Youfone.nl gebruikt cookies om de site handiger te maken en te leren hoe bezoekers de site gebruiken.
Geef jij ons toestemming om deze cookies te plaatsen?
Cookies toestaan › Meer informatie
Bestel nu
Youfone simonly
Daarom Youfone
  • Gratis klantenservice
  • Betrouwbaar KPN-netwerk
  • Gratis nummerbehoud
  • Controle over uw kosten

Diensten

  • Welke diensten zijn er mogelijk voor de Zelfstandige Ondernemers?

    De volgende diensten zijn mogelijk bij Youfone Zakelijk voor de Zelfstandige Ondernemer:

    • Minuten en MB’s kunt u zelf samenstellen
    • Voordelig bellen in en naar het buitenland
    • BlackBerry diensten
    • Dagelijks inzicht in verbruikskosten
    • Voordelig internetten in de EU en het buitenland
    • Data Only voor Tablet en Laptop
    • Zakelijk 450 Sim Only
    • Zakelijk Onbeperkt Bellen en Smsen
    • Zakelijk Vast

    Klik hier om te bestellen of meer informatie te vinden over de Sim Only abonnementen.

  • Welke diensten zijn er mogelijk voor de Midden- en Kleinbedrijven?
    De volgende diensten zijn mogelijk bij Youfone Zakelijk voor Midden- en Kleinbedrijven:
    • Minuten en MB’s kunt u zelf samenstellen
    • Voordelig bellen in en naar het buitenland
    • BlackBerry diensten
    • Dagelijks inzicht in verbruikskosten
    • Voordelig internetten in de EU en het buitenland
    • Onderling bellen met collega’s

    Overzicht Sim Only abonnementen

    • Zakelijk 450 Sim Only
    • Zakelijk Onbeperkt Bellen en Smsen
    • Zakelijk Vast

    Klik hier om te bestellen of meer informatie te vinden over de Sim Only abonnementen.

  • Is er een app beschikbaar?

    Er is op het moment geen belstatus app beschikbaar, maar wij verwachten dit wel op korte termijn te kunnen aanbieden. Wel is er een app beschikbaar waarmee u goedkoop kunt bellen in en naar het buitenland. De Youfone Buitenland app is voor iedereen beschikbaar, ook als u geen abonnement heeft bij Youfone. Download nu de Youfone Buitenland app en maak een account aan en u krijgt 50 cent beltegoed cadeau! Lees hier meer informatie over de Youfone Buitenland app

  • Levert Youfone ook een micro-simkaart?

    De standaard- en micro-simkaart worden gratis als een combi-simkaart verstuurd bij het afsluiten van een nieuw abonnement bij Youfone. De simkaart wordt binnen 5 werkdagen geleverd.

    Heeft u een Nano simkaart nodig voor uw toestel, geef dit aan bij de bestelling en ook hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

  • Wat kunt u doen wanneer u hinder ondervindt van verminderde dekking / bereik?

    Onderstaand een aantal tips en tricks wat u kunt doen als u hinder ondervindt van verminderde dekking / bereik / netwerk:

    • Het toestel opnieuw opstarten: Door het toestel volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De SIM-kaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk.
    • Automatische netwerkkeuze instellen: Wanneer het door uw geselecteerde netwerk (3G/UMTS) niet beschikbaar is, schakelt het toestel automatisch over op een ander netwerk (2G/GSM) zodat u altijd bereikbaar blijft.
    • Wi-Fi gebruiken: Het dataverkeer verloopt dan via deze Wi-Fi verbinding, terwijl het mobiele toestel optimaal bereikbaar blijft voor gesprekken via het mobiele netwerk.
    • Check regelmatig of er een update beschikbaar is voor uw toestel.
    • Kijk of alle toestelinstellingen juist zijn ingesteld: Het opvragen van de juiste en meest recente instellingen gaat heel makkelijk via een SMS met de tekst ‘ja’ naar 1300. Mocht uw toestel niet ondersteund worden door deze dienst ga dan naar de Toestelhulp.

    Ervaart u na het toepassen van de toesteltips nog steeds veel verbroken verbindingen op verschillende plaatsen en momenten? Enkele zaken die u alvast kunt uitzoeken voordat u contact met ons opneemt, zodat wij u zo snel mogelijk kunnen helpen:

    • Sinds wanneer doen de klachten zich voor?
    • Wat zijn exact de klachten?
    • Wat voor type toestel gebruikt u?
    • Plaats, indien mogelijk, de SIM-kaart in een ander toestel. Doen de problemen zich dan nog voor?
    • Op welk netwerk doen de problemen zich voor? ( 3G/UMTS, 2G/GSM of beide) Zet het toestel eens vast op 2G/GSM. Geeft dit verbetering?
    • Houd nauwkeurig bij op welke locaties(buiten/binnen) en tijdstippen de problemen zich voordoen.
    • Hebben zich onlangs wijzigingen voorgedaan? ( bijvoorbeeld nieuw toestel, mutaties, kaartwissel)
    • Zijn er andere Youfone (of KPN klanten) in de directe omgeving die ook hinder ondervinden?

