Youfone.nl gebruikt cookies om de site handiger te maken en te leren hoe bezoekers de site gebruiken.
Geef jij ons toestemming om deze cookies te plaatsen?
Cookies toestaan › Meer informatie
Bestel nu
Youfone simonly
Bestel Youfone Bestel Youfone
Daarom Youfone
  • Geen buitenbundelkosten data
  • Zelf je belplafond instellen
  • Gratis klantenservice
  • Altijd controle
  • Betrouwbaar KPN netwerk


Nr. 1 Sim Only
de nieuwe abonnementen van youfone

Diensten

  • Hoe kan ik een belplafond instellen?

    Je kunt jouw persoonlijke belplafond gemakkelijk instellen via jouw MyYoufone omgeving.
    Klik vervolgens op de button ‘Abonnement’ en kies het bedrag waarvoor je jouw belplafond wilt instellen.
    Het belplafond gaat in per de eerste van de volgende maand.

    Let op: het belplafond is exclusief jouw maandelijkse abonnementskosten.

    Lees hier meer informatie over het belplafond.

  • Is het mogelijk een dataplafond in te stellen?

    Het dataplafond is standaard ingesteld als je klant bent vanaf 2 juni 2014. Hiervoor hoef je zelf niks te activeren.  Je ontvangt dus geen extra kosten buiten de bundel voor nationaal dataverbruik!

    Klant bij Youfone voor 2 juni 2014?
    Voorkom hoge kosten buiten jouw bundel en upgrade nu jouw internetbundel om ook gebruik te maken van de nieuwe internetbundels, waarbij je geen buitenbundelkosten betaalt voor nationaal dataverbruik. In dit geval zal het dataplafond automatisch zijn ingesteld per de eerste van de volgende maand, waarbij je dan ook de mogelijkheid hebt om extra internet bij te kopen.

    Upgrade nu jouw internetbundel via jouw persoonlijke MyYoufone omgeving!

    Lees hier meer informatie over het dataplafond.

  • Is er een app beschikbaar?

    Er is nu een belstatus app beschikbaar. Je kunt de app gratis downloaden voor iOS in de ‘App Store’ en voor Android via de ‘Google Play store’.
    Voor meer informatie over het downloaden van de app/applicatie klik hier.

    Met de Youfone belstatus app kun je eenvoudig het verbruik in de gaten houden van zowel je belminuten, sms berichten en internetverbruik.

  • Maakt Youfone gebruik van een belplafond?

    Bij Youfone is het mogelijk om een belplafond in te stellen. Je kunt je belplafond gemakkelijk instellen, activeren en aanvullen via de MyYoufone pagina.

    Je kunt jouw belplafond ieder gewenst moment activeren. Let er wel op dat je persoonlijke belplafond pas ingaat per de 1ste van de volgende maand.

    Voor meer informatie over het belplafond klik hier.

  • Levert Youfone ook een micro-simkaart?

    De standaard- en micro-simkaart worden gratis verstuurd bij het afsluiten van een nieuw abonnement bij Youfone. De simkaart wordt geleverd als een combi-simkaart. Je kunt de simkaart binnen 5 werkdagen verwachten.

    Heb je een Nano simkaart nodig voor je toestel, geef dit aan bij de bestelling en ook hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

  • Wat kun je doen wanneer je hinder ondervindt van verminderde dekking / bereik?

    Onderstaand een aantal tips en tricks wat je kunt als je hinder ondervindt van verminderde dekking / bereik / netwerk:

    • Het toestel opnieuw opstarten: Door het toestel volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De SIM-kaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk.
    • Automatische netwerkkeuze instellen: Wanneer het door jouw geselecteerde netwerk (3G/UMTS) niet beschikbaar is, schakelt het toestel automatisch over op een ander netwerk (2G/GSM) zodat je altijd bereikbaar blijft.
    • Wi-Fi gebruiken: Het dataverkeer verloopt dan via deze Wi-Fi verbinding, terwijl het mobiele toestel optimaal bereikbaar blijft voor gesprekken via het mobiele netwerk.
    • Check regelmatig of er een update beschikbaar is voor je toestel.
    • Kijk of alle toestelinstellingen juist zijn ingesteld: Het opvragen van de juiste en meest recente instellingen gaat heel makkelijk via een SMS met de tekst ‘ja’ naar 1300. Mocht je toestel niet ondersteund worden door deze dienst ga dan naar de Toestelhulp.

