Skip to main content

1. Controleer de internetverbinding

Het vast bellen gaat via jouw internetaansluiting. Het is daarom van belang dat deze verbinding stabiel is. Het downloaden van grote bestanden op je mobiel of computer kan al invloed hebben op de kwaliteit van het gesprek. Indien dit niet het geval is kun je het volgende proberen:
 

  • Het opnieuw opstarten van je modem;
    1. Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.
    2. Wacht één minuut.
    3. Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.
    4. Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.
    5. Controleer of het internet/online lampje knippert of groen brandt.
    6. Je modem is herstart.
       
  • Werkt het opnieuw opstarten van je modem niet? Dan kun je een reset proberen.
    1. Zoek de resetknop op het modem (let op dat je niet de aan/uitknop hebt) en het gaatje aan de achterkant waar reset bij staat.
    2. Steek de paperclip in het gaatje totdat je een weerstand voelt, houdt deze vast en tik en houd vervolgens de resetknop vast. Doe dit gezamenlijk voor minimaal 20 seconden.
    3. Zodra je dit lang genoeg gedaan hebt, vallen alle lampjes kortstondig uit en gaat het powerlampje groen branden. Hierna begint DSL/internet groen te branden.
    4. Alle lampjes springen vervolgens aan en daarna kun je weer internetten en vast bellen.


Let op: Persoonlijke wijzigingen in het modem worden verwijderd. Ook moet je aangesloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

 

Heb je een glasvezel aansluiting? Haal dan de stekker van het NT/ONT uit het stopcontact. Wacht hierna één minuut en stop daarna de stekker weer in het stopcontact.

2. Controleer de telefooninstallatie

  • Controleer of de telefoon goed is aangesloten;
    • Let op dat de kabel goed is aangesloten op zowel het modem als de DECT-telefoon. De kabel moet in de groene poort achterop het modem worden gedaan.
      • Het modem type Experia V10 heeft maar één poort/telefooningang.
      • Het modem type Experia V10A heeft twee poorten/telefooningangen. Gebruik in eerste instantie altijd de 'Phone 1' poort.
      • Als dat niet werkt, probeer dan de 'Phone 2' poort (voor de V10A). Als dat ook niet werkt, doe de kabel dan weer in de 'Phone 1'.
         
  • Controleer of de batterijen in de telefoon zijn opgeladen.
  • Haal de batterijen uit de telefoon en wacht even met deze er weer opnieuw indoen.
  • Probeer een andere kabel tussen het modem en DECT-telefoon.

Kom je er toch nog niet helemaal zelf uit?

Onze klantenservice staat voor je klaar om je verder te helpen.
  • faq
    FAQ

    Bekijk de veelgestelde vragen. Grote kans dat je hier het antwoord vindt op jouw vraag.

    Ga naar de FAQ's
  • chat
    Chatten

    Kom je er niet uit bij de FAQ's? In de chat stel je gemakkelijk je vraag aan een van onze collega's. Kun je snel weer verder!

    Chat met ons
  • service
    Bellen

    Spreek je liever iemand telefonisch? Bel dan met onze klantenservice. We beantwoorden graag jouw vragen.

    Bel met ons