     

  • Tips en Tricks voor optimale ontvangst van het mobiele signaal

    Optimale ontvangst van het mobiele signaal is belangrijk voor de bereikbaarheid en gesprekskwaliteit. Het mobiele netwerk van KPN biedt landelijke dekking. Er zijn echter ook locaties en situaties waar uw toestel het signaal van buitenaf niet goed kan ontvangen. Bijvoorbeeld in hoge gebouwen, liften, parkeergarages en tunnels, of gebouwen met speciale coatings op de ramen. Uw toestel ontvangt een beter signaal als u dichter bij het raam gaat staan of gebruik maakt van een Wi-Fi netwerk. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van het ontvangst verschilt per toesteltype.

    Wat kunt u doen wanneer u hinder ondervindt van verminderde dekking?

    • Het toestel opnieuw opstarten: Door het toestel volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De SIM-kaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk.
    • Automatische netwerkkeuze instellen: Wanneer het door uw geselecteerde netwerk (3G/UMTS) niet beschikbaar is, schakelt het toestel automatisch over op een ander netwerk (2G/GSM) zodat u altijd bereikbaar blijft.
    • Wi-Fi gebruiken: Het dataverkeer verloopt dan via deze Wi-Fi verbinding, terwijl het mobiele toestel optimaal bereikbaar blijft voor gesprekken via het mobiele netwerk.
    • Check regelmatig of er een update beschikbaar is voor uw toestel.
    • Kijk of alle toestelinstellingen juist zijn ingesteld: Het opvragen van de juiste en meest recente instellingen gaat heel makkelijk via een SMS met de tekst ‘ja’ naar 1300. Mocht uw toestel niet ondersteund worden door deze dienst ga dan naar de Toestelhulp.
  • Hoe kan ik de dekking van Youfone controleren in mijn woongebied?

    Youfone maakt gebruik van het KPN-netwerk en heeft hierdoor een goede dekking in heel Nederland.
    Wilt u zeker weten of de dekking goed is in uw woongebied, doe dan de check via de volgende link.

  • Op welk nummer en hoe lang is de klantenservice bereikbaar?

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur. Bent u al klant bij Youfone dan kunt u bellen naar telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900- 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

    Het rekeningnummer kan alleen gewijzigd worden per post. Om de wijziging te kunnen verwerken hebben wij een kopie van de nieuwe bankpas en / of bankafschrift nodig waar duidelijk het bankrekeningnummer en de tenaamtstelling vermeldt staat.

    Deze gegevens kunt u opsturen naar:

    Youfone Nederland B.V.
    T.a.v. Wijzigingen
    Postbus 23441
    3001 KK ROTTERDAM

  • Kan ik een 4G-bundel nemen bij Youfone?

    Op dit moment biedt Youfone nog geen 4G-bundel aan. Wel is de verwachting dat dit komend jaar wordt aangeboden.

  • Levert Youfone duo simkaarten?

    Youfone levert geen duo simkaarten meer aan.

  • Wat houdt onderling bellen in?

    Bij Youfone kunt u ook onderling bellen met uw collega’s voor maar €5,- per aansluiting.
    Beide aansluitingen moeten wel afgesloten zijn met de module ‘Onderling Bellen’.

     Hoe werkt het?

    • Kies tijdens het bestellen van een abonnement voor de extra module ‘Onderling bellen’ en zorg dat de andere aansluitingen ook verwerkt zijn met de module ‘Onderling bellen’.
    • Heeft u al een abonnement bij Youfone? Dan kunt u dit gemakkelijk via de MyYoufone omgeving wijzigen en deze extra module toevoegen aan uw account.
      Wilt u hier toch liever hulp bij hebben, dan kunt u uiteraard telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).
    • De module geldt voor maximaal 1000 belminuten per maand per aansluiting en niet voor sms’en.

    *maximaal 1000 minuten per maand per aansluiting en geldt niet voor sms’en.

  • Hoe werkt NL-Alert en moet ik dit zelf instellen?

    Op 8 november 2012 introduceert de overheid NL-Alert: een nieuw aanvullend alarmmiddel van de overheid voor op de mobiele telefoon. Met NL-Alert kan de overheid mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat je op dat moment het beste kunt doen. Zo kunnen meer mensen worden bereikt en worden mensen beter geïnformeerd. Op dit moment werkt NL-Alert al op meer dan de helft van alle mobiele telefoons in Nederland.