    Ervaar je na het toepassen van de toesteltips nog steeds veel verbroken verbindingen op verschillende plaatsen en momenten? Enkele zaken die je alvast kunt uitzoeken voordat je contact met ons opneemt, zodat wij je zo snel mogelijk kunnen helpen:

    • Sinds wanneer doen de klachten zich voor?
    • Wat zijn exact de klachten?
    • Wat voor type toestel gebruik je?
    • Plaats, indien mogelijk, de SIM-kaart in een ander toestel. Doen de problemen zich dan nog voor?
    • Op welk netwerk doen de problemen zich voor? ( 3G/UMTS, 2G/GSM of beide) Zet het toestel eens vast op 2G/GSM. Geeft dit verbetering?
    • Houd nauwkeurig bij op welke locaties(buiten/binnen) en tijdstippen de problemen zich voordoen.
    • Hebben zich onlangs wijzigingen voorgedaan? ( bijvoorbeeld nieuw toestel, mutaties, kaartwissel)
    • Zijn er andere Youfone (of KPN klanten) in de directe omgeving die ook hinder ondervinden?

     

  • Tips & Tricks voor optimale ontvangst van het mobiele signaal

    Optimale ontvangst van het mobiele signaal is belangrijk voor de bereikbaarheid en gesprekskwaliteit. Het mobiele netwerk van KPN biedt landelijke dekking. Er zijn echter ook locaties en situaties waar je toestel het signaal van buitenaf niet goed kan ontvangen. Bijvoorbeeld in hoge gebouwen, liften, parkeergarages en tunnels, of gebouwen met speciale coatings op de ramen. Je toestel ontvangt een beter signaal als je dichter bij het raam gaat staan of gebruik maakt van een Wi-Fi netwerk. Ook de gebruikte mobiele apparatuur is van invloed: de kwaliteit van het ontvangst verschilt per toesteltype.

    Wat kun je doen wanneer je hinder ondervindt van verminderde dekking?

    • Het toestel opnieuw opstarten: Door het toestel volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten, wordt het interne geheugen automatisch geschoond en de instellingen vernieuwd. De SIM-kaart wordt opnieuw aangemeld op het netwerk.
    • Automatische netwerkkeuze instellen: Wanneer het door jouw geselecteerde netwerk (3G/UMTS) niet beschikbaar is, schakelt het toestel automatisch over op een ander netwerk (2G/GSM) zodat je altijd bereikbaar blijft.
    • Wi-Fi gebruiken: Het dataverkeer verloopt dan via deze Wi-Fi verbinding, terwijl het mobiele toestel optimaal bereikbaar blijft voor gesprekken via het mobiele netwerk.
    • Check regelmatig of er een update beschikbaar is voor je toestel.
    • Kijk of alle toestelinstellingen juist zijn ingesteld: Het opvragen van de juiste en meest recente instellingen gaat heel makkelijk via een SMS met de tekst ‘ja’ naar 1300. Mocht je toestel niet ondersteund worden door deze dienst ga dan naar de Toestelhulp.
  • Hoe kan ik de dekking van Youfone controleren in mijn woongebied?

    Youfone maakt gebruik van het KPN-netwerk en heeft hierdoor een goede dekking in heel Nederland.
    Wil je zeker weten of de dekking goed is in jouw woongebied, doe dan de check via de volgende link.

  • Op welk nummer en hoe lang is de klantenservice bereikbaar?

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur. Ben je al klant bij Youfone dan kan je bellen naar telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900- 698 3663(35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

    Het rekeningnummer kan alleen gewijzigd worden per post. Om de wijziging te kunnen verwerken hebben wij een kopie van de nieuwe bankpas en / of bankafschrift nodig waar duidelijk het bankrekeningnummer en de tenaamstelling vermeld staat.

    Deze gegevens kan je opsturen naar:

    Youfone Nederland B.V.
    T.a.v. Wijzigingen
    Postbus 23441
    3001 KK ROTTERDAM

  • Kan ik een 4G bundel nemen bij Youfone?

    Op dit moment biedt Youfone nog geen 4G bundel aan. Wel is de verwachting dat dit binnenkort wordt aangeboden.

  • Levert Youfone duo simkaarten?

    Youfone levert geen duo simkaarten meer aan bij particuliere abonnementen

  • Hoe werkt NL-Alert en wat moet ik dit zelf instellen?

    Op 8 november 2012 introduceert de overheid NL-Alert: een nieuw aanvullend alarmmiddel van de overheid voor op de mobiele telefoon. Met NL-Alert kan de overheid mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat je op dat moment het beste kunt doen. Zo kunnen meer mensen worden bereikt en worden mensen beter geïnformeerd. Op dit moment werkt NL-Alert al op meer dan de helft van alle mobiele telefoons in Nederland.

    Hoe werkt NL-Alert?

