Internetsnelheid

Youfone biedt vast internet van KPN aan met een internetsnelheid van minimaal 18 Mbit/s en maximaal 100 Mbit/s. De daadwerkelijke snelheid van het internet is afhankelijk van het huisadres waarop het wordt geleverd. Youfone streeft er altijd naar om de snelst mogelijke internetverbinding te realiseren.

Type Omschrijving
Geadverteerde snelheid Dit is de maximale 'tot'-snelheid
zoals gecommuniceerd bij het
gekozen pakket.
Maximale downloadsnelheid De maximale internetsnelheid op
basis van de technische mogelijkheden
op jouw adres. Dit wordt eventueel beperkt
door de snelheid opgenomen in het contract
van de afgenomen dienst.
Gemiddelde downloadsnelheid 75% en hoger van de maximale
download- en uploadsnelheid.
Minimale downloadsnelheid 25% en hoger van de maximale
download- en uploadsnelheid.



Hoe kun je je internetsnelheid meten?
De snelheid (uitgedrukt in Mbit/s) van de internetverbinding kun je meten via de speedtest op http://kpn-itns.speedtestcustom.com/. Dit is een onafhankelijke speedtest van Ookla.
 
Het meten van de internetsnelheid moet gedaan worden vanaf je eigen apparaat dat verbonden is via een kabel met de modem. Verouderde apparatuur of apparatuur waarop niet de meest recente updates zijn geïnstalleerd kunnen te lage resultaten geven en moeten niet worden gebruikt. Om de werkelijke snelheid te meten is het noodzakelijk om geen andere diensten te gebruiken die gebruik maken van data (bellen, downloaden, browsen etc.). Deze diensten zijn van invloed op de gemeten snelheid en dienen dus uitgeschakeld te blijven tijdens de meting.
 
Om een realistisch beeld van de internetsnelheid te krijgen is het noodzakelijk om minimaal 10 metingen te doen binnen een tijdspad van minimaal 3 tot maximaal 7 dagen met in ieder geval een uur tussen elke afzonderlijk meting. Zorg ervoor dat je verbonden bent via een kabel en niet via WiFi, dat de TV-ontvangers uitgeschakeld zijn en zorg ook dat andere apparaten die data verbruiken uitgeschakeld zijn. Noteer het tijdstip, datum en de uitkomst van de meting. 
 
Mocht uit de speedtesten blijken dat de internetsnelheid onvoldoende is, neem dan contact op met onze klantenservice. Een kopie van de speedtesten is dan wel van belang voor verder onderzoek. Deze kun je meesturen in een e-mail naar support@youfone.nl 

De invloed van televisie en bellen op de internetsnelheid
In het netwerk deel je de aansluiting tussen je huis en de wijkcentrale niet met andere klanten. KPN zet de maximaal beschikbare bandbreedte in op je aansluiting om het verkeer van de diensten te transporteren. De maximale internetsnelheid wordt beperkt door je maximaal beschikbare bandbreedte op je aansluiting. Als je TV niet aan staat, maar de TV-ontvanger wel, wordt het TV-signaal verstuurd naar de TV-ontvanger en gaat dit ten koste van de internetsnelheid. Dit hangt af van de beschikbare bandbreedte op de verbinding en hoeveel TV-signalen worden verstuurd.