    Hoe werkt NL-Alert?

    De overheid zendt een tekstbericht naar de mobiele telefoons in de directe omgeving van een (dreigende) noodsituatie. NL-Alert werkt op basis van cell broadcast en niet met sms-berichten. Daardoor werkt NL-Alert óók als het netwerk overbelast is. NL-Alert is gratis en anoniem. Bij NL-Alert is uw privacy gewaarborgd. De berichten worden uitgezonden in het gebied waar de noodsituatie zich voordoet. Uw naam en telefoonnummer zijn hiervoor niet nodig en blijven dus onbekend.

    Wat moet ik doen om NL-Alert te kunnen ontvangen?

    Om NL-Alert te kunnen ontvangen, moet de telefoon geschikt zijn en moet u NL-Alert instellen op uw mobiele telefoon.

    Controleer of uw telefoon geschikt is

    Wat is het verschil tussen NL-Alert, AMBER-Alert en Burgernet?

    AMBER-Alert en Burgernet zijn diensten met een ander doel. Met de sms-berichten van deze diensten worden mensen om hulp gevraagd bij de opsporing van bijvoorbeeld vermiste kinderen. NL-Alert is een nieuw aanvullend alarmmiddel van de overheid voor op de mobiele telefoon. NL-Alert wordt ingezet bij levens- en gezondheidsbedreigende situaties, zoals een grote brand waarbij giftige rook vrijkomt, explosiegevaar of een overstroming. NL-Alert is er voor uw eigen veiligheid.

  • Wanneer kan ik mijn contract verlengen?

    Indien uw contract binnen nu en 3 maanden afloopt, dan is het mogelijk uw contract te verlengen. U kunt uw huidige abonnement verlengen of u kunt kiezen voor een ander abonnement. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een andere contractsduur.

    Wilt u uw contract verlengen, dan kan dit via de klantenservice of via MyYoufone. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via uw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (29 cent per gesprek) optie 2 of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon) optie 2.

  • Waar kan ik mijn contract verlengen?

    Indien uw contract binnen nu en 3 maanden afloopt, dan is het mogelijk uw contract te verlengen. U kunt uw huidige abonnement verlengen of u kunt kiezen voor een ander abonnement. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een andere contractsduur.

    Wilt u uw contract verlengen, dan kan dit via de klantenservice of via MyYoufone. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via uw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (gratis) optie 2 of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon) optie 2.

  • Kan ik ook voor een ander abonnement kiezen als ik mijn contract wil verlengen?

    Ja, het is mogelijk om een ander abonnement te kiezen als u uw contract wilt verlengen. Ook kunt u de duur van het contract aanpassen. Via de klantenservice of MyYoufone kan het contract verlengd worden. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via uw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (gratis) optie 2 of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon) optie 2.

  • Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

    U kunt wijzigingen op de volgende manieren doorgeven:
    1. U kunt wijzigingen direct doorgeven via uw MyYoufone.
    2. U kunt wijzigingen ook per brief aan ons doorgeven, stuur dan een brief naar:
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam
    3. U kunt uw wijziging per fax aan ons doorgeven, stuur dan een fax naar: 010 280 08 58.

    Let op! Een wijziging van uw bankrekening nummer kunt u alleen schriftelijk per brief of fax aan ons doorgeven. U dient dan ook een kopie van uw bankpas mee te sturen.

    Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur op 0900-698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon) of met een Youfone nummer kunt u bellen naar 1200 (gratis).

  • Simkaart kwijt of gestolen?

    Als uw simkaart kwijt is of gestolen dient u deze zo snel mogelijk te blokkeren.

    Simkaart verloren of kwijtgeraakt in Nederland

    1. U kunt uw simkaart blokkeren door in te loggen op MyYoufone.
    2. Onze klantenservice is 24 uur en 7 dagen in de week bereikbaar voor het blokkeren van uw simkaart op 06-12001200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek+ eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

    Simkaart verloren of kwijtgeraakt in het Buitenland

    1. U kunt uw simkaart blokkeren door in te loggen op MyYoufone.
    2. Indien u in het buitenland bent en u wilt uw simkaart blokkeren is dat 24 uur en 7 dagen in de week mogelijk via +31-612001200.

  • Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

    Een nieuwe simkaart kunt u aanvragen via MyYoufone. Voor het aanvragen van een nieuwe simkaart (normaal, Micro of Nano) wordt € 12,40,- administratiekosten in rekening gebracht.