    De overheid zendt een tekstbericht naar de mobiele telefoons in de directe omgeving van een (dreigende) noodsituatie. NL-Alert werkt op basis van cell broadcast en niet met sms-berichten. Daardoor werkt NL-Alert óók als het netwerk overbelast is. NL-Alert is gratis en anoniem. Bij NL-Alert is je privacy gewaarborgd. De berichten worden uitgezonden in het gebied waar de noodsituatie zich voordoet. Jouw naam en telefoonnummer zijn hiervoor niet nodig en blijven dus onbekend.

    Wat moet ik doen om NL-Alert te kunnen ontvangen?

    Om NL-Alert te kunnen ontvangen, moet de telefoon geschikt zijn en moet je NL-Alert instellen op jouw mobiele telefoon.

    Controleer of jouw telefoon geschikt is

    Wat is het verschil tussen NL-Alert, AMBER-Alert en Burgernet?

    AMBER-Alert en Burgernet zijn diensten met een ander doel. Met de sms-berichten van deze diensten worden mensen om hulp gevraagd bij de opsporing van bijvoorbeeld vermiste kinderen. NL-Alert is een nieuw aanvullend alarmmiddel van de overheid voor op de mobiele telefoon. NL-Alert wordt ingezet bij levens- en gezondheidsbedreigende situaties, zoals een grote brand waarbij giftige rook vrijkomt, explosiegevaar of een overstroming. NL-Alert is er voor jouw eigen veiligheid.

  • Wanneer kan ik mijn contract verlengen?

    Indien jouw contract binnen nu en 4 maanden afloopt, dan is het mogelijk jouw contract te verlengen. Je kan jouw huidige abonnement verlengen of je kan kiezen voor een ander abonnement. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een andere contractsduur.

    Wil je jouw contract verlengen, dan kan dit via de klantenservice of via MyYoufone. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via jouw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (gratis) of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (35cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Waar kan ik mijn contract verlengen?

    Indien jouw contract binnen nu en 4 maanden afloopt, dan is het mogelijk jouw contract te verlengen. Je kan jouw huidige abonnement verlengen of je kan kiezen voor een ander abonnement. Ook is het mogelijk om te kiezen voor een andere contractsduur.

    Wil je contract verlengen, dan kan dit via de klantenservice of via MyYoufone De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via jouw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (35 cent per gesprek) of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (35cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Kan ik ook voor een ander abonnement kiezen als ik mijn contract wil verlengen?

    Ja het is mogelijk om een ander abonnement te kiezen als je jouw contract wilt verlengen. Ook kan je de duur van het contract aanpassen. Via de klantenservice of MyYoufone kan het contract verlengd worden. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via jouw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (gratis) of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (35cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

    Je kunt wijzigingen op de volgende manieren doorgeven:
    1. Je kunt wijzigingen direct doorgeven via jouw MyYoufone.
    2. Je kunt wijzigingen ook per brief aan ons doorgeven, stuur dan een brief naar:
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam
    3. Je kunt jouw wijziging per fax aan ons doorgeven, stuur dan een fax naar: 010 280 08 58.

    Let op! Een wijziging van jouw bankrekeningnummer kun je alleen schriftelijk per brief of fax aan ons doorgeven. Je dient dan ook een kopie van jouw bankpas mee te sturen.

    Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur op 0900-698 3663 (35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon) of met een Youfone nummer kan je bellen naar 1200 (gratis).

  • Simkaart kwijt of gestolen?

    Als jouw simkaart kwijt is of gestolen dien je deze zo snel mogelijk te blokkeren.

    Simkaart verloren of kwijtgeraakt in Nederland

    1. Je kunt jouw simkaart blokkeren door in te loggen op MyYoufone.
    2. Onze klantenservice is 24 uur en 7 dagen in de week bereikbaar voor het blokkeren van jouw simkaart op 06-12001200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek+ eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

    Simkaart verloren of kwijtgeraakt in het Buitenland

    1. Je kunt jouw simkaart blokkeren door in te loggen op MyYoufone.
    2. Indien je in het buitenland bent en je wilt jouw simkaart blokkeren is dat 24 uur en 7 dagen in de week mogelijk via +31-612001200.

  • Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?

    Een nieuwe simkaart kan je aanvragen door een ticket in te sturen via MyYoufone. Geef hierbij aan welk formaat simkaart je nodig hebt. Voor het aanvragen van een nieuwe simkaart (normaal, Micro of Nano) wordt € 15,- administratiekosten in rekening gebracht.

    Een nieuwe simkaart kan je ook schriftelijk aanvragen.
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Ik heb drie keer de verkeerde pincode ingevoerd. Wat nu?

    Indien je drie keer jouw pincode verkeerd hebt ingevoerd wordt er automatisch een blokkade op jouw simkaart geplaatst. Deze kan worden opgeheven door het invoeren van jouw pukcode. De pukcode is bij jouw simkaart meegeleverd. Bewaar deze goed!

