn Sim Only-abonnement met alleen bellen?

    Jazeker! Data toevoegen doe je via MyYoufone of de app.  

    Data toevoegen bij 1- en 2-jarige abonnementen 
    Je kan de hoeveelheid data van je abonnement tussendoor gewoon wijzigen. In MyYoufone zie je wat jouw opties zijn. De opties die jij te zien krijgt, kunnen afwijken van die op de website, omdat je nog in de contractperiode zit. Wanneer je een wijziging doet, gaat die in per de eerste van de volgende kalendermaand.

    Kun je jouw abonnement verlengen? Dan kun je gebruikmaken van onze huidige tarieven. Bekijk de tarievenpagina.

    Data toevoegen bij een maandabonnement 
    Heb je een maandabonnement? Dan kun je de hoeveelheid data van je abonnement maandelijks wijzigen. De abonnementswijziging gaat in per de eerste van de volgende kalendermaand.

    Je wijzigt jouw abonnement in MyYoufone. In MyYoufone ga je naar 'Abonnement & Instellingen' en kies je jouw gewenste bundel om je abonnement te wijzigen en/of te verlengen. 

  • Is bellen in het buitenland inbegrepen bij Sim Only-abonnementen zonder internet?

    Overal binnen de EU is je normale bel/sms-bundel geldig. Binnen je bundel kun je zorgeloos bellen of sms’en naar Nederlandse nummers.

    Voor het bellen naar servicenummers kunnen er wel extra kosten in rekening gebracht worden. Kijk op de tarievenpagina voor meer informatie.

    Ga je binnen de EU toch buiten je bundel? Dan rekenen we de Nederlandse tarieven voor bellen en sms’en. Buiten de EU zijn verbruikskosten altijd buiten je bel/sms-bundel.

    In de EU bellen en sms’en naar Nederlandse nummers 
    Je kunt binnen de hele EU gebruikmaken van je normale bundel. Het tarief buiten de bundel is gelijk aan het buitenbundeltarief in Nederland. Bijvoorbeeld: Je hebt nog 20 minuten over in je bundel en belt 25 minuten van Duitsland naar Nederland. De resterende vijf minuten worden verrekend op basis van het buitenbundeltarief, net als in Nederland.

    In de EU bellen en sms’en naar nummers in de EU 
    Bellen naar een mobiel nummer (NL) binnen de EU valt gewoon binnen je bundel. Dit geldt ook als je vanuit een EU- land naar een ander EU-land belt. Bijvoorbeeld: vanuit Frankrijk naar Spanje. Dit valt namelijk onder roaming.

    Bel je vanuit Nederland naar een netnummer van een EU-land? Bijvoorbeeld vanuit Nederland naar de receptie van een hotel in Spanje bellen. Dit valt buiten de bundel.

    Buiten de EU bellen en sms’en   
    Buiten de EU valt bellen en sms’en altijd buiten de normale bundel.

  • Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden bij het overstappen naar een Sim Only-abonnement met alleen bellen?

    Je kan je huidige telefoonnummer gewoon behouden als je naar een Sim Only-abonnement van ons overstapt. Het is helemaal gratis en wij zorgen ervoor dat de overstap vlekkeloos verloopt.