    Een nieuwe simkaart kunt u ook schriftelijk aanvragen.
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Ik heb drie keer de verkeerde pincode ingevoerd. Wat nu?

    Indien u drie keer uw pincode verkeerd heeft ingevoerd wordt er automatisch een blokkade op uw simkaart geplaatst. Deze kan worden opgeheven door het invoeren van uw pukcode. De pukcode is bij uw simkaart meegeleverd. Bewaar deze goed!

    Heeft u te vaak een verkeerde pukcode ingevoerd dan wordt vanuit veiligheidsoverwegingen uw simkaart definitief geblokkeerd. U heeft dan een nieuwe simkaart nodig. Voor het aanvragen van een nieuwe simkaart worden € 12,40,- administratiekosten in rekening gebracht.

    Mocht u onverhoopt de pukcode kwijt zijn geraakt dan kunt u deze aanvragen via MyYoufone, telefonisch of schriftelijk.
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe kan ik mijn nummeridentificatie uitzetten?

    De functie nummeridentificatie staat standaard ingeschakeld. Om deze functie uit te schakelen moet u de instellingen van uw mobiele telefoon aanpassen. Kijk hiervoor in het menu van uw mobiele telefoon onder oproepinstellingen en identificatie opties. Ook kunt u de volgende code gebruiken om nummeridentificatie te deactiveren: #31# gevolgd door uw eigen 06-nummer (#31#0612345678). Bij het versturen van een sms bericht is het niet mogelijk om uw nummer identificatie uit te schakelen.

  • Met welk netwerk bel ik met Youfone?

    Binnen Nederland maakt Youfone gebruik van het netwerk van KPN, dit is het beste GSM-netwerk van Nederland. Ook wereldwijd heeft Youfone samen met KPN de beste contracten met buitenlandse providers. Klik hier om direct te bestellen.

  • Kan ik een nieuw Youfone nummer krijgen?

    Het is mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen en te koppelen aan uw Youfone simkaart. Een nieuw telefoonnummer kunt u alleen schriftelijk aanvragen.

    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Voor het aanvragen van een nieuw telefoonnummer worden € 12,40,- administratiekosten in rekening gebracht.

    Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe zet ik een wisselgesprek aan (tweede lijn)?

    Het is mogelijk om “call waiting” in uw telefoon te activeren.

    Als u in gesprek bent hoort u een toontje door het gesprek, dat betekent dat er een tweede beller aan de lijn is. U kunt dan zelf bepalen of u dit gesprek aanneemt of doorschakelt naar uw voicemail.

    Oproepen in de wacht / tweede lijn:

    Activeren: **43#[zend]

    Annuleren: ##43# [zend]

    Status opvragen: *#43# [zend]

  • Hoe kom ik in contact met Youfone?

    U kunt ons bereiken via MyYoufone, telefoon en per post.

    MyYoufone

    Mocht u klant zijn, dan kunt u inloggen in MyYoufone. In MyYoufone kunt u via Contact een ticket naar Youfone toesturen wat binnen 5 werkdagen wordt beantwoord.

    Telefoon

    Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via uw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (gratis) of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

    Post

    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Fax

    Fax: 010 280 08 58

  • Hoe kan ik mijn nummer doorschakelen?

    Met Direct Doorschakelen schakelt u binnenkomende gesprekken gemakkelijk door naar bijv. uw collega’s of naar uw mobiele telefoon.
    Toets **21* +  het nummer waarnaar u wilt doorschakelen en sluit af met #.

    Druk nu op de (groene) verbindingstoets en u bent doorgeschakeld.

    Voor uitschakelen #21#
    Het aan- en uitzetten van *21 is gratis.

    U betaalt de normale gesprekskosten van uw telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld, maar alleen als er wordt opgenomen.

  • Levert Youfone Nano simkaarten voor de iPhone 5?

    Een Nano simkaart is een kleinere versie van een micro simkaart. Een Nano simkaart is dus geen micro simkaart. Op dit moment gebruikt alleen de Apple iPhone 5 de Nano simkaart.

    De Nano simkaart kan besteld worden bij Youfone. Bij de bestelling kunt u aangeven welke type simkaart u wenst te ontvangen en anders kunt u contact met de klantenservice opnemen.

    Voor nieuwe klanten is een Nano simkaart geheel kosteloos en bent u al klant bij Youfone dan betaalt u eenmalig € 12,40,- voor het omzetten van uw oude simkaart naar een Nano simkaart.

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur. Bent u al klant bij Youfone dan kunt u bellen naar telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900- 698 3663 (29 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon)

  • Betaal ik als ik mijn contract wil verlengen?

    Er worden geen kosten in rekening gebracht bij het verlengen van uw contract.