    Heb je vaak een verkeerde pukcode ingevoerd dan wordt vanuit veiligheidsoverwegingen jouw simkaart definitief geblokkeerd. Je hebt dan een nieuwe simkaart nodig. Voor het aanvragen van een nieuwe simkaart worden € 15 administratiekosten in rekening gebracht.

    Mocht je onverhoopt de pukcode kwijt zijn geraakt dan kan je deze aanvragen via MyYoufone, telefonisch of schriftelijk.
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (35 cent  per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe kan ik mijn nummeridentificatie uitzetten?

    De functie nummeridentificatie staat standaard ingeschakeld. Om deze functie uit te schakelen moet je de instellingen van jouw mobiele telefoon aanpassen. Kijk hiervoor in het menu van jouw mobiele telefoon onder oproepinstellingen en identificatie opties. Ook kan je de volgende code gebruiken om nummeridentificatie te deactiveren: #31# gevolgd door jouw eigen 06-nummer (#31#0612345678). Bij het versturen van een sms bericht is het niet mogelijk om jouw nummer identificatie uit te schakelen.

  • Met welk netwerk bel ik met Youfone?

    Binnen Nederland maakt Youfone gebruik van het netwerk van KPN, dit is het beste GSM-netwerk van Nederland. Ook wereldwijd heeft Youfone samen met KPN de beste contracten met buitenlandse providers. Klik hier om direct te bestellen.

  • Kan ik een nieuw Youfone nummer krijgen?

    Het is mogelijk om een nieuw telefoonnummer aan te vragen en te koppelen aan jouw Youfone simkaart. Een nieuw telefoonnummer kan je alleen schriftelijk aanvragen.
    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Voor het aanvragen van een nieuw telefoonnummer worden € 15,- administratiekosten in rekening gebracht.

    Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

  • Hoe zet ik wisselgesprek aan (tweede lijn)?

    Het is mogelijk om “call waiting” in jouw telefoon te activeren.

    Als je in gesprek bent hoor je een toontje door het gesprek, dat betekent dat er een tweede beller aan de lijn is. Je kunt dan zelf bepalen of je dit gesprek aanneemt of doorschakelt naar jouw voicemail.

    Oproepen in de wacht / tweede lijn:

    Activeren: *43#[zend]

    Annuleren: ##43# [zend]

    Status opvragen: *#43# [zend]

  • Hoe kom ik in contact met Youfone?

    Je kunt ons bereiken via MyYoufone, telefoon en per post.

    MyYoufone

    Mocht je klant zijn, dan kan je inloggen in MyYoufone. In MyYoufone kan je via Contact een ticket naar Youfone toesturen wat binnen 5 werkdagen wordt beantwoord.

    Telefoon

    Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur via jouw Youfone nummer op telefoonnummer 1200 (gratis) of voor overige nummers op 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon).

    Indien je in het buitenland bent en je wilt contact opnemen met de klantenservice, is dat mogelijk op +31-612001200.

    Post

    Youfone Nederland B.V.
    Afdeling Klantenservice
    Postbus 23441
    3001 KK Rotterdam

    Fax

    Fax: 010 280 08 58

  • Hoe kan ik mijn nummer doorschakelen?

    Met Direct Doorschakelen schakel je binnenkomende gesprekken gemakkelijk door naar jouw bijv. vrienden of naar jouw mobiele telefoon.
    Toets **21* +  het nummer waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #

    Druk nu op de (groene) verbindingstoets en je bent doorgeschakeld

    Voor uitschakelen #21#
    Het aan- en uitzetten van *21 is gratis.

    Je betaalt de normale gesprekskosten van jouw telefoonnummer naar het nummer waarnaar is doorgeschakeld, maar alleen als er wordt opgenomen.

  • Levert Youfone Nano simkaarten voor de iPhone 5?

    Een Nano simkaart is een kleinere versie van een micro simkaart. Een Nano simkaart is dus geen micro simkaart. Op dit moment gebruikt alleen de Apple iPhone 5 de Nano simkaart.

    De Nano simkaart kan besteld worden bij Youfone. Dit kan via het bestelformulier aangevinkt worden en anders kan je ook contact opnemen met de klantenservice.

    Voor nieuwe klanten is een Nano simkaart geheel kosteloos en ben je al klant bij Youfone dan betaal je eenmalig € 15,- voor het omzetten van jouw oude simkaart naar een Nano simkaart.

    De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur. Ben je al klant bij Youfone dan kan je bellen naar telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900- 698 3663 (35 cent per gesprek + eventuele kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon)

  • Betaal ik als ik mijn contract wil verlengen?

    Er worden geen kosten in rekening gebracht bij het verlengen van jouw contract.