Skip to main content

Roaming: hoe zit het ook alweer? Op welke plekken in de wereld kun je de belminuten, sms’jes en MB’s van jouw zakelijke mobiele abonnement gebruiken zonder extra kosten? En wanneer heb je een extra bundel nodig om te kunnen internetten? Hier vind je alle informatie om onverwachte kosten te voorkomen. 

 

Roam like at home
Reis je binnen de EU, dan betaal je niets extra voor de minuten, sms’jes en MB’s. We noemen dit "roam like at home". Je belt (naar mobiele en vaste nummers), verstuurt sms'jes en gebruikt data zoals je gewend bent. Dat geldt ook inkomende gesprekken en sms'jes. Je betaalt dus niets extra.

 

  • Europa
    Binnen de EU
    Met je zakelijke abonnement kun je in heel Europa bellen, sms’en en internetten zoals dat je dit in Nederland gewend bent.
    Meer informatie
  • Wereld
    Buiten de EU
    Als je buiten Europa op zakenreis of vakantie gaat, betaal je buitenbundel tarief per minuut of sms. Met een internetbundel kun je buiten de EU voordelig mobiel internetten.
    Meer informatie

HOE VOORKOM JE ONVERWACHTE ROAMINGKOSTEN VOOR JE KLANT?

In ons beheerportaal heb je de volledige controle over de zakelijke mobiele abonnementen van jouw klanten. Alles wat je nodig hebt om je klant eenvoudig te beheren is aanwezig. Je regelt alles zelf en kunt je klant tijdig informeren of waarschuwen.

Indien je deze wilt wijzigen voor alle nummers onder één klant kan je de onderstaande stappen doorlopen:

  • Ga naar Organisatie en dan Eindgebruikers 
  • Klik op Wijzig netwerkinstellingen 
  • Doorloop de 3 gevraagde stappen
  • Klik op Wijzig 
  • Na 15 minuten zijn de wijzigingen doorgevoerd

Je kan dit ook voor één specifiek nummer aanpassen:

  • Ga naar Organisatie en dan Eindgebruikers 
  • Klik op het pijltje achter het betreffende nummer 
  • Ga naar Netwerkinstellingen eindgebruiker 
  • Schuif de slider naar links of rechts
  • Klik op Wijzigingen opslaan 
  • Na 15 minuten zijn de wijzigingen doorgevoerd

Netwerkinstellingen

DATAROAMING INSCHAKELEN

Naast het beheerportaal kun je dataroaming natuurlijk ook per toestel inschakelen. Volg daarbij de volgende stappen.
  • Android
    Android

    Zo zet je dataroaming aan op Android-telefoons:

    • Open het instellingenmenu
    • Druk op 'Verbindingen'
    • Ga naar 'Mobiele netwerken'
    • Zet 'Roaming' aan
  • iOS
    iOS

    Zo zet je dataroaming aan op de iPhone:

    • Open het 'instellingen'-app
    • Druk op 'Mobiel netwerk'
    • Tik op 'Opties mobiele data'
    • Zet 'Dataroaming' aan
  • Geldig in EU
    Geldig in EU
  • Mobiele data delen
    Mobiele data delen
  • Premium KPN-netwerk
    Premium KPN-netwerk
  • Persoonlijke service
    Persoonlijke service
  • Eenvoudig beheerportaal
    Eenvoudig beheerportaal